Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Divendres 28 Febrer 2014
La dona, la memòria i el compromís monopolitzen la majoria de les pel·lícules que t’oferirà la programació primaveral del Cineclub Manresa.
Podrem gaudir finalment d’una de les obres majors més captivadores, esquinçadores  i profundes dels darrers temps: La vida de Adèle. Absolutament imprescindible.
Hi hauran molts més retrats femenins de primer ordre: els dos títols (Fe i Esperanza) que tanquen l’admirable trilogia Paraíso, Barbara i Camille Claudel 1915.
La visió crítica de la nostra realitat més propera es concretarà amb la mexicana Heli (premiada a Cannes),  la italiana La Pequeña Venecia i la japonesa  De tal padre, tal hijo.
I la ració de cinema documental estarà ben representat amb testimonis com Rafea i el sol,  OMG. Organisme modificat genèticament i Lloga una família, SA.. El mateix gènere també ens servirà per apropar-nos a fenòmens culturals amb títols com Moustaki comme Ulysse i La història d’un teatre lliure.
La nostra entitat també ha programat, dins de l’espai Aules de Cultura, el curs  “Llums i ombres de la memòria, una mirada des de la cinematografia”, que es complementarà amb un cicle farcit de “delicatessen”: Fresas salvajes (Bergman), Mulholland Drive (Lynch), Amarcord (Fellini) i Érase una vez América (Leone).
Ja ho saps, prepara l’agenda...un allau de cinema de molts quirats està a punt d’arribar!

Aquí podreu trobar la programació

Divendres 28 Febrer 2014
La nit de dijous va ser una barreja de sentiments. Vam estar molt contents d'oferir un petit reconeixement a l'empresari Antoni Camprubí, qui durant gairebé 18 anys ha posat a la nostra disposició les seves instal.lacions cinematogràfiques per poder dur a terme la nostra activitat. Primer al Cinema Savoy i des de 2004 als Catcines. També teníem preparada una altra petita sorpresa pels que vau venir: una mena de comiat fílmic al cel.luoide de 35mm, aquest format que tant ens ha fet gaudir i que ja està en ple compte enrere, camí de la seva desaparició. "El último concierto" va ser la nostra darrera pel.lícula en aquest format i en aquest lloc on hem estat tant bé i tant ben acollits per tothom tot aquest temps. La propera serà ja al centre de Figueres, a La Cate.

Dilluns 24 Febrer 2014
La Mostra de Cinema BRAM! es tanca amb prop de 2.300 espectadors, la major assistència en sis edicions

Vivir es fácil con los ojos cerrados s’endú el Premi Especial del Públic i el Premi del Jurat Jove

Un total de 2.293 espectadors han assistit en els darrers dies a les 21 sessions  que configuraven el programa de la 6a Mostra de Cinema de Castellar del Vallès. El BRAM! 2014 ha assolit novament el rècord d’assistència de totes les edicions celebrades fins al moment, superant en quasi 200 espectadors l’assistència de l’any 2013, en 550 la de 2012 i en 300 la xifra registrada el 2011.

Divendres 14 Febrer 2014
Hem rebut aquest missatge del Cineclub de la Universidad de Chile

Tenemos el placer de informarles que hemos publicado una versión electrónica de nuestro Manual de Cineclubismo, editado por la Red de Cineclubes de Chile y escrito por Luis Horta, Camila Pruzzo, Pablo Inostroza y Guillermo Jarpa.

Esta publicación ha sido realizada con el objetivo de divulgar el cineclubismo a lo largo y ancho del territorio, así como fomentar la creación de nuevos espacios de formación.

El libro puede ser descargado en PDF desde el nuevo sitio de la Red de Cineclubes de Chile, y también en formato libro electrónico desde el portal de la Universidad de Chile, quien accedió también a publicarlo. Les enviamos los links, que pueden ser también de utilidad para vuestras iniciativas:

PDF e ISSU: http://www.cineclubesdechile.cl/
Libro digital: http://www.libros.uchile.cl/382

Dijous 13 Febrer 2014
FICC JURIES 2014
Minimalen Short Film Festival
Trondheim, Norway
Deadline for nominations: February 20th 2014

Estimats membres de la FCC,

Aquest premi és organitzat per la Federació Internacional de cineclubs que facilita a les diferents federacions la possibilitat de que els cineclubs participin en aquests festivals com a jurat.
The FICC Jury will focus on the short film section Verdens Beste / International Panorama (4 programmes of approx 30 films from the whole world except the Nordic Countries, produced within the last three years).
1. FICC Jury of  3 persons (one jury member from Norway)
2. The festival invitation covers accommodation with breakfast in a single hotel room at the festival hotel from March 11 - 17 (6 nights). - Minimalen offers a daily food allowance of NOK 300 to the jury members (5 days). The jury members are invited to take part in all the festival events. Expenses: Up to EUR 250 towards travel costs (based on actual expenses).
3. Working languages: English
4. Important: including a printable portrait Photo (jpg, tiff, 300dpi –minimum!) and as well a short biography
5. Important dates of the festival: March 11 – arrival of jury members; March 12 – beginning of competition screenings; March 16 – award ceremony; March 17 – departure.
6. www.minimalen.com
El candidat que es presenta, adquireix el compromís d'assistir al festival. En cas de no ser així, haurà de proporcionar un substitut per al seu lloc al jurat del festival. També haurà d’enviar una fotografia i un cv.
Els membres del jurat es comprometen a escriure un article en català i Anglès o Francès i portar un catàleg del festival per a la FCC.

Els qui  estigueu interessats en ser un dels membres del jurat,  ompliu el formulari que trobareu a
http://www.federaciocatalanacineclubs.cat/forms/juratficc

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016