Veure online

Federacio Catalana Cineclubs

Butlletí de notícies cineclubistes 711

2 de desembre de 2022
Imatge: delegats internacionals presents a l'Assemblea General de la Federació Internacional de Cineclubs a Granollers

Xerrada Cineclubista amb Mariona Borrull

L'Anna Lati del Cineclub Cinema del Diable de Martorell conversarà amb una de les noves i joves crítiques. Teniu les anteriors xerrades al canal de youtube de la FCC
#NosaltresSomElPúblic

Crònica de la Trobada internacional de cineclubs i l’Assemblea Feneral de la Federació Internacional de Cineclubs a Granollers
aa
La Federació Catalana de Cineclubs (FCC) i la Federació Internacional de Cineclubs (FICC) van organitzar una trobada internacional del 17 al 20 de novembre 2022 a la ciutat de Granollers. Va ser una trobada molt especial ja que es celebrà el 75è aniversari de l’entitat que agrupa al moviment cineclubista mundial.

Entre les activitats organitzades, el fòrum “Educació i diversitat cineclubista” i la consecució de l’Assemblea General de la FICC (amb eleccions al Comité Executiu) a més de reunions bilaterals entre els països membres. Van ser presents els països: Equador, Mèxic, Colòmbia, Cuba, Portugal, País Basc, Itàlia, Dinamarca, Alemanya, Serbia, Bangladesh i Nepal. Molts altres països intervindran de forma virtual.

Els delegats i persones que van participar:

Presencial.- Joao Paulo Macedo (Portugal), Golam Rabbany Biplob (Bangladesh), Raivo Olmet (Estonia), Laura Godoy (Equador), Olga Iglesias (Catalunya), Kim Brunn i Cecilie Skou (Dinamarca), Emma Fernandez (Cataluny), Ander Gisasola (Pais Basc), Dragan Molonkovic (Serbia), Kedar Pathak (Nepal), Pablo Sancho (Catalunya), Marcela Aguilar (Colombia), Gunther Kinstler i Philippe Aubek (Alemanya), Lázaro Alderete (Cuba), Marco Asunis i Tiziana Spadaro (Italia), Antonio Costa (Portugal), Gabriel Rodríguez i Lucía Gaja (México), Julio Lamaña (Catalunya).

Online.- Claudino de Jesus (Brasil), Cristina Marchese (Argentina), Deborah Parker (UK), Premendra Mazumder (India), Andrea Haynes (New Zealand), Marha Otte (Norway), Boughta ElMahrouh (Morocco), Marina Kravtsova (Russia)

Van ser 4 dies de intensos treballs al voltant del paper del cineclubisme en l’àmbit educatiu i formatiu. El nou Comitè Executiu de la FICC, al qual es va incorporar com a tresorera la nostra companya Olga Iglesias ha quedat composat de la següent manera:

IFFS/FICC Executif Commitee
Cultural President – Kamran Shirdel – Iran

MAIN OFFICE
Executive Committee 2022 – 2024

President – João Paulo Macedo – Portugal
Vice- President – Làzaro Alderete – Cuba
General Secretary – Gabriel Rodríguez – México
Treasurer– Olga Iglesias– Catalunya-Spain

Secretary Groups:
Africa – Bouchta Elmachrouh – Morocco
Asian Pacific
Europa – António Costa Valente – Portugal
Nordic Europe– Deborah Parker – UK
Latin America – Laura Godoy – Ecuador

Special Duties:
Juries: Atle Hunnes Isaksen – Norway
Research in the Archive: Ander Gisasola- Basque Country-Spain
Research & Publications – Andrea Haines – New Zealand
Communication – Marcela Aguilar  – Colombia
Cine-education: Cristina Marchese –Argentina / Isa Catarina Mateus (Deputy) – Portugal
Children and youth films – Günther Kinstler –Germany/ Phillip Aubel (Deputy) – Germany

Al final de les jornades de treball es va signar LA CARTA DE GRANOLLERS, un document programàtic pels propers anys de l’entitat:

Carta de Granollers dels cineclubs
Reunits a Granollers, Barcelona, ​​Espanya, del 17 al 20 de novembre de 2022, representants de federacions, cineclubs, associacions i consells, afavorits per la Federació Internacional de Cine Clubs, en el marc del seu 75è aniversari, i amb el suport especial de la Federació Catalana de Cineclubs i del Cineclub Granollers, celebrem l’Assemblea General de la FICC/IFFS, des d’on signem aquesta carta.
Deixant enrere l’emergència sanitària que ha commocionat la humanitat, fem una crida als governs dels nostres països a promoure els drets humans i a garantir els drets a la vida, al menjar, a la salut, a l’educació, la cultura, el art i a internet, ratifiquem el lloc del cineclub a la vida cultural d’escoles, universitats, comunitats, barris, pobles i ciutats.
Reivindiquem l’internacionalisme com una forma de solidaritat que conjuga i celebra la diversitat cultural. Entenent el cinema com un mitjà de comunicació i informació vinculat a l’esfera pública i el cineclub com a agent de l’alfabetització i la valorització dels cinemes nacionals. Per això, reconeixent la rellevància del cinema en la conformació de la identitat, la diversitat, i la subjectivitat personal i col·lectiva, ens pronunciem per:

• la vinculació amb sistemes educatius, catàlegs, festivals, canals de televisió públics i Acadèmies de Cinema que permetin intercanvis als nostres països. i l’acostament amb prenedors de decisions per participar en el disseny de polítiques culturals.
  • Impulsar lleis d’educació i reglaments que permetin aplicar les polítiques públiques i educatives als espais educatius, així com als mitjans de comunicació públics.
  • La conformació i la difusió de catàlegs de materials disponibles per a l’ús en comunitats educatives de tots els nivells, així com el desenvolupament d’observatoris d’educació i polítiques educatives.
  • La implementació de jocs i protocols que ampliïn l’alfabetització audiovisual i la multiplicació de llocs a Internet que reuneixin aquests recursos i promoure l’anàlisi estètica, cultural i social del cinema.
  • La realització de noves trobades amb els temes de l’educació, la comunitat i el cineclubisme.
  • Estimular la investigació, estudi i publicació sobre la història, treballs i bases de dades dels cineclubs per caracteritzar i valoritzar la seva importància i incidència a les seves comunitats.
  • Promoure cinemes dels pobles originaris, afroamericans, de comunitats de base i dels països africans i asiàtics, per reconèixer-ne la importància històrica i contemporània.

Signen: Marcela Aguilar (Colòmbia), Ander Gisasola (País Basc-Spain), Antoni Costa Valent (Portugal), Emma Fernández López (Catalunya-Espanya), Raivo Olmet (Estònia), Philipp Aubel (Germany), Lázaro Alderete (Cuba), Günther Kinstler (Germany), Olga Iglesias Jodar (Catalunya-Espanya), Dragan Milinkovic (Sèrbia), Gabriel Rodríguez Álvarez, (Mèxic), Pablo Sancho Par’s (Catalunya-Espanya), Lucía Gajá Ferrer (Mèxic), Golam Rabany Biplob (Bang , K.P. Pathak (Nepal), Julio Lamaña Orozco (Catalunya), Marco Asunis (Itàlia), João Paulo Macedo (Portugal), Laura Godoy (Equador).

Es poden consultar aqui les imatges de la trobada

Notícies dels cineclubs

Emma Fernandez, jurat de la FICC a Cuba

La nostra presidenta ha estat escollida com a Jurat Internacional de la Federació Internacional de Cineclubs per atorgar el premi Quijote al Festival de cine de La Habana

Premi Quijote a l'Alternativa 2022

La FCC i la FICC organitzen aquest premi. El jurat cineclubista va considerar "Geographies of solitude" com el Premi Quijote. La FCC la tindrà en compte per incloure en el catàleg de la #FilmoXarxa
.

L'Acadèmia del Cinema Català ret homenatge al cineclubisme

“La Acadèmia del Cinema Català - Premis Gaudí ret homenatge al moviment Cineclubista Català i ho fa recordant 10 cineclubs que tenen més de 50 anys: Cineclub Associació Cultural de Granollers , Cineclub Vic , Cineclub Vilafranca , Cineclub Manresa , CineClub CDL REUS , cineclub la seu urgell, cineclub Valls, Cineclub Associació Enginyers, Cineclub Olot , cineclub Sabadell #NosaltresSomElPúblic

I més...

Cineclub Centre de Lectura de Reus.

Programació

Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú

Programació Desembre

Federacio Catalana Cineclubs

facebook / twitter / youtube / instagram

Amb el suport a la difusió del cinema:

_________

___________

Suport tècnic de

Membre de:

Amb el suport a la difusió del cinema:

C/Via Laietana 52, entl, despatx 10
08003 – Barcelona
_________
Estem teletreballant. Si no ens localitzeu al telèfon escriviu-nos un mail i ens posarem en contacte amb vosaltres

Reps aquesta newsletter perquè et vas donar d'alta.
ja no t'interessa? Dona't de baixa.

Amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i L'Institut Català de les Empreses Culturals