Veure online

10 de maig de 2024
Dia Internacional del públic

Premi Miquel Porter al Trets Fim Festival de La Ràpita

El jurat estava conformat per Roser Calvo del Cineclub de les Valls; Marina Rof de l'Associació Cultural de Granollers i Xavier Miró del Cineclub La Ràpita. El premi va ser per la pel·lícula LA GAUCHADA de Juan Follonier i Gastón Calivari

#NosaltresSomElPúblic

Dia internacional del públic
aa
La massacre de l’Astor Place es va produir el 10 de maig de 1849 a l’Astor Opera House, ja demolit, a Manhattan i va deixar entre 22 i 31 morts, i més de 120 persones ferides. Va ser el més mortífer fins a aquella data d’una sèrie de disturbis cívics a Manhattan, que generalment van enfrontar immigrants i nadius nordamericans entre ells, o junts contra els rics que controlaven la policia de la ciutat i la milícia estatal.

El motí va provocar el major nombre de víctimes civils a causa de l’acció militar als Estats Units des de la Guerra d’Independència dels Estats Units, i va provocar un augment de la militarització de la policia (per exemple, entrenament en control d’avalots i porres més grans i pesades). La seva ostensible gènesi va ser una disputa entre Edwin Forrest, un dels actors nord-americans més coneguts d’aquella època, i William Charles Macready, un actor anglès igualment notable, que va girar en gran mesura al voltant de quin d’ells era millor que l’altre per interpretar els papers principals. de Shakespeare.

Aquesta acció contra el públic organitzat va donar peu a que la IFFS International federation of film societies escollís aquest dia com el “Dia del Públic”.

Casualment és també la data de naixement d’un dels nostres més estimats i pioners cineclubistes a Catalunya, Miquel Porter i Moix

Notícies dels cineclubs

Cineclub Cisco Mosenya de Santa Perpétua de Mogoda

Cineclub Gualba Creactiva

.

Cinemaclub 39 escalons de Manacor

Altres notícies d'interés

Cineclub Vilafranca

Programació fins el 15 de maig

Cineclub Casal Olesa de Montserrat

12 de maig a les 18,30h

Federacio Catalana Cineclubs

facebook / twitter / youtube / instagram

Amb el suport a la difusió del cinema:

_________

___________

Suport tècnic de

Membre de:

Amb el suport a la difusió del cinema:

C/Via Laietana 52, entl, despatx 10
08003 – Barcelona
_________
Estem teletreballant. Si no ens localitzeu al telèfon escriviu-nos un mail i ens posarem en contacte amb vosaltres

Reps aquesta newsletter perquè et vas donar d'alta.
ja no t'interessa? Dona't de baixa.

Amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i L'Institut Català de les Empreses Culturals