Veure online

Federacio Catalana Cineclubs

Butlletí de notícies cineclubistes 671

12 de novembre de 2021
"Imatges i sons com quan la gent es coneix pel camí i ja no es pot separar."
Robert Bresson

Conversa amb Carolina Astudillo al nostre canal de Youtube

També trobaràs les anteriors xerrades amb José Luis Guerin, Oliver laxe, Albert Serra, María Cañas i Neus Ballús. Moltes gràcies a tots els cineclubs que ens doneu suport!!
#NosaltresSomElPúblic

Proposta pels cineclubs federats de la provincia de Barcelona. "Palestina batega"
aa
Us fem arribar una proposta de programació dirigida inicialment a cineclubs de la província de Barcelona: un cicle de cinema palestí subvencionat per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Es tracta del cicle PALESTINA BATEGA, una iniciativa que ja es va dur a terme l’any 2019 impulsada per l’Associació Catalana per la Pau, amb la col·laboració de So de Pau i la Federació Catalana de Cineclubs.

Us oferim un catàleg de tres pel·lícules palestines a programar gratuïtament al vostre cineclub. Adjuntem fitxa de cada una d’aquestes pel·lícules.

Condicions:
El cineclub interessat en participar en el projecte haurà d’escollir una de les tres pel·lícules. Només es podrà programar una projecció a cada cineclub.

Participaran en aquest cicle els sis primers cineclubs que contestin.

Totes les projeccions s’han de programar entre el 30 de gener i el 13 de febrer de 2022.

Les pel·lícules vindran acompanyades de foristes de les entitats Associació Catalana per la Pau i So de Pau per presentar-les i dinamitzar el debat posterior, si s'escau.Si necessiteu més informació no dubteu en contestar a aquest mail per preguntar-nos. Esperem que sigui del vostre interés.

A continuació us deixem amb una mica d’informació les tres pel·lícules proposades:

1-    “3000 nits” de Mai Masri. Palestina. 2015. 103 minuts. VOSC.
Inspirada en una història real i rodada en una presó, 3000 nits explica la història d’una mestra palestina recent casada que va ser detinguda sota falses acusacions i empresonada en una presó israeliana on va donar a llum al seu fill. A través la seva lluita per pujar el seu fill darrera els barrots, la pel·lícula traça el viatge d’una jove mare ple d’esperança, resiliència i supervivència contra tot pronòstic.

2-    “Fedayin: el combat de George Abdallah” del Collective Vacarme. França. 2020. 81 minuts. VOSC.
Es tracta d’un documental estrenat recentment fet per un col·lectiu francès per a donar a conèixer la història de Georges Abdallah, el pres polític més antic d’Europa. Un palestí que resta tancat a una presó francesa,  tot i que el 1999 s’havia decretat la seva llibertat. La pel·lícula està molt ben documentada, el context molt ben explicat i també mostra una realitat palestina i una part de la història del seu moviment d’alliberament nacional poc coneguda.
Ressenya  a vilaweb

3-    “Ibrahim: un destí per definir de Lina Al Abed”. Líban, Palestina, Qatar, Dinamarca, Eslovènia. 2019. 75 minuts. VOSC.
En aparença Ibrahim Al Abed era un pare de família palestí ordinari amb una feina ordinària resident a Damasc. Però Ibrahim també era Rashid, membre secret del grup Abu Nidal, també conegut com el Consell Revolucionari, una facció militant palestina. El 1987 va desaparèixer, abandonant la seva dona i cinc fills, un dels quals era Lina Al Abed, directora d’aquest documental.

Notícies dels cineclubs

Cineclub La Ràpita

Les pel·lícules del cineclub La Ràpita pel mes de novembre 2021

Cineclub Diòptria de Figueres

Alguns membres del Cineclub Diòptria han anat al Festival de cine de Sevilla. Aviat ens faran arribar les seves impressions i consells.
.

Cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva. Un cap de setmana intens de cinema

- Divendres 12 de novembre: documental "De quijotes i semillas". Un curiós treball sobre l'aventura de recuperar verdures autòctones i formes de vida més sostenibles i respectuoses amb la tradició, que comptarà amb la presència del seu director.
- Dissabte 13 de novembre: "Les vides de Marona", una meravellosa i premiada pel·lícula d'animació apta per a tots els públics.
- Diumenge 14 de novembre: "Donde caben dos" és la comèdia desenfadada i atrevida que proposa aquest mes el Cicle Gaudí.

Altres notícies d'interés

Presència del cineclubisme català als diàlegs cineclubistes iberoamericans

Tres cineclubistes catalans participen: Olga Iglesias, Juan Manuel García Ferrer i Julio Lamaña

Cineclub  Vic i El meu primer festival

El Meu Primer Festival és un festival internacional de cinema per a nens i nenes que vol contribuir a la difusió d´un cinema plural i creatiu, tot oferint una mostra de creacions cinematogràfiques d´arreu del món. Amb l´objectiu d´entretenir i educar, estimular la imaginació i la creativitat, i despertar l´esperit crític. Ara arriba al Cineclub Vic.

Federacio Catalana Cineclubs

facebook / twitter / youtube / instagram

Amb el suport a la difusió del cinema:

_________

___________

Suport tècnic de

Membre de:

Amb el suport a la difusió del cinema:

C/Arenys 41, Soterrani 1er 1a
08035 – Barcelona
_________
Estem teletreballant. Si no ens localitzeu al telèfon escriviu-nos un mail i ens posarem en contacte amb vosaltres

Reps aquesta newsletter perquè et vas donar d'alta.
ja no t'interessa? Dona't de baixa.

Amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i L'Institut Català de les Empreses Culturals