Veure online

Butlletí de notícies cineclubistes 663

10 de setembre de 2021

Matrícula oberta!

El curs serà impartit per Quim Crusellas (cineclubista i director del Festival Nits de Cinema Oriental de Vic). Comptarà amb la participació de persones de comunitats asiàtiques, qui faran aportacions dels debats estètics i polítics que es tractaran a través dels films. Aquestes persones estan implicades en l’organització del Festival Nits de Cinema Oriental. La possibilitat d’entrar en contacte amb públics que pertanyen a diferents comunitats que difonen la cultura d’altres països és un valor intercultural afegit a aquest curs de cinema asiàtic.
 Totes les instruccions per matricular-te aquí

Expo itinerant "Cineclubisme El públic s'organitza"
al Cineclub Manresa
aa
Us recordem que aquesta expo, comissariada per Juan Manuel García Ferrer i produïda per la Filmoteca de Catalunya està disponible de forma gratuïta per a tots els cineclubs federats.

Notícies dels cineclubs

Cineclub Geganters de Tavertet. Nou logo i plana web

El programa de #FilmoXarxa dedicat a Laya Films es podrà veure a Tavertet de la ma del Cineclub Geganters de Tavertet. Un projecte de Filmoteca de Catalunya i de l' Institut Catala de Les Empreses Culturals

Cineclub del Cercle a Barcelona retoma les seves projeccions

El Cineclub del Cercle tornarà el setembre amb el documental MARAGALL I LA LLUNA.15 setembre, dimecres, 19 h. amb els condicionaments sanitaris vigents.
.

Cineclub Manresa - Programació setembre - novembre 2021

“No hem d’oblidar que el cinema és llibertat”
(Béla Tarr)

Busquem jurat cineclubista per a L’Alternativa 2021
aa
Aquesta és una convocatòria per a tots els cineclubs federats a la FCC

La Federació Internacional de Cineclubs, conjuntament amb la Federació Catalana de Cineclubs organitza a Catalunya el Premi Quijote del cineclubisme internacional. L’únic festival a Catalunya i a l’Estat Espanyol que disposa d’aquest jurat és el Festival de Cinema Independent de Barcelona L’Alternativa.

Condicions:Les activitats del jurat tindran lloc del 16 al 21 de novembre 2021
  • El jurat està composat per tres persones. Dues internacionals i un membre d’un cineclub català federat
  • L’idioma del jurat serà l’anglès
  • La FCC col·labora amb els àpats necessaris per aquells dies.
  • Heu de respondre abans del 30 de setembre
  • També s’ha de tenir en compte: El candidat que es presenta, adquireix el compromís d’assistir al festival. En cas de no ser així, haurà de proporcionar un substitut per al seu lloc al jurat del festival. També haurà d’enviar una fotografia i un cv.
  • Els membres del jurat han d’escriure un article en català i Anglès o Francès i portar un catàleg del festival per a la FCC.
  •
Els criteris que es seguiran a l’hora d’escollir els membres del jurat prioritzaran aquells cineclubs i cineclubistes que no hagin participat abans o que ho hagin fet fa temps. En cas de dubtes també es donarà prioritat a aquells que hagin enviat abans la seva candidatura.
Heu d’omplir un formulari per poder optar.

Qualsevol pregunta a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat

Notícies dels cineclubs

Cineclub Diòptria de Figueres. Nou cicle documental

Cineclub de les Valls d'Andorra

Setembre arriba i també tornem els del cineclub Les Valls amb nova programació per aquest proper trimestre.

Fixeu-vos en els llocs de projecció, ja que comencen al setembre al Teatre Comunal però a partir del mes d'octubre haurem d'anar a la Sala d'Actes de la Llacuna amb motiu de les obres que acabaran d'embellir el teatre.

Us esperem doncs al teatre el proper dia 15 de setembre, sempre amb les precaucions COVID.
.

Cineclub Bigues i Riells

[📽️] El 17 de setembre torna el Cicle Gaudí - Cinema Català Cicle Gaudí - Cinema Català amb la pel·lícula "La dona il·legal".
Al Teatre Auditori Polivalent a les 20h, col·labora Cineclub Bigues i Riells. Recordeu que l'entrada es cobra en efectiu!

Altres notícies d'interés

Filmoteca per a les escoles

Mestres, a partir de dilluns 13 de setembre ja podeu inscriure les vostres classes al curs #FilmotecaEscoles 2021-22.

La FCC és una de les entitats col·laboradores amb l'activitat "El so i la música al cinema".

8º Encuentro Iberoamericano de Cineclubs

Durant el mes de juliol, el grup Llatinoamericà de la Federació Internacional de Cineclubs va organitzar una sèrie de taules al voltant del món del cineclubisme iberoamericà. La FCC va participar a una de les taules. Les podeu consultar.

Federacio Catalana Cineclubs

facebook / twitter / youtube / instagram

Reps aquesta newsletter perquè et vas donar d'alta.
ja no t'interessa? Dona't de baixa.

Amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i L'Institut Català de les Empreses Culturals