Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Divendres 1 Març 2013
De 23 a 26 maig 2013 - Barcelona
Reptes per a la distribució de pel · lícules del món àrab

SODEPAU, la Mostra de Cinema Àrab del Mediterrani i la Federació catalana de cineclubs presenten la 1a Trobada de cineclubs del mediterrani. Hi ha prevista la participació de delegats vinguts de: Argelia, Itàlia, Marroc, Palestina, Tunisia i Catalunya.

Els cineclubs a la Mediterrània tenen una trajectòria històrica d'entre 50 i 80 anys. Durant aquest temps, s'han convertit en l'opció del públic per un cinema de qualitat, en paral·lel a les ofertes més comercials que ja facilita el mercat.
Difondre les experiències d'aquestes associacions públiques i treballar junts en futurs projectes per a la promoció i distribució de pel · lícules dins la nostra àrea, és el motiu per organitzar aquest esdeveniment internacional que tindrà lloc entre el 23 i 27 de maig de 2013 a la ciutat de Barcelona. Taules Rodones s'organitzaran per trobar projectes comuns entre els representants del cineclubs de la Mediterrània. L'eix principal de la trobada serà la discussió sobre els problemes de distribució de pel · lícules entre els països riberencs de la Mediterrània. La llengua de treball utilitzada a les reunions serà el francès.

També hi haurà un espai per una Mostra de films aportats pels delegats de cada pais. Les projeccions tindran lloc a La Sedeta.

A continuació és el primer programa provisional

Divendres 15 Febrer 2013
El proper dissabte 2 de març de 2013, a les 19:00, els Amics del Cinema de la Vall de Ribes i Òmnium Cultural del Ripollès organitzen a l’emblemàtic Cinema Catalunya de Ribes de Freser la projecció de la pel·lícula “Fènix 11·23”, basada en la història real d’ÈRIC BERTRAN, un nen de catorze anys que per defensar la llengua catalana i l’etiquetatge en català és acusat de terrorista informàtic i perseguit per la Guàrdia Civil.

Comptarem per a la presentació del film el mateix ÈRIC BERTRAN I DE SERGI LARA, els qual ens explicarà el que realment va passar i com es va rodar el film. En acabat la projecció tots els assistents podran establir un diàleg.
La pel·lícula ha estat dirigida de JOEL JOAN i SERGI LARA, escrita per ALBERT PLANS SORIANO i HÈCTOR HERNÁNDEZ VICENS. Nominada a 7 Gaudis de l’Acadèmia del Cinema Català.

Programa

    19:00 h, presentació del film a càrrec d’Èric Bertran i Sergi Lara
    19:15 h, projecció de “FÈNIX 11-23”
    20:45 h, diàleg amb Èric Bertran i Sergi Lara
    21:05 h, pica-pica amb tots els assistents.

NOTA: Descompte per la projecció per als socis dels Amics del Cinema de la Vall de Ribes i d’Òmnium Cultural

Divendres 15 Febrer 2013
El Festival de Música de Calonge Interludi ha creat un cineclub per tal de fomentar l’afició i l’interès pel cinema. D’aquesta manera la Sala Fontova tornarà a acollir la projecció de pel·lícules i documentals amb una programació inicial que presenta 4 projeccions. El cineclub Interludi Films vol combinar les projeccions amb col·loquis i debats sobre les diferents produccions que s’hi projectaran.

La primera projecció d’Interludi Films serà el dissabte 23 de febrer, amb la pel·lícula Fènix 11*23 i un col·loqui amb la presència d’un dels directors, Sergi Lara, i d’Èric Bertran, protagonista real de la història que narra aquesta producció. La programació d’Interludi Films continuarà el 6 d’abril amb una selecció de curtmetratges inèdits d’animació infantil, Fet Amagar Volum 2. Aquesta selecció de curtmetratges, presentada a l’edició 2007 de la Mostra Internacional d’Animació de Catalunya (ANIMAC), destaca per la utilització de diferents tècniques d’animació. La tercera proposta és un documental de Ramón Tort i Joan Chamorro, A film about Kids&Music, l’11 de maig, una producció que ha guanyat el premi al millor documental musical nacional del Festival Internacional de Cine Documental Musical de Barcelona, In-edit Beefeater. La programació d’Interludi Films acabarà amb Luisa no está en casa, guanyadora del Premis Gaudí com a millor curtmetratge, el 8 de juny, i amb el col·loqui posterior de la mà de la directora del curtmetratge Cecilia Rico Clavellino, guanyadora també del premi Ópera Prima atorgat pel col·legi de directors de cinema de Catalunya, i la directora de producció Mar Medir. Aquesta producció també ha estat seleccionada per a participar a la 69ena edició del del festival de Venècia, dins de la secció oficial Orizzonti.

Dijous 7 Febrer 2013
La Mostra de Cinema de Castellar del Vallès tindrà lloc entre el 18 i el 24 de febrer de 2013

Castellar del Vallès viurà entre el 18 i el 24 de febrer la 5a Mostra de Cinema de la vila BRAM!, una iniciativa cultural que es va estrenar l’any 2009 i que ha comptat amb prop de 6.000 espectadors en les seves quatre primeres edicions. Per segon any consecutiu, l’organització anirà a càrrec d’una comissió formada pel Club Cinema Castellar Vallès (CCCV) i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament del municipi.

Aquesta nova edició del BRAM! comptarà amb un total de 13 projeccions, dues més que en l’anterior edició. La programació combinarà novament les  pel·lícules de temàtica social i d’autor, la majoria de les quals han estat premiades o nominades a diversos festivals, amb l’aposta per donar a conèixer el treball audiovisual de diversos castellarencs i les activitats impulsades des de les entitats i la societat civil. A més, es recupera l’acte de reconeixement a una trajectòria, que en aquest cas serà per al cineasta terrassenc Antoni Padrós. Alhora, la Mostra consolida el BRAM! Infantil, una iniciativa que pretén promoure el valors educatius del cinema.

La Mostra repeteix un abonament de baix preu que donarà accés a totes les pel·lícules de pagament (exceptuant la sessió infantil) que es projectaran durant els dies 22 i 24 de febrer. Així, els espectadors podran gaudir d’un total de cinc projeccions per un preu de només 10 euros (8 euros en el cas dels socis del CCCV i L’Aula d’Extensió Universitària). Les persones que decideixin comprar el seu abonament, a més, rebran en el moment de la compra invitacions per poder assistir a l’acte de reconeixement a Antoni Padrós, a la sessió inaugural de la mostra i a la presentació de la pel·lícula Toastmaster, del castellarenc Èric Boadella.

Dijous 7 Febrer 2013
Hem aconseguit un acord amb la distribuïdora Emon - Savor per oferir-vos aquests títols en condicions econòmiques molt favorables. Hi ha disponibilitat tant en 35mm, DVD o Blu-Ray.

Són tres títols estrenats aquesta temporada i amb bona acollida de la crítica

Podeu posar-vos en contacte amb nosaltres per conèixer les condicions.

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016