Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Dijous 31 Octubre 2013
Al passat festival de Sitges es va presentar el catàleg de cinema d’autor molt lligat al Festival D’A de Barcelona.

El Catàleg de Cinema D’Autor 2013-2014 és una iniciativa de Noucinemart, organitzadors del D’A – Festival Internacional de Cinema d’Autor de Barcelona, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, per posar en marxa un model diferent de distribució cinematogràfica, més flexible i adaptat als temps actuals. L’objectiu principal és elaborar un catàleg de cinema independent i posar-lo a l’abast del circuit cinematogràfic no comercial, és a dir, el que es mou entre cineclubs, museus, centres culturals i filmoteques.

Ens han fet una proposta per projectar aquests títols als cineclubs federats a preus molt interesants. Els formats són de BR i DCP menys el film “Tony Manero” que és unicament en 35mm.

Són còpies subtitulades al català menys les parlades en castellà

1 OTEL.LO ESPANYA, 2012 HAMMUDI AL-RAHMOUN  69min - DCP i BR
2 LA PLAGA ESPANYA, 2012 NEUS BALLÚS  94min. -  DCP i BR
3 VIOLA ARGENTINA, 2012 MATÍAS PIÑEIRO  63 min. DCP i BR
4 TONY MANERO XILE, 2010 PABLO LARRAÍN  97 min. 35MM
5 SANGUE DO MEU SANGUE PORTUGAL, 2011 JOAO CANIJO 139 min. DCP i BR
6 DONOMA FRANÇA, 2011 DJINN CARRENARD  133 min. BR
7 MEEK'S CUTOFF EUA, 2010 KELLY REICHARDT 104 min. BR
8 BULLHEAD  (RUNDSKOP) BÈLGICA, 2011 MICHAËL  124 min.  DCP i BR
9 LA CINQUIÈME SAISON BÈLGICA, 2012 JESSICA WOODWORTH, PETER BROSENS  93min.  DCP i BR

Més info aquí

Dimarts 29 Octubre 2013
El 21 de desembre es realitzarà una acció conjunta que s’anomena EL DIA MES CURT  ( ED+ C ) amb l’ objectiu de promoure el curtmetratge i apropar-ho al públic.
Són ja vàries entitats del sector audiovisual Català  els que estan treballant-hi (tant a Barcelona com a la resta del territori.  Actuació similar al  Dia de la Música 21/06).
Adjuntem projecte des de la Coordinadora del Corto Español, entitat impulsora.

Cada entitat proposaria la seva programació i es preparen blocs de programació repartits per diversos Espais.  Els continguts són proporcionats per L’ACADÈMIA DEL CINEMA CATALÀ  (10 finalistes premis Gaudí 2014 i finalistes Nova Autoria), CPAC, CI&VI FESTIVALS DE CINEMA( Palmarés Festivals CIVI 2013 , incloent-hi programació infantil), ASOCIACIÓN DE LA INDUSTRIA DEL CORTO, entre d’ altres.

Continguts i condicions:
  • PROGRAMACIÓ de curts en diferents espais ( cinemes, teatres, Biblioteques, auditoris, bars, hotels, al carrer…….)
  • ACCES GRATUIT o preu simbòlic d’1€
  • 21 DICIEMBRE 2013 ( durant tot el dia)
  • PROGRAMACIÓ : infantil, juvenil, animación, medi ambient……catalanes, europees, internacionals….
  • Continguts de: CI&VI Festivals de Cinema Catalunya- programació dels curts guanyadors dels festivals ( ANIMAC, MECAL, FILMETS, FEC FESTIVAL, FICMA……..www.festivalscatalunya.com), ACADEMIA CINEMA CATALÀ: finalistes Premis Gaudí + Finalistes Nova Autoria Sitges. FINALISTAS ACADEMIA EUROPEA DEL CINEMA
  • Les sessions són a cost cero de 60 ‘
  • FORMAT: BLURAY 
  • Podeu també programar qualsevol curt i adherir-vos a la campanya. Es farà comunicació conjunta a premsa amb totes les activitats.
Si esteu interessats en participar, feu-nos un mail

Divendres 25 Octubre 2013
Amb el nostre projecte "Per estrenar" portem cinema de qualitat que no ha passat per les sales comercials. La peli que presentem "Viure aquí" (Tunisia) ha tingut un recorregut exitós per difererents festivals, especialment en el món àrab. Per celebrar-ho amb el públic tindrem al seu realitzador vingut especialment de Tunisia, en Mohamed Zran.

El film "Vivre ici" serà presentat pel director a

12/11/2013.- Cineclub Vic
13/11/2013.- Filmoteca de Catalunya (Barcelona)
14/11/2013.- Cineclub Vilafranca (Vilafranca del Penedès)
15/11/2013.- Cineclub La Seu (La Seu d'Urgell)
17/11/2013.- Cineclub Manresa


En col·laboració amb la Mostra de Cinema Àrab i del mediterrani i amb el suport de Tunis air

Si voleu entrevistar-lo, contacteu amb nosaltres al 932890562 (JulioLamaña)

Més informació de la iniciativa "Per estrenar" a
http://perestrenar.blogspot.com.es/

Divendres 25 Octubre 2013
Moments difícils per a les sales de cinema. Malgrat això alguns irreductibles resisteixen i altres neixen per a regalar-nos espais plens d'amor pel cinema. Noves fòrmules de gestió cooperativa ciutadanana, atenció personalizada i programació molt acurada... Models per a la resistència.

Dimecres 20 de novembre, Sala Raval del CCCB

18.45 h Proyecció de "Cine Roma"
Teresa Marín i Enrique Salom | Espanya | 2013 | Vídeo | 33 min | Castellà i català

Història i supervivencia del Cine Roma d'Alfàs del Pi (Alacant) a través dels seus protagonistes.

19.30 h Taula rodona

Ponents:

    Pedro Barbadillo, CineCiutat
    Xavi Escrivà, Cinema Maldà
    Pep P. Iborra, Cinema Roma
    Julio Lamaña, Federació Catalana de Cineclubs
    Esteban Bernatas, ZumZeig

Moderadora:

    Teresa Marín, Facultad de Bellas Artes de Altea UMH

Entrada gratuïta. Aforament limitat. Més informació

Dimarts 22 Octubre 2013
La Federació catalana de cineclubs conjuntament amb la Diputació de Barcelona i Biblioteques de Barcelona organitza el cicle de conferències "Pàgines de pel·lícula".

El cinema vol explicar-nos el món i la vida. A partir d'aquesta premissa i mitjançant aquest cicle, algunes biblioteques exploraran les relacions entre les seves especialitats i el cinema. Els ponents: Magí Crusells, Joan Puigdollers, Lídia Bardina, Marta Selva, Pere Vall, Marina Ruiz, Manuel Moreno, Joana Badell, Francesca Prats, Sebastià Martin, Pep Bernades, Martí Porter i Meritxell Bragulat.

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016