Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Divendres 17 Gener 2014
Compartim la nota del cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva en la que ens comunicàven la bona notícia:

"Bon dia a tothom,

estic molt content de comunicar-vos que el Cineclub Vuitimig ha decidit , de forma unànime, que el  8è premi Domènec Torrent i Gelmà ,  destinat a persones i entitats dedicades a mantenir i potenciar el cinema al seu poble, sigui per a la Federació Catalana de Cineclubs.

Les raons principals de donar-vos aquest guardó són les següents:

1- tot i que la Federació no treballa per mantenir i potenciar el cinema en un poble en concret, a diferència dels guardonats d´altres anys, considerem innegable la seva decisiva contribució i suport a la xarxa de cineclubs estesa als Països Catalans, molts dels quals tindrien grans problemes per poder realitzar les seves programacions habituals.

2-en la tria de persones i entitats mereixedores d´aquest premi, no només es té en compte que el guardonat es dediqui a l´exhibició de pel.lícules, sinó també que aposti per una programació alternativa, no convencional, fent possible la difusió i el seu corresponent coneixement

3-en un moment de reconversió de les sales d´exhibició, qüestionades per diverses raons, entre elles, per la preferència de bona part del públic de veure una pel.lícula en formats domèstics, la Federació aposta, com ha fet sempre, per un valor afegit a la projecció, ja sigui en forma de presentació de la pel.lícula, debat, lliurament d´un full de sala...Des del Cineclub Vuitimig creiem que aquesta és la millor resposta per poder continuar gaudint de la visió d´una pel.lícula com a acte col.lectiu i social.

Ens agradaria  que vinguéssiu a recollir el premi el diumenge 2 de febrer, a 2/4 de 7 de la tarda, dins els actes de la MACCA.

Moltes gràcies per la vostra feina,
Josep Ferrer
President del Cineclub Vuitimig

http://vuitimig.cat/mostrar.php?article=0&grup=macca

Divendres 10 Gener 2014
Aquest cap de setmana entra en funcionament el nou cineclub del Patronat Social Premianenc. La producció catalana “Tots volem el millor per a ella” servirà per encetar un cicle amb el qual l’entitat vol eixamplar la seva projecció al municipi i atraure sobretot el col.lectiu jove amb cinema d’autor i documentals. Per tal de poder dur a terme el cineclub, el Patronat s’ha adherit a la federació catalana de cineclubs i també a Paral.lel 40, que serveix 10 documentals a l’any.

Tot i que inicialment no es farà cinefòrum després de les projeccions, Casanovas no ha descartat que en futur es pugui fer si l’activitat prospera. La projecció d’aquest cap de setmana es fa dissabte a les 10 de la nit i diumenge a les 7 del vespre.

Divendres 10 Gener 2014
Lluís Miñarro i Òscar Pérez, dos interlocutors de luxe. Del 15 al 24 de gener
Miradocs és la mostra de cinema documental de Barcelona on la ciutat i els seus ciutadans són els protagonistes. El públic podrà debatre amb els realitzadors dels documentals, entre ells, el productor i cineasta Lluís Miñarro que, en la secció El documental preferit de... ens proposa tot un clàssic, Lejos de los árboles de Jacinto Esteva. Per la seva banda, el premiat realitzador Òscar Pérez impartirà una classe magistral sobre el retrat en el cinema documental.
Aquesta és una oportunitat única per veure projectats en sala documentals de gran qualitat que realitzen a Barcelona creadors joves i d'altres ja consolidats.
La mostra, organitzada per BEC (Barcelona Espai de Cinema) i el Centre Cultural La Casa Elizalde, es fa en col·laboració amb entitats que treballen en l'àmbit del documental a la ciutat. Enguany hi han participat el Màster de Documental Creatiu de la UAB, el taller de l'Àrea d'Audiovisuals del Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison i el Màster de Documental i Societat de l'ESCAC

La quarta edició de Miradocs es celebrarà del 15 al 24 de gener al Centre Cultural La Casa Elizalde (c/ València, 302, Barcelona). 19.30h. L'entrada és gratuïta però l'aforament és limitat.

Dimecres, 15 de gener a les 19.30 h
Generació Pegaso d'Isabel Andrés Portí, una realitzadora ja consolidada, ens apropa als protagonistes de la lluita pels drets laborals que es va portar a terme a la fàbrica Pegaso de Barcelona, tot un referent dels últims anys de la dictadura i de la transició.

Dijous, 16 de gener a les 19.30 h
Sessió doble amb Mar de fons i Seleme, proposats pel Màster de Documental i Societat de l'ESCAC.

Divendres, 17 de gener a les 19.30 h
Sessió doble amb La ciutat tipogràfica i Fora de pàgina, del Màster de Documental Creatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dos documentals diferents a l'estil habitual del documental. A La ciutat tipogràfica la imatge és clau, mentre que a Fora de pàgina ho és la veu i el retrat d'un moviment que s'ha potenciat des de Barcelona al món en els últims anys: la polipoesia.

Dilluns, 21 de gener a les 19.30 h
Classe magistral amb el realitzador Òscar Pérez "El retrat en el documental"

Dimarts, 22 de gener a les 19.30 h
A través del Carmel, de Claudio Zulián. Un únic pla seqüència de 90 minuts per expressar la vida a aquest barri tan característic.

Dimecres, 23 de gener a les 19.30 h
Bikimel, I tu com ho veus? i La hipocresía del deseo. Tres propostes amb una interessant visió, fetes per dones que provenen d'àmbits molt diversos. En col·laboració amb el Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.

Dijous, 24 de gener a les 19.30 h
El documental preferit de... Lluís Miñarro, ens proposa Lejos de los árboles de Jacinto Esteva, amb el muntatge de Pere Portabella.

Per més informació:
http://miradocs.blogspot.com.es/

Dimecres 8 Gener 2014
El Cineclub de Granollers va tancar l’any 2013 amb més de 12.100 espectadors, xifra rècord dels seus 63 anys d’història. Durant l’any es van projectar 75 pel·lícules entre les sessions habituals de cap de setmana, les Sessions Singulars d’entre setmana, el CinemaFreshhh – Festival de Cinema a la Fresca de Granollers i el FANTÀSTIK – IIa Mostra de Cinema Fantàstic i de Terror. A més, es van realitzar 10 sessions de Taller de Cinema, encaminades a comentar una pel·lícula al mes de les sessions habituals.

Tornen les  sessions de cineclub AC amb una  comèdia  : UN AMIGO PARA FRANK. Els  horaris  són els  habituals: Divendres ( 19 i 22 h) i diumenge ( 19h)

Dimecres 25 Desembre 2013

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016