Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Dijous 5 Febrer 2015
El 7è BRAM! incrementa l’accent social de la seva programació. La Mostra de Cinema de Castellar del Vallès tindrà lloc entre el 20 de febrer i l’1 de març.
 

El proper divendres dia 20 de febrer engegarà a l’Auditori Municipal Miquel Pont una nova edició de la Mostra de Cinema BRAM!, una iniciativa cultural que enguany se celebra per setè any consecutiu i que des de la seva estrena l’any 2009 ha comptat amb més de 10.000 espectadors.  
 
L’organització, formada per quart any per una comissió amb membres del Club Cinema Castellar Vallès (CCCV) i l’Ajuntament de la vila, ha previst enguany un total de 19 activitats. La programació aposta novament pel cinema independent i d’autor i incrementa l’accent en els continguts socials, dóna cabuda a les produccions locals i catalanes i concep el cinema com una eina per difondre valors educatius.
 
Les projeccions s’han distribuït en sis seccions: el PreBRAM!, amb dues activitats prèvies per escalfar motors; el BRAM! Musical, que tornarà a obrir la Mostra amb un cap de setmana dedicat a la música i el cinema; la “Finestra oberta”, o l’anomenat “BRAM! paral·lel”, que es consolida en l’aposta per treballs audiovisuals de l’àmbit local i català; la secció oficial, amb propostes presents a diversos festivals i fins i tot amb una primícia en l’àmbit estatal (Pride); el BRAM! Infantil, que arriba a la quarta edició promovent els valors educatius del cinema; i el BRAM! Escolar, que per segon any consecutiu farà que uns 3.200 alumnes de P3 a 2n de Batxillerat i l’Escola d’Adults vegin diferents films durant tot el mes de febrer.

Dijous 5 Febrer 2015
El cineclub Garbí és una entitat sense finalitat de lucre que temporada rera temporada (la primera projecció de l’aleshores anomenat cine-forum data del 26 de novembre de 1968) porta a Malgrat de Mar i comarca un tipus de cinema que no arriba pels circuits comercials habituals. D’aquesta manera, es pretén dignificar culturalment la ciutat i oferir la possibilitat de veure bon cinema sense haver d’anar a Barcelona o Girona.L'oferta s’estructura en temporades (d’octubre a maig): projecten entre 12 i 15 títols que prèviament s'han seleccionat de tota la oferta que no arriba suficientment.

El Cineclub es financia sobretot a partir del públic i dels socis que s’apunten a la programació. Reben el suport d’un bon nombre de comerciants i d’industrials que fan possible que es pugui editar un catàleg de la temporada i es compta amb l’ajut de l’Ajuntament.

Les sessions es realitzen al Centre cultural de Malgrat de Mar, situat al carrer del Carme, 26.

La propera sessió el 6 de febrer será "Boyhood". Tota la info a la seva plana web o seguint-los al seu facebook

Dijous 5 Febrer 2015
El foto-film Calella és una entitat histörica nascuda el 1966 a Calella de Mar. Foto-Film Calella va néixer amb el cinema. Els primers passos de l'agrupació foren de la ma del més antic dels formats: el 9,5.
Amb aquest format i amb tots els altres “amateurs” vigents l'any 1966 -doble 8 mm, Super 8, Single 8 i 16 mm- es dugueren a terme els primers festivals de cinema de Calella organitzats per l'entitat, als quals i participaren els més importants cineastes d'aquella època.
El cinema ha estat doncs el primer i el més antic exponent del treball de Foto-Film Calella. Ara, dintre el Festimatge -el festival de la imatge a Calella-, hi ha la Trobada Internacional de Cinema 9,5 -única en tot l'estat espanyol-, el Trofeu Torretes de Curtmetratges -amb un apartat especial dedicat al Mar-, i altres activitats com ara tallers per a les escoles, cinema de recerca, de divulgació científica, marató d'imatges en moviment, col·laboracions amb la Filmoteca de Catalunya i la Cinémathèque Euro-Régionale Institut Jean Vigó de Perpinyà, el mercat del col·leccionista i altres manifestacions on el cinema és el principal protagonista.
A nivell d'entitat s'han produit, regularment, documentals sobre la història de la ciutat i curtmetratges originals, on el treball d'equip és l'excusa principal per moure tot un interessant grup de gent entusiasta del cinema.
Foto-Film Calella s'ha convertit en una entitat de referència i un veritable centre cultural de la imatge en general i de la cinematogràfica en particular.

Tota la info aqui

Properes projeccions:

DIVENDRES 27 MARÇ EL AMOR ES EXTRAÑO (Drama) V.O.S 
 
DIVENDRES 24 ABRIL DOS DIAS, UNA NOCHE (Drama) V.O.S 

Divendres 30 Gener 2015
Us fem arribar aquesta informació molt important. Anirem informant

NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA (veure aqui el document Llei Transparència)
PRINCIPALS NOVETATS LEGISLATIVES A NIVELL FISCAL (veure aqui document prals. novetats legislatives nov 2014)

CREACIÓ CONSELL ASSOCIACIONISME CULTURAL
 
Resum de la reunió de la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció culturals
 
1-NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA
 
2-PRALS. NOVETATS LEGISLATIVES: LLEI PREVENCIÓ BLANQUEIG DE CAPITALS/ REFORMA FISCAL (veure document Reforma fiscal)
 
3-CREACIÓ CONSELL ASSOCIACIONISME CULTURAL: EIXOS PER COMENÇAR A TREBALLAR EN EL CONSELL CONSULTIU
 
 
1. NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA: Aquesta llei ENTRA EN VIGOR EL 10/12/14 i obliga a les entitats que compleixin alguns requisits a publicitar al web totes les ajudes públíques que rebin
 
2-PRALS. NOVETATS LEGISLATIVES: LLEI PREVENCIÓ BLANQUEIG DE CAPITALS/ REFORMA FISCAL

 
LLEI PREVENCIÓ BLANQUEIG: Deures de les entitats per prevenir el blanqueig (p. ex en donacions)
 
NOVETATS LEGISLATIVES: LABORALS I FISCALS: totes aquestes novetats comporten un control més estricte a nivell laboral, comptable i fiscal. Obligarà a totes les entitats donades d'alta (això vol dir totes les que tinguin un NIF facin o no activitats i moguin els diners que moguin) a portar una comptablitat més "professional". La FCC en molts temes ja està al dia amb la gestoria (comptabilitat doble partida, presentació model 347, Impost Societats, regularització laboral...)
 
La idea és fer diverses xerrades entre gener i març per tot el territori per a que TOTES les entitats tinguin accès a aquesta informació de manera més detallada i puguin plantejar tots els dubtes. En aquest sentit, demanen cooperació de les federacions tant per aportar el contacte dels nostres gestors (si porten temes associacions) com informar als nostres federats
 
Totes aquestes noves lleis o reformes de lleis afecten a TOTES LES ENTITATS que tinguin un NIF (això vol dir que encara que ni tinguin activitat sino estan donades de baixa se'ls aplica)
 
3-CREACIÓ CONSELL ASSOCIACIONISME CULTURAL: EIXOS PER COMENÇAR A TREBALLAR EN EL CONSELL CONSULTIU (al mail de sota hi ha un link a la publicació al DOGC)
 
Em primer lloc demanen que enviem ja  els noms per al Consell
 
Proposen 4 eixos de treball per començar (això és decissió final del Consell)
 
1.ASSESSORAMENT DE TOTS AQUESTS NOUS TEMES: conjuntament entre federacions i Cultura Popular perquè  es pugui explicar de manera presencial  al màxim d'entitats (volen arribar a com a mínim una reunió per comarca)
 
2.MANCOMUNAR SERVEIS: plantejar com les federacions podrien arribar a mancomunar serveis
 
3. REAGRUPRAR ENTITATS O INTEGRACIÓ EN D'ALTRES MéS GRANS: com cada vegada hi ha més obligacions potser plantejar si algunes entitats volen reagrupar-se o si volen mitjançant per exemple un conveni de col·laboració integra-se a alguna més gran (tipus Ateneu, per exemple)
 
4.QUE ES DONIN DE BAIXA LES ENTITATS INOPERATIVES. Mentre hi hagi un NIF, hi haurà l'obligació de per exemple presentar l'Impost de Societats, això vol dir que Hisenda li pot reclamar a la darrera junta inscrita, per això és important donar-se de baixa de manera oficial al Departament de Jusñícia  per poder donar de baixa el NIF
 

Divendres 30 Gener 2015
Del 5 al 7 de febrer

Dijous 5

Xerrada sobre el bon ús de les tablets, a càrrec de Dani Rodríguez, de l´empresa Qpertin
Organitzen: AMPA Puig d´Arques, AMPA Aldric, AMPA La Salle, AMPA INS i Llar d´Infants Taps
Hora: 9 del vespre
LLoc: Auditori del Centre Cultural Sala Galà

Divendres 6

Taller a la Botiga Bogeries

Taller d´argila Modeling Clay: modela en Shaun, el teu personatge d´animació preferit
Hora: 2/4 de 6
Lloc: Botiga Bogeries, c/ Barraquetes, 43

Exposició Quan anàvem al cinema. El cine de la Coma des de 1908 fins al 2015 
Inauguració a les 8 del vespre.
Oberta el dissabte 7 i el diumenge 8, de les 10 del matí fins a 2/4 de 2 i de les 4 de la tarda fins a les 8.
També serà oberta els dies 14, 15, 21 i 22 de febrer, de les 10 del matí a 2/4 de 2

 2ª Mostra de Videoclips gironins. Concert del grup Acousters
Tasta el menú de tapes del bar del Centre Recreatiu i beu Gavarra, la cervesa de Cassà. En acabat, concert amb el grup Acousters.
Hora: 10 de la nit
Lloc: Bar del Centre Recreatiu

Dissabte 7

Inici del Correcurts
Aquestes són les bases: userfiles/bases_correcurts_2015(1).pdf
Hora: 9 del matí
Lloc: Bar del Centre Recreatiu

Taller a la Botiga Bogeries
Taller de Playmais: podràs crear els personatges que vulguis amb flocs fets amb blat de moro que s´enganxen entre ells amb aigua.
Hora: de les 10 del matí fins a la 1
Lloc: Botiga Bogeries, c/ Barraquetes, 43

Hora del Conte
Contes de Cinema amb Carmina Rabassedas. Per a mainada de 4 a 9 anys.
Hora: 12 del migdia
Lloc: Auditori del Centre Cultural Sala Galà

Els tallers de la MACCA 2015
  • Animació de plastilina: crea la teva pel.lícula amb la tècnica stop-motion. 
  • Anima el teu Tangram: fes un vídeo animat en el qual les peces del Tangram tindran vida pròpia.
  • Cinema amb iPad: aprèn a fer una pel.lícula amb efectes especials.
  • Stop-motion amb Lego: els participants podran crear petits curts amb els blocs de Lego.
  • En aquests dos últims tallers, cal fer inscripció prèvia al Centre Cultural Sala Galà.
Hora: de les 4 de la tarda fins a les 8
Lloc: Can Trinxeria

Marató de cinema infantil
Selecció de curts animats d´El Meu Primer Festival pensada per a mainada a partir de 2 anys la primera sessió i de 4 a 7 anys la segona.
Hora: 2/4 de 5 la primera projecció, 2/4 de 6 la segona
Lloc: Sala del Centre Recreatiu

Selecció de curts de Sefa Ponsatí, de Cinètic.
Hora: 2/4 de 7
Lloc: Sala del Centre Recreatiu

Diumenge 8

Projecció dels millors curts del Tercer Concurs de Miniremakes organitzat per Arocinema.
Hora: 2/4 de 6 
Lloc: Sala del Centre Recreatiu

LLiurament del 9è premi Domènec Torrent i Gelmà. Serà per a Pere Espinet i Coll.
Hora: 2/4 de 7
Lloc: Sala del Centre Recreatiu

Projecció dels Correcurts d´aquesta edició i lliurament dels premis.
Hora: 7 de la tarda
Lloc: Sala del Centre Recreatiu

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016