Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies
Dijous 23 Abril 2015
A la revista Canemás número 9, el nostre company Joaquím Roqué del Cineclub amics del cinema de la Vall de Ribes publica un extens article sobre la realitat cineclubista a Catalunya. No us ho podeu perdre!!!

 

Dijous 23 Abril 2015
Aquí teniu la recomanació del cineclub la Seu d'Urgell pel dia de Sant Jordi.

Quan anàvem al cine. Història del cinema a la Seu d'Urgell. Un llibre de l'Urgellenc, col·leccionista, matemàtic i cinèfil Josep Benavent.

Un repàs del naixement, ascensió, l'avenç i els progressos del cinema. Tant des del punt de vista tècnic com d'expressió. A partir de la realitat social de la Seu d'Urgell, Benavent, fa un recorregut nostàlgic, a través dels programes de cine, No-Do, censura, melodies, sales, acomodadors, maquinistes, societat civil, eclesiàstica, militar i associativa, com el cineclub de la nostra ciutat.

Un llibre que no heu de deixar de llegir.

Divendres 17 Abril 2015
Benvolguts i benvolgudes,

Des del cineclub dels Amics del Cinema de la Vall de Ribes hem aconseguit avantatges turístiques remarcables per tots els que estigueu interessats en venir al nostre certamenL'entrada a taquilla és de 20 €, un cop aplicat el descompte queda en 18 €, i si es desitja també la samarreta oficial del Festival, tot per 20€ més despeses de gestió, uns 23 €.

Inclou també una invitació per sessions individuals valorada en 7€, per convidar a qui vulgueu. I altres descomptes turístics, allotjament, restaurants...  Entre ells un 2x1 pel Cremallera Vall de Núria, valorat en 22,30€, 50% en un SPA de 4 estrelles, valorat en 11,5 €, i moltes coses més. Per poder identificar-vos com a cineclubistes caldria que ho féssiu a través d'aquest formulari:http://amicscinevallderibes.com/index.php/ca/festival-gollut/entrades/entrades-colectius.html

Podeu veure el programa al nostre web: http://amicscinevallderibes.com/index.php/ca/festival-gollut/programa-2n-festival-gollut.html

Us esperem per Ribes,

Divendres 17 Abril 2015
La cineclubista i realitzadora garriguenca ens anirá informant amb les seves cróniques des del BAFICI bonaerense

Podreu seguir-la al seu bloc: http://www.meatfestivals.blogspot.com/

Dilluns 13 Abril 2015
L'entitat manresana s'afegeix a l'aniversari de la mort del controvertit cineasta italià amb un cicle de tres pel·lícules
Escriptor, poeta i director de cinema italià. Controvertit i maleït. De Pier Paolo Pasolini (1922-1975) es commemora enguany el 40è aniversari de la seva mort: la nit de l'1 al 2 de noviembre de 1975, l'intel·lectual ital·lià va morir brutalment assassinat en un descampat d'Òstia, als afores de Roma. Considerat una figura única del cinema europeu, Cineclub Manresa projectarà tres dels seus grans films en la nova temporada: Mamma Roma-de la trilogia romana formada per Accatone i el curt La ricotta, treballs impregnats encara pel neorealisme-; la transgressora Salò o le centoventi giornate di Sodoma; i Medea, basada en la tragèdia grega d'Eurípides i interpretada per Maria Callas, en la seva única incursió en el cinema.

Pasolini està d'actualitat -Abel Ferrara ha estrenat Pasolini, que reconstrueix les darreres hores del cineasta italià, interpretat per Willem Dafoe- i el Cineclub , explica Enric Tierz, membre de la junta de l'entitat, ha volgut recuperar-lo amb un cicle i amb "tres pel·lícules emblemàtiques en 35 mm", que es projectaran al teatre Conservatori tres diumenges consecutius: el 10, el 17 i el 24 de maig. Cada projecció tindrà la seva presentació.

Tota la info aquí 

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016