Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: News

Titular notícies
Dilluns 15 Febrer 2016
Ens plau informar-vos que la 3a edició del Festival Gollut comença el seu camí. Us fem arribar la Nota de premsa amb la informació de la Convocatòria del certamen, que aquest any serà més popular, i s'allargarà 5 dies en dos caps de setmana del mes de Juny.

Us agrairíem que en féssiu ressó als vostres mitjans de comunicació, perquè més que mai ens cal que arribi la convocatòria al màxim de persones possible,

Per més informació podeu accedir al web del Festival

Dilluns 15 Febrer 2016

Dilluns 15 Febrer 2016
El jurat format per Joaquim Roqué del Cineclub Amics del Cinema de Ribes de Freser, l'Eloy Escudero del Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú i  Pere Vila Barceló del Cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva van decidir atorgar el premi Miquel Porter del cineclubisme català al curtmetratge "Itotx", realitzat per la Companyia Divina Tramoia. El curtmetratge va ser guardonat amb el premi a millor guió, 3r premi general, premi especial Porter i Moix i premi del públic a l'edicció de 2016 del concurs de correcurts de la MACCA, organitzada pel cineclub vuit i mig de Cassà de la Selva.

El correcurts enguany proposava com a element que havia de sortir a tots els curts un totxo. El curt guanyador del premi Miquel Porter proposava una paròdia de l'invent de Steve Jobs, substituint l' Iphone per l' Itotx.



Divendres 5 Febrer 2016
En aquesta nova edició de la Mostra de curtmetratges i animació de Cassà de la selva (MACCA) es tornarà a donar el premi Miquel Porter del cineclubisme català en la secció "Correcurts". Enguany el jurat cineclubista estarà conformat per Joaquim Roqué del Cineclub Amics del Cinema de Ribes de Freser, l'Eloy Escudero del Cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú Pere Vila Barceló del Cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva

També es reconeixerà amb el Premi Domènech Torrent i Gelmà al Cineclub Vilafranca. El nostre president i soci del cineclub Vilafranca, en Sancho recollirà el premi. Dins la programació també es projectaran curts del Festival julius del Cineclub Vic. Així aquesta edició de la MACCA serà més cineclubista que mai

PROGRAMA MACCA 2016 A CONTINUACIÓ


 

Divendres 5 Febrer 2016
Cine Club Manresa segueix amb la celebració del seu 60è aniversari i en el transcurs del mes de febrer ofereix una retrospectiva de curtmetratges d’autors manresans i bagencs, creats en el marc del projecte de ciutat VISUALS. Totes les sessions es portaran a terme a l’Auditori Plana de l’Om, a les 8 del vespre, i seran d’entrada lliure.
 
Visuals és un projecte que vol reflectir la mirada particular dels creadors audiovisuals sobre un tema de ciutat. L’any 2008 es va iniciar un projecte de col·laboració entre l’Ajuntament de Manresa i Cine Club Manresa, per donar suport a la creació audiovisual de la ciutat. Cada any, es convida a diferents creadors perquè elaborin un projecte audiovisual, sota el tema proposat. Fins ara, el nombre de participants ha anat creixent i actualment es compta amb un fons de vint-i-sis curtmetratges produïts i realitzats dins d’aquest projecte. Posteriorment, cada treball ha tingut el seu propi recorregut, alguns han guanyat premis, d’altres s’han exhibit en prestigiosos festivals i d’altres han suposat l’inici de la carrera professional dels seus autors.

El projecte aposta tant per la creació audiovisual, com per la consolidació d’una xarxa de professionals del sector que poc a poc puguin configurar una incipient indústria audiovisual a la ciutat i la comarca.
 

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016