Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Divendres 12 Març 2021
Dissabte el Cineclub Cinema del Diable de Martorell va celebrar la III Mostra de curtmetratges dirigits per dones. L’auditori Joan Cererols va aplaudir amb entusiasme el treball de les directores.

El jurat format per Lourdes Feixa del Cineclub BEC de Barcelona, Mireia Iniesta del Cineclub 39 Escalons de Manacor i Noel Puigdollers en representació del Cineclub del Diable, va decidir lliurar el premi Guillemette Huèrre, dotat de 150€ i atorgat per l’associació catalana de cineclubs i l’associació d’amics de Miquel Porter i Moix, al curtmetratge “Todas mis avispas”, de Daria Molteni.

“Per haver sabut transmetre’ns amb el tempo de la càmera, el pas de les hores del dia, l’evolució del sons, la quotidianitat concreta de una relació maternofilial, així com el treball d’afecte, de cures i de paciència que son necessaris en tots el processos relacionals de la nostra vida.”

El jurat també va decidir fer una menció especial al curtmetratge “Med cezir tango”, de Meriç Atalar i Isabel Loyer.

“Pel poder evocador de les imatges d’aquest curtmetratge d’animació, amb una factura tècnica artesanal i una fluïdesa onírica que rivalitza perfectament amb produccions on normalment treballen desenes de persones.”

Vam comtar a més amb la presència de Berta Canivell, directora d’Ancestre, i es van projectar també els curts “Bubota” de Carlota Bujosa i “Ancora Lucciole” de Maria Elorza.

Dimarts 9 Març 2021
ACTE de Cambrils reprenen les activitats!!

L'11 de març a les 19h al Cinema Rambla de l'Art de Cambrils, estrena de "Mouthpiece", una pel.lícula canadenca de Patrícia Rozema del 2018.
Es tracta de l'adaptació de l'obra de teatre d'Amy Nostbakken i Norah Sadava sobre una aspirant a escriptora que intenta reconciliar el seu feminisme amb les decisions conformistes de la seva mare.I després de veure-la, faran tertúlia!

Dimarts 9 Març 2021
L’Escola popular de cinema comença a caminar

Que una de les tasques de tota la vida de la Federació catalana de cineclubs és la formació de públics ja ho sabem. Que, malgrat això, fins ara, no ens havíem animat a posar en marxa una escola, també és veritat.

Hem aprofitat l’any 2020 per dedicar esforços i proves a concebre aquesta nova iniciativa, i farem tot el possible per a que tingui llarga vida. Ara mateix, com es diu, només podem oferir una versió “beta”, una criatura que ha de madurar i que encara camina amb bolquers. La nostra intenció és que, a partir de l’ús, l’anem millorant entre totes i tots, cooperativament.

En què consistirà? En primer lloc, l’escola popular vol ser un espai de visionat de films i debat, on qualsevol persona interessada pugui accedir a iniciatives molt diverses. En segon lloc, també volem facilitar trobades i producció col·lectiva de coneixement entre cineclubistes, dels cineclubistes amb directors i directores o amb altres persones i entitats cinèfiles d’altres àmbits, locals i internacionals.

Com ho farem? Ara mateix, tenim en ment quatre formats: 1. els cursos de tres sessions; 2. les Xerrades cineclubistes; 3. les trobades amb veus locals emergents; i 4. els tallers (aquests últims, en principi estan pensats com espais de dues hores en què diferents cineastes explicaran les seves influències o històries del cinema).

Quins canals utilitzarem? Encara que les primeres activitats seran en línia, la vocació de l’escola no és la de constituir una plataforma digital, sinó combinar el contacte a les xarxes amb moments presencials, quants més millor, en la mesura del possible.

De quines maneres s’hi podrà participar? No pretenem, ni molt menys, que el projecte quedi centralitzat a Barcelona, ni la programació ni la celebració de les activitats. A banda de les inscripcions a preus populars, també promourem activament que l’escola es converteixi en una eina que els cineclubs es facin seva, proposant temàtiques i formats o acollint activitats, així com millorant-la a partir de les crítiques constructives i els interessos plurals.

Dit això, esperem veure-us aviat formant part d’aquest nou experiment.

Salut i cinema,

Dilluns 22 Febrer 2021
Impartit per Oscar Pérez, realitzador i professor de cinema a la Universitat Pompeu Fabra. Les dates serien els 8, 15, 22 de març a les 18.30. Dues hores de durada.
Preu: 30€. Descompte per cineclubs federats 25€. Inscricións i informació escrivint a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat

Els continguts de les tres sessions:

1. "L’aparició de la televisió i la seva immediata influència al panorama cinematogràfic". Parlarem del Direct cinema nord-americà i de la seva rèplica europea, el Cinema Vérité. Contrastarem l’obra de Robert Drew, Albert i David Maysles i Donn Alan Pennebaker amb els treballs de Jean Rouch i els seus hereus, Michael Moore, Nick Broomfield y Jordi Évole.

2. "La revolució digital i el cinema del canvi de segle". Parlarem del moviment Dogma i les seves desviacions. Repassarem l’obra de Lars Von Trier, Thomas Viterberg i Harmony Korin. I farem una incursió al cinema en primera persona a partir dels treballs d’Agnès Varda, Heddy Honigmann i Naomi Kawase.

3. "L’edat d’or de las sèries i el nou model de producció de las plataformes". Parlarem de cóm la finestra d’exhibició transforma el llenguatge i la comunicació. Repassarem l’obra de David Simon, Matthew Weiner, Lena Dunham i Phoebe Waller-Bridge, i els treballs per Netflix de David Fincher i Alfonso Cuarón.

Divendres 19 Febrer 2021
Editats per Quim Crusellas, aquest 4 videos volen donar alguns consells, de forma divertida i distesa, per recordar certes normes i gaudir del cinema amb tota seguretat.

#CulturaSegura. Us animem a subscriure-us al nostre canal de Youtube

Feed RSS de notícies