Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Divendres 19 Febrer 2021
Us volem enviar informació sobre aquest títol que va guanyar el Premi Don Quijote  de la Federació Internacional de Cineclubs a la passada edició al Festival Internacional de Cinema de l'Alternativa. Molts crítics la consideren de les millors pel.lícules del 2020

Si us plau, si esteu interesats, envieu-me un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat

Aquí us deixo enllaços a materials

-MATERIALES GRÁFICOS Y DE PRENSA:

-TRAILER DCP PARA PROYECCIÓN EN SALAS:

-CALIFICACIÓN EDADES (+12):

EL AÑO DEL DESCUBRIMIENTO Dir: Luis López Carrasco
ESPANYA 2020, 3h, 20 m

El 1992, Espanya té dos esdeveniments que fan que es presenti a la comunitat internacional com una potència moderna i internacional als ulls de l'món: els Jocs Olímpics de Barcelona i l'Expo de Sevilla. Un any gloriós que tancava la dècada dels 80, la dècada en què Espanya va abandonar la seva època com a país subdesenvolupat.

Però el 1992 també va ser l'any en què a Cartagena, diversos disturbos i protestes causats pel tancament de fàbriques i la política de desindustrialització van acabar amb l'incendi de parlament regional per còctels Molotov. Un esdeveniment que va acabar sent oblidat per la majoria de la població.

En L'any de la descoberta, reviu aquest episodi històric des d'un bar de Cartagena, en el qual diverses generacions es reuneixen. Dels testimonis i manifestants de moment la història es traspassa a les generacions més joves. La consciència de classe, la crisi econòmica i el paper dels sindicats es filtren a la superfície enmig de converses sobre altres temes de la vida.

Formats: DCP/ Bluray i podrien editar DVDs si es necessari
Ja sabeu, si esteu interessats (tenint o no data) o necessiteu més informació, enviu-me un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat

El BCN FILM FEST ES MOU
PROPOSTA DE COL·LABORACIÓ AMB LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

El Festival Internacional de Cinema de Catalunya (BCN FILM FEST), que celebrarà la cinquena edició del 15 al 23 d’abril de 2021, torna a oferir una part de la seva programació als cineclubs adherits a la Federació Catalana de Cineclubs.

Dates de projecció per a Cineclubs: 1 de maig a 30 de juny de 2021

Pel·lícules proposades:Imprescindibles - Centenari El chico: Retrospectiva Charles Chaplin

Cada Cineclub podrà oferir un màxim de dues projeccions de cada pel·lícula. Formats disponibles: DCP VOSE o Blu-ray VOSE Cost: Sense lloguer

Contacte:
Federació Catalana de Cineclubs
Olga Iglesias (olga@federaciocatalanacineclubs.cat)

És recomanable que els Cineclubs interessats confirmin abans del 15 de març de 2021 a la Federació Catalana de Cineclubs les pel·lícules que volen projectar. El BCN FILM FEST farà difusió de les sessions dels Cineclubs adherides a aquesta proposta. El logo de la Federació Catalana de Cineclubs serà inclòs a la web i al catàleg general del festival. El nom de tots el Cineclubs col·laboradors apareixerà al catàleg general del festival.

Les pel·lícules de la secció Imprescindibles, dedicada a clàssics del cinema d’autor de tots els temps, són la proposta del BCN FILM FEST per als cineclubs. Per a l’edició de 2021, el festival ha preparat un homenatge al director Charles Chaplin en el centenari de la estrena del seu primer llargmetratge, “El chico” (“The kid”), reunint bona part dels films més significatius de la seva carrera.

Amb “El chico” (“The kid”), estrenat el 6 de febrer de 1921, Chaplin va donar un decisiu pas endavant en la seva carrera. El creador d’un dels personatges més famosos de la cultura popular, el rodamón de bon cor conegut a Espanya com a Charlot, ja havia donat mostres del seu talent en el camp del curtmetratge, però a partir de llavors la seva mestria es manifestaria en tota la seva esplendor, tant al cinema mut com en el sonor.

Divendres 19 Febrer 2021
Convocatòria premi Guillemette Huerre (Premi Miquel Porter i Moix Especial) al Cineclub Cinema del Diable de Martorell

S'obre el termini per participar com a jurat cineclubista a la 3ª "Mostra de curtmetratges dirigits per dones", organitzada pel cineclub Cinema del Diable de Martorell.

Aquesta mostra de curtmetratges té la intenció de celebrar i difondre la creació cinematogràfica realitzada per dones. Consisteix en una mostra diversa i heterogènia, on no hi ha una temàtica estrictament relacionada amb el gènere, doncs s’intenta exhibir la creació femenina en el seu pur gest, pel seu valor cinematogràfic i no per la seva temàtica.

La deliberació es farà el mateix Dissabte 6 de Març de 10:00 a 11:00, informarem de la plataforma a on es reunirà el jurat un cop estigui constituït. Abans, s'haurà fet el visionat a través dels links i/o arxius que es facilitaran a les persones seleccionades.Aquest premi està organitzat per l’Associació d’Amics de Miquel Porter i per la FCC. Té una dotació de 150€.

Esperem les vostres candidatures abans del proper 1 de març de 2021, envieu un mail a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat

Necessitem dues persones, la tercera serà una persona integrant del Cineclub del Diable.

Diumenge 14 Febrer 2021
El pròxim dissabte dia 20 a les 17:00h s'inaugura el Cinemaclub Bescanó. Obriran portes a les 16:00h. Tothom hi és convidat. Cal reserva prèvia trucant al 620-244277. Si vols ser soci i emportar-te el regal de benvinguda, pots fer-te'n trucant al mateix número. Es projectarà "Cinema Paradiso"

Podeu seguir-los a facebook i twitter

Divendres 29 Gener 2021
Cicle sobre Llorenç Soler a la Lleialtat Santsenca, carrer Olzinelles 31.

- Dijous 11 de febrer, 19.00. Sessió 2 de Llorenç Soler (Noticiarios RNA, Carnet de identidad, Votad votad malditos; dinamitza Julio Lamaña.

- Dijous 18 de febrer, 19.00  Sessió 1 de Llorenç Soler (52 domingos, El largo viaje hacia la ira) dinamitza Joan Miquel Gual i hi haurà fila 0 amb diferents organitzacions que lluiten pel dret a l'habitatge.

una oferta per a entitats no lucratives de Filmoteca de Catalunya. Consulta el catàleg

Feed RSS de notícies