Butlletí 641. 29 de gener 2021

Un nou cineclub federat al Gironès

A la comarca del Gironès. Ja tenim un nou company de ruta que també és membre federat. Esperem trobar-nos amb ells a les properes jornades cineclubistes. De moment els hi desitjem una bona arrencada cinèfila. En aquests temps de pandèmia, els cineclubs són més necessaris que mai.

Podeu seguir-los a facebook i twitter

Vols ser jurat a la MACCA? Cassà de la Selva

arriba una nova edició de la mostra La MACCA (Mostra d'Animació i Curmetratges de Cassà), organitzada pel cineclub Vuitimig de Cassà de la Selva.

Com cada any, si bé una miqueta diferent, es lliurarà el premi Miquel Porter i Moix al millor curmetratge que s'haurà rodat durant el "correcurts". Es tracta de peces que es filmaran en 24 hores, entre les 9.00 del matí de dissabte 6 i les 9.00 del matí de diumenge 7.

Dit això, obrim convocatòria per participar com a jurat.

En què consisteix?

1. A partir de les 11.00 del migdia de diumenge 7, es podran veure els curtmetratges.

2. A les 15.30, hi haurà la deliberació en línia del guanyador.

Si voleu més informació, entreu aquí.

Com veieu, enguany, degut a les circumstàncies que ja sabeu, ningú s'haurà de desplaçar fins a Cassà. Qui vulgui fer part del jurat, que ens escrigui un correu a fcc@federaciocatalanacineclubs.cat
Hi ha dues places.

Voleu ser jurat de la Federacio internacional de cineclubs? Melgaço - Portugal

FICC JURIES 2021
NOMINATION FORM FOR FICC JURIES
MDOC - Melgaço International Documentary Film Festival
August 2-8, 2021
Melgaço – Portugal

12 feature-length documentaries and 12 short or medium documentaries will be sent by link to the jury members in May, and the jury will decide the awards online in advance of the festival. The jury is welcome to stay at Melgaco during the festival, and it will be preferable that the jury is present during the awards ceremony August 8.

Conditions:

1.       Invitation covers: Hotel and meals.
2.       Transfer to Melgaço (best use Oporto Airport – OPO)
3.       Arrival date: August 2 or after appointment with the festival.
4.       Departure: August 9.
5.       Travel expenses: up to 300,00 Euro

El candidat que es presenta, adquireix el compromís d'assistir al festival. En cas de no ser així, haurà de proporcionar un substitut per al seu lloc al jurat del festival. També haurà d’enviar una fotografia i un cv.  Els membres del jurat han d'escriure un article en català i Anglès o Francès i portar un catàleg del festival per a la FCC.

Els criteris que es seguiran a l'hora d'escollir els membres del jurat prioritzaran aquells cineclubs i cineclubistes que no hagin participat abans o que ho hagin fet fa temps. En cas de dubtes també es donarà prioritat a aquells que hagin enviat abans la seva candidatura.

La candidatura s'enviarà al comitè de selecció de la FICC que terminarà de decidir.
Els qui estigueu interessats en ser un dels membres del jurat, ompliu el formulari que trobareu a http://www.federaciocatalanacineclubs.cat/forms/juratficc

Cineclub Manresa. Programació

Cineclub Manresa pensa el mateix que una de les grans dames del cinema europeu. I, per això, us oferirà al febrer un menú farcit dels plats més subversius.

François Ozon, un dels autors més provocadors, juganers i inventius del panorama actual, ens regalarà Verano del 85. No us equivoqueu... Res a veure amb una crònica nostàlgica “els millors anys”. El director francès ens estremeix amb un cop a l’estómac apassionat, febril i demolidor. Un Ozon químicament pur.

I de la catòlica Polònia ens arribarà Corpus Christi, la insòlita (i agosarada) odissea mística d’un jove delinqüent... que vol ser capellà! Una mostra trencadora i irreverent d’un cinema religiós saludablement diferent.

L’heterodòxia més audaç també presidirà la sessió especial que donarà el tret de sortida a la programació per commemorar un any dedicat a la Manresa cinematogràfica. Us assegurem que al·lucinareu amb la llegendària i singular Vida en sombras, una perla (secreta durant molt anys), rodada el 1948 per Llorenç Llobet-Gràcia. També tindreu l’oportunitat de gaudir del Premi Plácido, Confinats, una polifonia impressionant de l’Enric Roca, un dels nostres cineastes més incombustibles i valuosos.

Un blanco, blanco dia (un thriller introspectiu) i Advocate (un documental sobre una advocada israeliana que defensa els palestins) posaran la cirereta a una explosió inconformista que no us podeu perdre.

1.PROGRAMACIÓ FEBRER 2021. CRÈDITS I SINOPSIS

04/02/2021
20:00h
Entrada: gratuït

ADVOCATE
Direcció: Rachel Leah Jones i Philippe Bellaiche
Durada: 108 min Format: Blu-ray
Nacionalitat: Israel / 2019

Jueva i advocada, Lea Tsemel és un terratrèmol de l’advocacia a Israel, especialitzada en la defensa de presoners polítics palestins, i es considera una ‘optimista dona enfadada’. Sense pèls a la llengua, accepta representar acusats palestins que hagin comés o no delictes sota la idea revolucionària i la forta convicció que la repressió que pateixen justifica la seva lluita per alliberar-se.

DOCUMENTAL DEL MES

7/02/2021

UN BLANCO, BLANCO DÍA
Direcció: Hlynur Palmason
Guió: Hlynur Palmason
Intèrprets: Ingvar Eggert Sigurdsson, Ída Mekkín Hlynsdóttir, Hilmir Snær Guðnason
Durada: 109 min Format: Blu-ray
Nacionalitat: Islàndia / 2019

No hi ha res més blanc que la pèrdua, o l’ alba a Islàndia quan la vista no distingeix entre el cel i la terra. Allà viu Ingimundur, un cap de policia retirat, amb una humanitat tan tàctil i rocosa com un protagonista de John Ford. Un thriller de suspens on el vidu Ingimundur comença a sospitar una infidelitat per part de la seva esposa morta i aquesta obsessió fa donar un tomb a la seva vida.

14/02/2021

VERANO DEL 85
Direcció: François Ozon
Guió: François Ozon (Novel·la: Aidan Chambers)
Intèrprets: Félix Lefebvre, Benjamin Voisin, Philippine Velge, Melvil Poupaud
Durada: 100 min Format: Blu-ray
Nacionalitat: França / 2020

L’ Alexis, a punt de fer 16 anys, gairebé s'ofega en bolcar el seu vaixell a la costa de Normandia. El David, de 18 anys, el salva heroicament. L’ Alexis acaba de conèixer l'amic dels seus somnis. Però, aquest somni durarà més d'un estiu? L'estiu del 85.

21/02/2021
Entrada: 4 euros

VIDA EN SOMBRAS + CONFINATS

VIDA EN SOMBRAS
Direcció: Llorenç Llobet Gràcia
Guió: Victorio Aguado, Llorenç Llobet Gràcia
Intèrprets: Fernando Fernán Gómez, María Dolores Pradera, Isabel de Pomés,
Félix de Pomés, Alfonso Estela
Durada: 78 min Format: Blu-ray
Nacionalitat: Catalunya / 1948

Retrat entranyable d’un home enamorat del cinema que neix sota l’ombra dels Lumière i ressuscita gràcies a Hitchcock.

Aquest títol fonamental de la cinematografia espanyola narra la història d'un realitzador fictici per al qual el cinema és vital en moments transcendentals de la seva vida.

CONFINATS
Direcció i guió: Enric Roca
Durada: 26 min Format: Digital
Nacionalitat: Catalunya / 2020

La inesperada aparició d’una pandèmia el març de 2020 va interrompre el curs de les nostres vides, per obrir-nos alguns interrogants i deixar-nos vivències ben poc habituals. El confinament que va viure la població passarà a ser un episodi de referència de la nostra història recent.

PREMI PLÁCIDO 2020

Dins dels actes de “Manresa i Acció. Viure en pantalla gran”.

28/02/2021

CORPUS CHRISTI
Direcció: Jan Komasa
Guió: Mateusz Pacewicz
Intèrprets: Bartosz Bielenia, Eliza Rycembel, Aleksandra Konieczna, Tomasz Zietek
Durada: 116 min Format: Blu-ray
Nacionalitat: Polònia / 2019

Daniel, un jove de 20 anys, experimenta una transformació espiritual mentre viu en un Centre de Detenció Juvenil. Vol ser sacerdot, però això és impossible a causa dels seus antecedents penals. Quan és enviat a treballar en un taller de fusteria en una petita ciutat, en arribar-hi es vesteix de sacerdot i es fa càrrec accidentalment de la parròquia local. L'arribada del jove i carismàtic predicador és una oportunitat perquè la comunitat local comenci el procés de sanació després d'una tragèdia que havia passat allà.

Cineclub CDL Reus

Amb la col·laboració del Departament de Cultura Membre de la Federació Internacional de cineclubs

Aquest web s'ha creat i s'actualitza amb  Ab·core , la plafatorma de serveis Internet de la Fundació Iwith.org