Butlletí 640. 22 de gener 2021

Proposta "El año del descubrimiento" Premi Quijote a L'Alternativa

Us volem enviar informació sobre aquest títol que va guanyar el Premi Don Quijote  de la Federació Internacional de Cineclubs a la passada edició al Festival Internacional de Cinema de l'Alternativa. Molts crítics la consideren de les millors pel.lícules del 2020

Si us plau, si esteu interesats, envieu-me un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat

Aquí us deixem enllaços a materials

-MATERIALES GRÁFICOS Y DE PRENSA:

-TRAILER DCP PARA PROYECCIÓN EN SALAS:

-CALIFICACIÓN EDADES (+12):

EL AÑO DEL DESCUBRIMIENTO Dir: Luis López Carrasco
ESPANYA 2020, 3h, 20 m

El 1992, Espanya té dos esdeveniments que fan que es presenti a la comunitat internacional com una potència moderna i internacional als ulls de l'món: els Jocs Olímpics de Barcelona i l'Expo de Sevilla. Un any gloriós que tancava la dècada dels 80, la dècada en què Espanya va abandonar la seva època com a país subdesenvolupat.

Però el 1992 també va ser l'any en què a Cartagena, diversos disturbos i protestes causats pel tancament de fàbriques i la política de desindustrialització van acabar amb l'incendi de parlament regional per còctels Molotov. Un esdeveniment que va acabar sent oblidat per la majoria de la població.

En L'any de la descoberta, reviu aquest episodi històric des d'un bar de Cartagena, en el qual diverses generacions es reuneixen. Dels testimonis i manifestants de moment la història es traspassa a les generacions més joves. La consciència de classe, la crisi econòmica i el paper dels sindicats es filtren a la superfície enmig de converses sobre altres temes de la vida.

Formats: DCP/ Bluray i podrien editar DVDs si es necessari

Ja sabeu, si esteu interessats (tenint o no data) o necessiteu més informació, enviu un mail a olga@federaciocatalanacineclubs.cat

Continua el cicle "Mons inventats molt reals"

El proper dia 26 a les 18,30 tindrem el debat sobre la peli "El Congreso" amb en Quim Crusellas del
Cineclub Vic en una activitat que coorganitza la FCC i la Biblioteca de Vallirana Josep M. López Picó.

Participa del col·loqui a Jitsi a https://meet.guifi.net/CineclubBiblioVallirana . Us deixem amb la presentació de la peli per part del Quim. Mira la pel·lícula a través d'#eBiblio Catalunya, gratis amb el teu carnet de Biblioteca. https://catalunya.ebiblio.es/opac/?locale=ca#index

Properes sessions

Resultat del primer cicle de les "Xerrades Cineclubistes"

Estem molt contents del resultat del primer cicle de les "Xerrades cineclubistes". La suma de vistes diu que la de Guerin l'han vist + de 1800 persones, la del Serra + de 1300 i la de Laxe + de 1000 (fins el moment).

La de José Luis Guerin la van veure en directe 387 persones, la de Albert Serra 293 i la d'Oliver Laxe 414. Estem molt agraïts a tots els cineclubs que vau compartir les xerrades i les vau promocionar a les vostres xarxes. Ha estat un exemple de col·laboració cineclubista. Si les voleu veure són al canal de youtube de la Federació.

Es poden veure al canal de youtube de la Federació

Amb l'ajut del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural)

Cineclub Hal2002 de Molins de Rei