Butlletí 622. 10 de juliol 2020

CONSULTEU LES NOVETATS DEL CATÀLEG!!!

Josep Maria López Llaví, nou Membre d'Honor de l'Academia del Cinema Català

L’Acadèmia del Cinema Català incorporarà el pròxim 16 de juliol sis nous Membres d’Honor. Entre ells el nostre ex president i Soci d'Honor, en Josep Maria López Llaví.

Josep Maria López Llaví (Barcelona, 1941) ha tingut una intensa trajectòria en el camp polític i en defensa de la cultura i la llengua catalanes, combinada amb la seva activitat en l’àmbit del cinema. Crític i comentarista cinematogràfic a Serra d'Or, Destino, l'Avui, El Temps i Diari d'Andorra, president de la Federació Catalana de Cineclubs i membre del Consell Consultiu de Plataforma per la Llengua, on ha treballat per promoure el català al cinema i com a eina de cohesió social.

Va ser president de la nostra entitat a principi dels anys 90 i va ser membre de la Junta Directiva fins a fa molt poc temps. I per tant, molt vinculat a la vida associativa de la federació on sempre va aportar des de la seva experiència cinèfila i la seva militància associativa. La seva feina a la federació va ser cabdal en la inclusió de la FCC en el sí de la Federació internacional de cineclubs. L'any 1991 va organitzar la reunió a Barcelona de la Confederación de cineclubs del Estado Español. Al 2003 va ser nomenat Soci d'Honor de la FCC en els 25 anys de l'entitat.

En motiu del nostre 40 aniversari li vam fer aquesta entrevista per l'exposició a la Filmoteca de Catalunya

Catàleg online de la FilmoXarxa
CATÀLEG 2020 - 2022

FilmoXarxa és una iniciativa que es posa en marxa per ajudar a distribuir per tota la geografia catalana un seguit de films subtitulats en català i que fins ara no han trobat acollida dins dels circuits comercials habituals. És un projecte de Filmoteca de Catalunya

El catàleg de la FilmoXarxa consta entre d'altres de pel·lícules que han estat presentades a festivals prestigiosos. En aquest nou catàleg s'han diversificat els gèneres i temes, buscant arribar a un públic més divers i encara que continua tenint cabuda filmografies ja consolidades a les nostres pantalles, com la francesa o la italiana, també es troben d'altres menys habituals com la xipriota, la búlgara o la portuguesa. Aquest catàleg també proposa pel·lícules catalanes i documentals de contingut social o films que pertanyen a l’arxiu de la Filmoteca i que ens permeten descobrir el patrimoni cinematogràfic català.

Cineclub Vilafranca. Festival MOST

ÚLTIMS DIES PER INSCRIURE LES PEL·LÍCULES

El 15 de juliol finalitza el període d'inscripció a les dues seccions competitives del Most, Collita 2020 i Brot.

-La secció Collita 2020 està oberta a tot tipus de treballs audiovisuals de qualsevol nacionalitat i de qualsevol durada, que tracti sobre el món del vi i del cava des de qualsevol vessant (promocional, artística, pedagògica, turística, científica, documental, narrativa, etc.).

-El Brot busca la millor producció nacional en format de curtmetratge de qualsevol temàtica i gènere (ficció, documental, animació, etc.), que no superi els 20 minuts de durada (inclosos els crèdits).

La inscripció es pot fer mitjançant les plataformes del Most:
Click for festivals (www.clickforfestivals.com)
Festhome (www.festhome.com)
La inscripció és gratuïta i la convocatoria estarà oberta fins al 15 de juliol.
Contacte: info@mostfestival.cat

Cineclub Igualada. Cinema a la fresca

Cineclub Vic. Cinema a la fresca

Des de Cineclub Vic col·laboren en una programació de cinema a la fresca on es projectaran les següents pel·lícules durant el mes de juliol.

• Dimarts, 7 de juliol, 22.15h - Stand by Me, de Rob Reiner (V.O.)
  • Dimarts, 14 de juliol, 22.15h - Andhadhun, de Sriram Raghavan (V.O., amb col·laboració amb Nits de Cinema Oriental)
  • Dimarts, 21 de juliol, 22.15h - Funan, de Denis Do (V.O.)

D'altra banda també participaran en la vetllada de música i cinema dedicada a Leonard Cohen:

• Diumenge, 12 de juliol. 21.30 h. Amb la projecció de Marianne i Leonard: Paraules d’amor

Totes les pel·lícules es projectaran a la Pl. M. Àngels Anglada, mantenint les mesures de prevenció establertes per la normativa vigent.  L’aforament serà limitat i l’organització es reserva el dret d’alterar la programació si les indicacions sanitàries ho requereixen. Trobareu gel hidroalcohòlic i us demanem portar la mascareta sempre que no es pugui mantenir la distància de seguretat.