Butlletí 603. 29 de novembre de 2019

Expo "Cineclubisme. El públic s'organitza". Fins el 12 de gener 2020 a la Filmoteca de Catalunya

Proposta de cursos i tallers educatius de la FCC

A la darrera Jornada del Cineclubisme, que vam celebrar a Reus el passat 9 de novembre, la Federació va presentar als cineclubs un tastet de les activitats educatives que  treballem i que, com vam dir, tenen molta sortida en escoles, biblioteques, centres cívics i ajuntaments, però no tant en cineclubs.

És per axò que hem preparat un catàleg amb les activitats, tallers i  projeccions destinades a un públic infantil, per si les voleu programar en el vostre cineclub en 2020. Més endavant us farem arribar també un catàleg amb les activitats dirigides a un públic adult.

Aquí podeu trobar el catàleg

Per qualsevol consulta no dubteu en preguntar a l'oficina.- 932890562

Crònica de Julio Lamaña de la primera trobada de cineclubs del País Basc

I Trobada de cineclubs d'Euskal Herria
Topaketa Zinekuben
14 setembre 2019 - Tabakalera - Donostia

Julio Lamaña, representant la FCC i la FICC va assistir a la trobada. Aquesta és la seva crònica. Podeu trobar un resum més extens en el document que el Kresala Cinemakluba va redactar.  També teniu l'accés a les conclusions peró en Euskera. TOT DINS EL DOCUMENT

Segueix llegint la crònica de Julio Lamaña

Informe de l'Anna Lati, jurat FICC a L'Alternativa 2019

La 26ª edició del festival l’Alternativa s’ha celebrat de l’11 al 17 de Novembre a Barcelona, prenent com a escenaris principals el teatre, l’auditori i el hall del CCCB, però també amb projeccions en altres espais com la Filmoteca de Catalunya i el cinema Zumzeig.

L’Alternativa es un festival que aposta per un cinema independent amb una vocació reflexiva i de visió autoral, sense oblidar, però, la qualitat i diversitat de les imatges. Dins la programació em pogut gaudir d’imatges amb diferents textures, formats i procedències, des del granulat dels 16 mm de Bait fins a als enregistraments de videocàmeres de vigilància de La Mer du Milieu. L’Alternativa ofereix una oportunitat única de veure propostes de gran interès i qualitat que malauradament seran de difícil distribució un cop finalitzin el seu recorregut als festivals.

SEGUIR LLEGINT

Cineclub Manresa. Programació Desembre 2019 - febrer 2020

7 RAONS PER ANAR AL CINECLUB

1. AU REVOIR, AGNÈS: No et pots perdre el testament artístic (Varda por Agnès) de la gran dama de la “nouvelle vague”

2. LA NIT (XINESA) MÉS LLARGA: Quatre hores de cinema majúscul (An elephant sitting still) i un dels pla-seqüències més memorables del cinema modern (Largo viaje hacia la noche)

3. CONTRA: El cinema segueix protestant contra la injustícia, contra el poder, contra la intransigència. L’escriptor d’un país sense llibreries (del manresà Marc Serena), Comandante Arian, Els fils del tauler

4. ESCLAT: Noves mirades, ímpetu creatiu, cineastes emergents. La virgen de agosto, La filla d’algú, Sami Blood

5. CLÀSSICS XXI: Claire Denis (High Life) i Nuri Bilge Ceylan (El peral salvaje). La rotunditat dels mestres

6. VENTS DE L’EST: El totalitarisme d’un president, l’odi d’un ciutadà. Putin’s Witnesses i L’estudiant

7. INNOCÈNCIA: La sessió més innocent de l’any (28 desembre) ens regalarà la pel•lícula menys innocent.
Soler + Torras + Quinto: Buñuel + Beckett + Calders + La dimensió desconeguda. 7 raons per fugir

Us esperem a gaudir de la nova programació!

50 aniversari del Cineclub Vilafranca

El Cineclub Vilafranca festeja el seu mig segle de vida!!!! Felicitats des de la FCC i de part de tots els cineclubs federats!!!

Cineclub Vic. Jurat Premi Miquel Porter i Moix al Festival Julius

El Jurat Miquel Porter del cineclubisme català al Festival Julius del Cineclub Vic és:

Martí Porter (Cineclub La Garriga)
Àlex Portolés Da Silva (Club Cinema Castellar del Vallès)
Miquel Bofill Bosch del Cineclub Vic.

Aquest premi està organitzat per la FCC i els Amics de Miquel Porter

Amb la col·laboració del Departament de Cultura Membre de la Federació Internacional de cineclubs