Butlletí 586. 31 de maig 2019

Jornada de programadors de cineclubs. 15 de juny. Granollers

Com ja és habitual, la FCC organitza una nova trobada de programadors de cineclubs

El programa de la JORNADA DE PROGRAMADORS de la FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS que hem programat pel proper 15 de juny a Granollers.La Jornada està coorgantizada per la FCC i el Cineclub de l'Associació Cultural de Granollers.

L'horari de la matinal serà de 10:00 a 14:00.

ORDRE DEL DIA

• 10:00 REBUDA CINECLUBISTES
  • 10:15:PRESENTACIÓ DE LA JORNADA
  • 10:30 VISIONAT D'UNA PEL·LÍCULA: THE BREADWINER de Nora Twomey  (Distribuïdora: El Sur)
  • 12:10-12:40 (aprox) ESMORZAR ofert pel CINECLUB DE L'ASSOC CULTURAL DE GRANOLLERS
  • 12:40 XERRADA SOBRE LA FILMOXARXA/altres propostes de programació/ EXPOSICIÓ 40è ANIVERSARI FCC/ col·laboració DIRIGIDO POR
  • 14:30 FINALITZACIÓ MATINALDINAR

(Amb el suport de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural)

Convocatòria per ser juratFICC al Melgaço International Documentary Film Festival

NOMINATION FOR FICC JURY MELGAÇO (PORTUGAL) 2019
MDOC - Melgaço International Documentary Film Festival
29 july - 4 august 2019
Melgaço – Portugal
Deadline for nominations: 25 de juny de 2019

Estimats membres de la FCC,

Aquest premi és organitzat per la Federació Internacional de Cineclubs que facilita a les diferents federacions la possibilitat de que els cineclubs participin en aquests festivals com a jurat.

Conditions:

1.       Invitation covers: Hotel and meals.
2.       Transfer to Melgaço (best use Oporto Airport – OPO)
3.       Arrival date: 29th July
4.       Departure: August 5th
5.       Travel expenses aid: up to 300,00 Euro

El candidat que es presenta, adquireix el compromís d'assistir al festival. En cas de no ser així, haurà de proporcionar un substitut per al seu lloc al jurat del festival. També haurà d’enviar una fotografia i un cv.  Els membres del jurat han d'escriure un article en català i Anglès o Francès i portar un catàleg del festival per a la FCC.

Els criteris que es seguiran a l'hora d'escollir els membres del jurat prioritzaran aquells cineclubs i cineclubistes que no hagin participat abans o que ho hagin fet fa temps. En cas de dubtes també es donarà prioritat a aquells que hagin enviat abans la seva candidatura.

El festival acreditarà al jurat FICC per tenir accés lliure a totes les projeccions.

La candidatura s'enviarà al comitè de selecció de la FICC que terminarà de decidir.

Els qui estigueu interessats en ser un dels membres del jurat, ompliu el formulari que trobareu a  http://www.federaciocatalanacineclubs.cat/forms/juratficc

Sessions FilmoXarxa del mes de juny

Sessions de la #FilmoXarxa del mes de març

• 02/06/2019 CINECLUB MANRESA.-  ENEMIC DE CLASSE 1 BD VOSC AUDITORI PLANA DE L'OM Carrer del Born- 08241 Manresa 18:30H
  •
  • 06/06/2019 CINECLUB LA SEU D'URGELL.- EL FILL DE JOSEP.- 1 BD VOSC CINEMES GUIU Sala 2, Avda. Salòria, 55 - 25700 La Seu d'Urgell 22 h
  •
  • 20/06/2019 CINECLUB GEGANTERS DE TAVERTET.- LA PIEL QUEMADA 1 BD VOE SALA POLIVALENT AJUNTAMENT DE TAVERTET Carrer de Jaume Balmes, 1, 08511 Tavertet. 20 h
  •
  • 22/06/2019 CINECLUB CINEMA DEL DIABLE MARTORELL.- PLAY 1 BD VOSC CASA CULTURA DE LA VILA Carrer Francesc Santacana, num 13; 08760 Martorell 18:30h
  •
  • 27/06/2019 CINECLUB LA RÀPITA.-  ST CARLES DE LA RÀPITA.- ESSENTIAL KILLING 1 BD VOSC AUDITORI SIXTO MIR C/ Vall de Safan, 72 – 43540, Sant Carles de la Ràpita 20:30H

El Cineclub Altafulla Link dedica una doble sessió als refugiats

Les projeccions tindran lloc aquest divendres 30 de maig del 2019 a les 20h a la Sala Teresa Manero

El Cineclub Altafulla Link ofereix una sessió especial aquest divendres. L’entitat ha preparat una jornada doble de projeccions, a partir de les 8 de la tarda a la Sala Teresa Manero. El responsable de l’entitat, Jose Manuel Ruiz, ha donat més detalls d’aquesta doble sessió.

‘Mi nombre no es refugiado’ és el títol de la primera proposta. Un documental produït per l’ong ‘BonDiaMon’, i dirigit per Noemí Fuster, Ari Folgueira, i Aitor Acordagoitia. La producció situa l’espectador a l’any 2017, quan milers de persones van arribar a Grècia fugint del conflicte armat siri en la recerca d’una nova oportunitat.

Unes històries que el públic podrà conèixer de la veu dels mateixos directors del documental, que hi seran presents.

Noemí Fuster és fundadora de ‘BonDiaMon’ i de l’ong ‘África, Stop Malària’, bloguera, youtuber, i activista social. Aitor Acordagoitia és membre de l’equip de ‘BonDiaMon’, ha col·laborat amb organitzacions com ara la Fundació Kalilu Jammeh o Camins Solidaris, és freelance audiovisual, creador de contingut social i crític, i creador de projectes fotogràfics i fotodocumentals.

La sessió es complementarà amb una segona projecció, ‘Club Europa’, un drama dirigit per Franzisca Hoenisch. En aquest cas, el film ens situa a un pis compartit de Berlín. Martha proposa als seus companys, Yasmin i Jaime, cedir l’habitació que els queda lliure a un refugiat amb l’objectiu de satisfer la seva necessitat de fer una bona obra. Accepten i poc després s’instal·la amb ells el camerunès Samuel. Tot sembla anar sobre rodes fins que la vida d’en Samuel dona un gir dramàtic inesperat, i han de decidir fins a quin punt estan disposats a ajudar-lo.

En acabar les dues projeccions, s’obrirà un debat entre el públic i els directors del documental. Jose Manuel Ruiz ha exposat alguns dels trets més destacats de les dues propostes.

La sessió començarà a les 8 del vespre, mentre que l’obertura de portes tindrà lloc vint minuts abans de l’inici. El preu per assistir-hi és de 5 euros pel públic general, de 3 euros pels socis, i de 2 euros pels abonats i pels menors de 25 anys.

Jose Manuel Ruiz, un dels responsables del Cineclub

Cineclub Sabadell. Homenatge a Llobet Gràcia

Dijous 6 de juy - Homenatge a Llobet Gràcia

Cineclub Sabadell us ofereix la pel•lícula...

El cor del pi negre (2016) de Jaume Pujadas
Sessió: 20.00 h
Selecció de curtmetratges de ficció
de Llorenç Llobet Gràcia
Sessió: 22.30 h
Cinemes Imperial

Tribut a Llorenç Llobet Gràcia, autor d'una de les indiscutibles pel·lícules de culte del cinema espanyol: Vida en sombras. El film es planteja como una recerca, como el deambular d'un personatge que, empès per les imatges de les pel·lícules de Llobet Gràcia, anirà descobrint el paisatge fílmic i personal del cineasta de Sabadell.

Aquest web s'ha creat i s'actualitza amb  Ab·core , la plafatorma de serveis Internet de la Fundació Iwith.org