Butlletí 584. 18 de maig 2019

URGENT! Convocatòria per ser jurat Miquel Porter al Rotllo d'en Roig 2019

Aquesta és una convocatòria per participar com a jurat cineclubista al Concurs de Curtmetratges El Rotlle d'en Roig organitzat pel cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú i atorgar el premi Miquel Porter del cineclubisme català.

CONTESTEU ABANS DEL 20 DE MAIG.
A juliolamana@federaciocatalanacinreclubs.cat

El jurat haurà d'anar a Vilanova i la Geltrú el dissabte 29 DE JUNY on el jurat podrà deliberar allà mateix (havent fet la visualització a casa seva). El cineclub us convidarà a sopar i després es farà l'entrega de premis.

Calendari:

23-26 maig: El cap de setmana de rodatges
27-31 maig: s'envia un enllaç d'una llista de reproducció privada de Youtube als membres del jurat Miquel Porter.
29 juny: Festa d'en Roig. Projecció, sopar a la fresca i entrega de premis. El jurat ha de venir aquest dia.

Estarà convidat al sopar però no hi ha pressupost per allotjament. Tot i això, el cineclub Sala 1 us ajudaria a buscar un lloc per dormir si calgués.Aquest premi està organitzat per l’Associació d’amics de Miquel Porter i per la FCC. Té una dotació de 150€

Necessitem dues persones, la tercera serà un integrant del cineclub Sala 1

Acord amb la revista "Dirigido por..."

Us informem que hem encetat un acord de col·laboració entre la Federació catalana de cineclubs de i la revista cinematogràfica "Dirigido por...". Estem molt contents d'aquesta convivència, ja que ens permetrà tenir un altaveu de referència tant per les activitats de la FCC com per a la de tots els cineclubs federats.

"Dirigido por..." és una històrica revista de crítica especialitzada que es publica ininterrompudament a Barcelona des de 1972. De tirada mensual, en els seus 47 anys d'existència ha publicat una ingent quantitat de crítiques, estudis i monografies sobre cinema, convertint-la en un referent cultural del país. Des de fa un any ha posat en marxa la versió digital de la revista, per tal de que pugui ser consultada online i per recuperar també tot el seu arxiu històric. Aquesta versió online funciona mitjançant un sistema de subscripció similar a la versió en paper.
Considerem que és molt important que mitjans com aquests segueixin la seva activitat de difusió cinèfila, pel què volem ajudar-nos mútuament, a partir d'una sèrie d'aspectes beneficiosos per a tots:

DIFUSIÓ DE L'ACTIVITAT DE LA FCC I CINECLUBS FEDERATS
La revista en paper té una secció anomenada Travelling on informen de l'actualitat cinematogràfica, sobretot la relacionada amb filmoteques, productores o projectes. Amb l'acord, la revista publicarà cada mes un parell de notícies en la mateixa revista sobre activitat rellevant de la Federació i/o cineclubs federats.
S'activarà la versió online de Travelling, on es publicarà un nombre més rellevant de les activitats relacionades amb la FCC i els cineclubs federats. Aquestes notícies seran després promocionades a través de la xarxa gràcies al sistema de blog.
S'insertarà un banner de patrocini a la revista online, amb un enllaç directe a la web de la Federació.

DESCOMPTE PER A CINECLUBS EN LA SUBSCRIPCIÓ A LA REVISTA
Els cineclubs federats interessats poden adquirir una subscripció en paper i una online amb una oferta conjunta de 72 € l'any. Amb aquest finançament es podrà muntar la secció Travelling online.A més, cada mes "Dirigido por..." publicarà una o dues crítiques en obert sobre films que puguin ser d'interès per als diferents cineclubs.

Us animem doncs a subscriure-us per a gaudir de continguts cinematogràfics de qualitat i ajudar en l'obertura d'aquest nou i interessant canal de difusió.

Cineclub Manresa. Maig - Juny 2019

Programació maig - juny 2019

On es pot veure el cinema més audaç, personal i transgressor?
Als festivals, l’espai privilegiat que possibilita que siguin visibles les pel·lícules més innovadores i més radicals. Cineclub t’aproparà novament a la programació d’alguns dels festivals més imprescindibles del nostre país.

I així, podrem veure el llargmetratge guanyador del CLAM (Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya), una garantia de coherència i de qualitat. També gaudirem de l’oportunitat excepcional de descobrir Nuestro tiempo, el darrer llargmetratge de Carlos Reygadas, un dels autors més potents i iconoclastes del panorama actual, un dels films estrella del D’A, un certamen que segueix apostant pel cinema d’autor més brillant i visionari.

Una de les cintes més esperades del Docs Barcelona arribarà també a Manresa, Avec un sourire la revolution, un testimoni canadenc sobre el procés català. S’afegirà a la festa el BCN Film Fest, que ens portarà un dels plats forts de la temporada, Rojo, un thriller polític argentí.

I per arrodonir la temporada, Cineclub serà l’aparador de nous talents de casa nostra. Jordi Salvador ens presentarà la seva opera prima (La vida sigue igual, una producció absolutament independent), mentre que Visuals ens oferirà els curtmetratges de dos altres joves cineastes: Isabel Casanova (Sex Shop) i Marc Baylina (Tu).

No t’ho pots perdre!

Consulta tota la programació en PDF aquí.

Club Cinema Castellar. Programació

Us presentem la programació del darrer trimestre de la temporada!

Ens afegim a la programació de Sant Jordi amb "La societat literària i el pastís de pela de patata"

Serem subseu del BCN Film Festival projectant tres clàssics "imprescindibles" de Chaplin i Keaton. Amb el suport de la Federació Catalana de Cineclubs

També serem subseu dels DocsBarcelona i projectarem tres documentals en una setmana juntament amb Cal Gorina i Aula d'Extensió Universitària per a Gent Gran de Castellar del Vallès

I us proposem pel·lícules recents que ens han sorprès gratament, com "Lazzaro feliz", "Cafarnaúm", "Todos lo saben"...