Butlletí 560. 5 d'octubre 2018

5a Setmana del cineclubisme

Encara queden dies de programació!!

Divendres 5 / 19.30 h Sala Chomón Dimecres 10 / 18.30 h Sala Laya
Taste of Cement Gust de ciment
Ziad Kalth oum, 2017. Alemanya-Líban-Síria-Qatar-Emirats Àrabs Units. VOSC. 85’. Projecció en DCP.
Premi Quijote de la Federació internacional de cineclubs al Festival de cinema L'Alternativa de Barcelona

A Beirut, uns obrers sirians construeixen un gratacels mentre, a l’altra banda de la frontera, les bombes destrueixen les seves ciutats. La guerra continua al seu país natal, i ells es troben atrapats: han perdut el seu passat i el seu futur és incert.

Presentació a càrrec de Juan M. García Ferrer (Cineclub Associació d'Enginyers de Barcelona) el divendres 5.

Dissabte 6 / 18.00 h Sala Laya
Helen
Christine Molloy, Joe Lawlor . 2008 . VOSC . 78''Helen' ens parla dels dubtes identitaris d’una adolescent a qui la policia utilitza per intervenir com a doble en el cas d’una criatura desapareguda, filla d’una família benestant.

Diumenge 7 / 19.00 h Sala Chomón
Estiu 1993

Carla Simón, 2017. Int.: Laia Artigas, Bruna Cusí, David Verdaguer, Paula Robles, Paula Blanco. Catalunya-Espanya. VC. 97’. Projecció en DCP.
Premi a Millor pel·lícula catalana 2016 escollida pels cineclubs

Després de la mort de la seva mare, una nena de sis anys afronta el primer estiu de la seva vida amb els oncles, la seva nova família. Un drama autobiogràfic que ha rebut premis arreu, entre els quals cinc premis Gaudí i tres premis Goya. Presentació a càrrec d’un membre de la Federació Catalana de Cineclubs i amb la presència de l’equip de la pel·licula.

Dijous 11 / 18.30 h Sala Laya
Jalsaghar El saló de música
Satya jit Ray , 1958. Int.: Chhabi, Biswas, Padma Devi, Gangapada Basu, Tulsi Lahari, Kali Sarkar, Pinaki Sengupta. Índia. VOSC. 100’

El rajà Biswambhar Roy, l’últim descendent d’una antiga casta aristocràtica, està arruïnat. Protector de les arts i gran amant de la música, decideix donar un últim gran concert a casa seva. Ray aprofita aquesta història per confrontar dues classes socials: una aristocràcia en via d’extinció i una burgesia emergent – representada pel personatge de l’usurer– interessada només pels diners.

Més info a la plana de Filmoteca de Catalunya

Premis Jose Maria Nunes de la Federaciò catalana de cineclubs

Dimarts 2 d'octubre es va inaugurar la 5a SETMANA DEL CINECLUBISME CATALÀ a la Filmoteca de Catalunya amb l'entrega dels Premis Jose Maria Nunes i la pre-estrena del documental "Miquel Porter i Moix: La república de la llibertat i el bon humor" Paco Poch Cinema

Els guanyadors dels premis van estar el Cineclub Diòptria de Figueres, L'Alternativa, Festival de Cine Independiente de Barcelona i la pel•lícula catalana ESTIU 1993, Inicia Films

Després de gaudir del documental sobre en Miquel Porter i apropiant-nos del que en Miquel va reivindicar com el més important, pensem que el sentiment que ens va unir aquest vespre va ser l'AMOR. L'amor al cinema, l'amor a la gent.

Per això GRÀCIES a tots-es els que ens vau acompanyar en aquesta tarda tan especial, GRÀCIES a totes les persones i institucions que ens han ajudat a organitzar-ho, GRÀCIES a la Distribuidora Avalon per patrocinar el Premi al Fet Cineclubista i GRÀCIES a tot l'equip de la Filmoteca de Catalunya per fer-nos sentir sempre tan ben acollits

I no oblideu quei seguim amb la 5a SETMANA DEL CINECLUBISME CATALÀ a la seu de la Filmoteca aquesta setmana.