Butlletí 542. 20 de abril 2018

Jornades cineclubistes a Porto Cristo (Mallorca) 19 a 21 octubre 2018

Tal i com es va decidir en la passada Assemblea de la Federació catalana de cineclubs, les properes jornades del cineclubisme català tindran lloc a Manacor (Illes Balears) del divendres 19 al diumenge 21 d'octubre. Tot i que encara queden sis mesos per aquestes dates, estem començant a organitzar el viatge per tal de que sigui el més econòmic possible i que la Federació us pugui donar un cop de mà als cineclubs. La FCC ajudarà a cada cineclub que assisteixi a les jornades amb una qüantitat de diners. De moment pensem en un màxim de 2 persones per cineclub per tal de garantir l'assistència del màxim de cineclubs.

Per fer les reserves contacteu amnb l'oficina, Ja s'ha enviat un mail a tots els cineclubs amb les dades concretes del viatge en quant a vols i hotel

Més endavant us anirem informant de les novetats de la programació de les jornades.

Ajuts per a activitats d'associacionisme cultural

El DOGC núm. 7599 d’avui publica la Resolució CLT/702/2018, de 5 d’abril per la qual es fa públic l’Acord del Consell d’Administració de l’OSIC, per la qual s’aprova la segona convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, en l’àmbit de la cultura popular i el patrimoni etnològic per a l’any 2018, per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l’associacionisme.

El període per presentar les sol·licituds és del 17 d’abril al 2 de maig de 2018.

D’acord amb que es preveu en el punt cinquè d’aquest Acord, en el cas que la persona interessada sigui una administració pública o una entitat dependent o participada majoritàriament per aquella, domiciliada a Catalunya, a través de l'extranet de les administracions catalanes (http://www.eacat.cat). En la resta dels casos, la presentació s’ha de fer a través del portal Tràmits del Departament de Cultura (http://cultura.gencat.cat/ca/tramits), des del qual es pot accedir al formulari normalitzat de sol·licitud i als models del projecte d'activitat o actuació i al del pressupost complet i detallat.

L'Associació Cine Club Manresa dona el seu fons documental a l'Ajuntament

Extret del Diari Nació Manresa

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el president de l'Associació Cine Club Manresa, Enric Tierz, han signat aquest dimarts al migdia el contracte de donació del fons documental "Cineclub Manresa", pel qual l'entitat, que enguany celebra el seu 60è aniversari, entrega el seu arxiu al consistori de la ciutat.

A l'acte de signatura també els ha acompanyat la regidora de Cultura, Anna Crespo, i altres membres de l'entitat donant.

El fons documental consta de documents manuscrits i impresos, revistes i fotografies que recullen documentació de l'activitat de l'entitat al llarg dels seus primers 50 anys d'existència i funcionament.

L'Ajuntament de Manresa accepta aquesta donació i es compromet a traslladar-la a l'Arxiu Comarcal del Bages per tal que aquest procedeixi a la seva custòdia, conservació i divulgació amb finalitats culturals.

La donació inclou la cessió gratuïta i en exclusiva dels drets d'explotació sobre el fons documental objecte de la donació referents a la seva reproducció, distribució, comunicació pública i transformació per a qualsevol país i en qualsevol modalitat inclosos els mitjans audiovisuals, informàtics, etc.

Amb aquest acord, l'Ajuntament de Manresa reconeix l'interès públic del material donat per l'Associació Cineclub Manresa pel seu valor històric, cultural i per a la investigació. Amb aquest tipus d'actes s'enriqueixen els fons arxivístics i permeten conèixer més a fons la història, la llengua i la tradició del país.

Programació Cineclub La Seu d'Urgell

Us adjuntem la programació d'aquest trimestre

Comencem dijous 26 d'abril amb la donzella, l´últim llargmetratge de Park Chan-wook, un dels realitzadors més emblemàtics del cinema coreà modern, s´inspira en una novel·la de Sara Waters i està ambientada en la Corea dels anys trenta del segle XX, quan era un país colonitzat pel Japó. Sooke, una noia humil, entra a treballar com a criada en la mansió d´una dona adinerada nipona. La protagonista, una jove ingènua, serà víctima d´una intriga tortuosa.

Un minuto de gloria és la segona pel·lícula del tàndem Kristina Grozeva i Petar Valchanov. En aquesta pel·lícula els directors tornen a les pèrfides relacions entre institucions deshumanitzades i les persones devorades pels seus engranatges i a la seva mirada irònica però humana sobre els herois anònims aixafats pel sistema.

Si en una coctelera mescléssim el cinema de Fernando Eimbcke i Searching for Sugar Man, l'agitéssim amb ritme cansat i servíssim el contingut en una copa, tindria un gust estranyament similar al de l'opera prima d'Alonso Ruizpalacios, premiada als festivals de Tribeca, Berlín i Sant Sebastià. Güeros, és un road movie insòlita, filmada en blanc i negre, que narra la història de Sombra i el seu company de pis Santos, que després de l'arribada de Tomàs, el germà petit del primer, decideixen despertar de la seva eterna letargia i emprendre un viatge que els porti a conèixer Epigmenio Cruz, el Sixto Rodríguez del rock místic mexicà dels anys setanta, a qui avui ja ningú no recorda.

L'aparent suïcidi d'un netejador de clavegueres a Mumbai porta a l'arrest de l'activista i cantant folk Narayan Kamble, a qui acusen d'haver provocat la mort del ciutadà amb les lletres de les seves cançons. Tribunal segueix el dia a dia personal del jutge, del fiscal i de l'advocat de l'activista fora dels tribunals, mentre el cas va i ve entre mesos de retards, excuses i un veredicte que no arriba. "Tribunal" és el debut del director indi Chaitanya Tamhana, que mostra un detallat fresc de la societat de l'Índia, que qüestiona un sistema legal tant obsolet com irracional. Va aconseguir el premi a Millor Pel·lícula a la secció Orizzonti del Festival de Venècia i al BAFICI.

Clourem el trimestre el 14 de juny amb coherence. Finlàndia, 1923. Un cometa que solcava l'espai fins a acostar-se a una velocitat sorprenent a la Terra va provocar que un poble sencer de Finlàndia quedés totalment desconcertat i desorientat. Al seu torn, va originar comportaments molt estranys en els seus habitants. Dècades més tard, un grup d'amics als Estats Units decideix reunir-se per sopar i observar junts un cometa.