Butlletí 540. 6 D'ABRIL 2018

Ja tenim les bases del Festival Julius 2018. Cineclub Vic

Ja s'han publicat les bases definitives del Concurs de curtmetratges Julius 2018 que es celebrarà a Vic del 27 de novembre al 2 de desembre de 2018.

Bases Concurs de curtmetratges Festival Julius 2018

NOVETATS
Es mantenen les incorporacions de l’any passat: premi a millor banda sonora i el fet que els cartells els imprimim nosaltres. Però afegim dues novetats més:

D’una banda, un nou premi: el Premi al millor tràiler. Pot ser un tràiler d’un dels curts a concurs però també s’hi pot participar sense rodar cap curt.

L’altra novetat és una decisió de la junta de Cineclub Vic, organitzadora del Festival Julius, per tal de premiar la participació al concurs de curt. Des d’ara, els curts guanyadors dels premis grossos (primer premi o segon premi) no podran optar als premis petits (Banda sonora, Orson Welles, Interpretació…). Això no impedeix, tot sigui dit, que un mateix premi aconsegueixi premis de diferents jurats (premi del públic, millor cartell…) o bé el premi del públic.

Esperem que aquesta nova edició del Julius us sembli estimulant i que d’aquí a uns mesos puguem gaudir d’un festival de mort!

En el festival s'atorga el Premi Miquel Porter del cineclubisme. El jurat està conformat per cineclubistes

Cineclub Sala 1. Mostra de curts Vilanovins

Com cada any, estem organitzant la Mostra de Curts Vilanovins, per difondre i donar valor al potencial creatiu de la gent de la nostra vila. La participació pot ser en el paper de la direcció, en l'apartat tècnic o artístic.

Sii voleu participar podeu escriure al correu info@cineclubsala1.org

Els curtmetratges poden ser de ficció, documental, animació, experimental o video-art entre d'altres. No cal que siguin de l'àmbit professional per participar. La seva durada no pot superar els 30 minuts. Per participar només necessitem que es posin en contacte amb nosaltres i ens enviïn el curtmetratge.

Moltes gràcies per la difusió. Per qualsevol cosa, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

Alba Cruells (617 43 55 64)
Cineclub Sala 1

Cineclub Trentanou escalons. Manacor
Seminari: CINEMA DE L'INVISIBLE: ABSÈNCIA, PRESÈNCIA I APARICIÓ.

Algunes mirades fílmiques han aconseguit representar el més abstracte i intangible que existeix: el mecanisme de les emocions i els afectes. Unes altres, han captat la realitat que ens envolta mitjançant la fotogènia cinematogràfica: l'aura d'un objecte, el detall d'un gest o la plasticitat d'un moviment qualsevol. Els primers han capturat l'invisible i els segons s'han fet invisibles després de la càmera de cinema. Tots dos tipus de cineastes han ampliat el nostre imaginari, el nostre pensament i la nostra experiència de vida. Endinsem-nos en les seves mirades privilegiades, guiats pels cineastes de l'invisible.

Temari
Ontologia del cinema. Espai en negre, pel·lícula en negre. Moviment extern i moviment intern. Paraules moviment. Epifania, revelació i veritat. Immanència i transcendència. Mostrar i suggerir. Fotogènia i estranyament. Vista externa i visió interior. Estil de la transparència. Paraula, imatge i cosa. Embalsamar o fluir: pintura, fotografia i cinema. Màgia: tocar des de la distància. Alquímia: transformar la matèria. Figuració, aparença i presència. Estil invisible. Filmar el rostre: captar l'ànima.

Impartit per:

Mireia Iniesta
Llicenciada en Filologia Romànica i Filologia Italiana. Màster en Cinema i Audiovisual Contemporani. Membre de CIMA, Vicedelegada de Camira a Espanya. Col·laboradora de La Furia Umana, Cinergia i El Destilador Cultural. Jurat en els festivals Márgenes, Play-Doc Filmadrid, L´Alternativa i Premi a Noves Creadores. Actriu en “La Acadèmia de las Musas” (2015) i en el curtmetratge “Aniversari” (2016).

Javier Urrutia
Llicenciat en Filosofia. Llicenciat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Certificat d'Aptitud Pedagògica. Especialitzat en estètica i en estudis comparatius. Crític en la revista cinematogràfica “El tornillo de Klaus”. Professor de cinema. Divulgador cultural. Fundador d'Educa tu Mirada.

Data: 21 d'abril.
d'11 a 14 h i de 16h a 19h
Conservatori de Manacor

Inscripció gratuïta
Places limitades
Certificat d’assistència

Informació i inscripcions:
cinemaclub@39escalons.org
662 35 06 33 (d'11h a 14h)

Organitzen: Educa tu Mirada, 39 Escalons Cinemaclub i Departament de Cultura Ajuntament de Manacor.
Col·labora: Conservatori de Manacor i Departament de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca.