Butlletí 534. 05 de Gener 2018

Mostra Correcurts a Cassà de la Selva. Cineclub Vuit i mig

El cineclub Vuit i mig de cassà de la Selva organitza la Mostra d'animació i curtmetratges de Cassà de la Selva (MACCA). Durant la MACCA s'organitza el concurs de curts "Correcurts" on s'atorga el premi Miquel Porter delo cineclubisme català. Aquí teniu les bases

Oferta de treball. Técnic gestió cultura

OFERTA DE TREBALL: TÈCNIC GESTIÓ CULTURAL (CINEMA). FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

Busquem:

La Federació catalana de cineclubs obre una convocatòria per cobrir una plaça de responsable de projectes. Es busca una persona amb experiència contrastada en la gestió cultural relacionada amb el cinema. Valorarem que hagi treballat en l’àmbit associatiu.

Tasques i  funcions:

Preparació i redacció de projectes, redacció de les memòries d’activitats i econòmiques a les quals es presenta la FCC anualment:  Institut català de les Empreses Culturals ( ICEC); Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals; Diputació de Barcelona, Ajuntament de Barcelona,... Fer el seguiment d’aquests projectes i executar les activitats.
Redacció de comunicats i notes de premsa. Col·laborar/donar suport en les tasques de comunicació interna i externa de la FCC.
Dinamització del programa de cursos i tallers de la FCC.  Seguiment i control de factures i pagaments.

Preparació i participació en les entrevistes amb responsables dels  projectes a les administracions (ICEC /Filmoteca/Direcció General de Cultura Popular, DIBA…)
Dinamització de les Sessions “Filmoteca per a les escoles” a la Filmoteca de Catalunya.
Tasques d'administració general i comptabilitat.

Perfil requerit:

Nivell alt de llengua catalana.
Es valorarà coneixements d'anglès escrit i parlat.
Informàtica, paquet office (valorarem coneixement de programes d'edició d'imatges)
Es valorarà carnet de conduir.
Persona dinàmica i amb capacitat d'autogestió.
Persona autosuficient i amb capacitat d'adaptació a tots els nivells.

Condicions:

Contracte indefinit després d'un període de prova de tres mesos.
Jornada laboral de 30hores setmanals. De 9 a 15h de dilluns a divendres.
Remuneració segons varem de l'organització.
En algunes ocasions durant l'any hi haurà treball en dies festius o fora d'horari com per exemple les jornades de formació (dos o tres dissabtes l'any), reunions de la Junta directiva (4/5 dissabtes matí) i presència a activitats organitzades des de la FCC, (algunes tardes durant l'any).
23 dies laborables de vacances i disponibilitat de fer-ho al llarg de l'any sempre d'acord amb  la companya de l'oficina. Es fan els ponts al llarg de l'any i el 24 i 31 de desembre seran festius.
Bon ambient de treball.

Els interessats envieu el vostre CV complert amb una carta de motivació a l'adreça fcc@federaciocatalanacineclubs.cat amb l'assumpte "Oferta de treball. Federació catalana de cineclubs". Data límit 17 de gener 2018.

MIRADOCS. 17 a 26 gener 2018. Cineclub Barcelona Espai de cinema

Un any més a La Casa Elizalde es celebra la mostra de cinema documental Miradocs organitzada pel Cineclub Barcelona Espai de Cinema. El Miradocs 2018 manté les línies encetades en anys anterior sense perdre mai de vista la ciutat de Barcelona o els vincles que els autors dels documentals tenen amb ella.

Un valor afegit del Miradocs que no ens cansarem mai de destacar és la importància que donem a la formació de públics. La interacció entre els espectadors i els directors o membres dels equips que ens acompanyaran a totes les sessions és un dels nostres principals objectius des de la 1ª edició i el públic ens ha demostrat sobradament que és una de les coses que més valoren.

El Miradocs 2018 manté una estructura molt semblant a la d’edicions passades i comença amb la proposta del documental escollit per Barcelona Espai de Cinema: 25 Cines/seg, un documental que ens enfrontarà cara a cara, a través d’un vell cinema, amb la transformació, a vegades traumàtica, de les noves formes de representació i maneres de “mirar” el cinema. La segona sessió, del Màster Documental de la UAB, ens endinsarà en tres històries que ens mostraran tres realitats socials diverses amb aproximacions visuals ben diferents i acabarem la primera setmana amb la sessió dedicada a la comunitat “Retines” que ens mostrarà les obres millor valorades dels premis Retines 2017.

Les projeccions de la segona setmana continuaran amb les sessions de dues escoles de cinema: L’ESCAC i l’ECIB en aquest ordre. Els treballs d’ambdues escoles posaran de manifest l’alt potencial dels estudiants de cinema de la nostra ciutat. L’ESCAC amb un documental sobre els percebeiros gallecs i l’ECIB amb tres curts que es mouran entre els límits de la reflexió sobre la banalitat humana i l’enfrontament personal davant la mort.

La classe magistral d’enguany anirà a càrrec de Pere Alberó, director acadèmic de l’ECIB, que ens parlarà de com les coses del nostre voltant es poden convertir en material per a una pel·lícula i per acabar, la darrera sessió “El documental preferit Paco Poch” no serà altre que la magnífica Innisfree de Jose Luis Guerin.

Com cada any atorgarem el Premi Miquel Porter i Moix al millor treball d’escoles projectat durant la mostra. El premi està patrocinat per l’Associació d’Amics d’en Miquel Porter i Moix, per la federació Catalana de Cineclubs. La selecció del guanyador vindrà de la mà d’un jurat de cineclubistes catalans.

Coorganitzadors: La Casa Elizalde i Barcelona Espai de Cinema
Coordinació de les sessions i textos: Lourdes Feixa, Emma Fernández, Olga Iglesias i Laura Marino, membres del cineclub Barcelona Espai de Cinema (BEC).

Tota la programació aqui

Programació Cineclub Sabadell

El Cineclub Sabadell ens presenta la seva programació pel primer trimestre de l'any. Aquí podeu veure la programació on ressalta el cicle Kurosawa o el cicle de cinema Bulgar

Amb la col·laboració del Departament de Cultura Membre de la Federació Internacional de cineclubs