Butlletí 531. 01 de desembre 2017

Crònica de Juan Manuel García (Cineclub Ass. Enginyers de Barcelona), jurat FICC a L'Alternativa

L'Alternativa és ja el carrer gran

Fa ja 24 anys que L'Alternativa organitza un festival molt especial per demostrar que existeix i és possible un cinema que resulti una opció diferent al majoritàriament visible a sales. Un cinema que, amb el pas dels anys, en bona mesura s'ha anat fent predominant en els (bons) festivals actuals.

Recordo les seves sessions inicials, i les cerques que van fer per poder donar a conèixer el cinema independent -en ocasions auto-denominat alternatiu- que havia lluitat al marge del sistema al nostre país. També les seves magnífiques últimes retrospectives, amb films de gent com Raymond Depardon, Lucrecia Martel, Alain Cavalier, Anne-Marie Meiville, o Maurice Pialat, a les que procurava no faltar. Eren totes sessions sempre acompanyades de debats, d'altres actes complementaris, que han anat construint tot l'engranatge de múltiples facetes que és el festival avui.

Tota la crònica aquí

Premi cineclubista Miquel Porter al Festival Julius del cineclub Vic

El jurat conformat per Joan Puigdollers del Cineclub Vic, Carlos Valero del Cineclub Geganters de Tavertet i Olga iglesias del Cineclub Barcelona Espai de cinema van decidir que el Premi Miquel Porter fos per "Vet aquí una vegada" de Verònica Heredia, Joan Puig i Marc Puvill

Cineclub sala 1 de Vilanova i la Geltrú. Programació