Butlletí 522. 25 d'agost 2017

El cinema, eina de pau

La Federació catalana de cineclubs vol solidaritzar-se amb totes les víctimes de la Rambla i d’arreu del món i continuarà fent servir el cinema per fomentar el debat i la reflexió. El cinema és una eina de pau, contra qualsevol totalitarisme i fanatisme.

L'article 2 de la Carta de Tabor dels drets del públic diu:

2.- El dret a l'art, a l'enriquiment cultural, a la capacitat de comunicació, font de tota mutació cultural i social, és un dret inalienable. És la garantia d'una veritable comprensió entre els pobles, l'única via per a evitar les guerres.

El 4t Festival Gollut obre la convocatòria

Organitzat pel Cineclub amics del cinema de la Vall de Ribes
El certamen se celebrarà del 28 de setembre al 14 d'octubre

Ribes de Freser
Barcelona - Ripoll - Vall de Núria - Queralbs - Figueres - Cassà de la Selva
Per primera vegada se realitzarà a 8 localitats diferents, amb el gruix del festival a Ribes de Freser. Inclourà els llargs de ficció i seccions de medi ambient i muntanya, tant en l'apartat audiovisual com fotogràfic.

CONVOCATÒRIA OBERTA. CONSULTA LES BASES !

El Festival Gollut dóna nom als nans de Ribes, els golluts, comunitat que va ser discriminada fins la seva desaparició a mitjans del segle XX. Els reivindica i dignifica. Projecta i premia a obres que transmeten valors amb compromís social, mediambiental, que informen o denuncien fets que afecten a la societat  i que no es difonen suficientment a les sales de cinema, mitjans de comunicació o canals de distribució audiovisual habituals.

El Festival Gollut, novetats de la quarta edició

El Festival Gollut encara la 4a edició amb un canvi de model organitzatiu i una expansió territorial multiseu per la demarcació de Girona. el Festival d'enguany serà organitzat per Dinàmic Enginy, en col·laboració amb els Amics del Cinema de la Vall de Ribes i les entitats que acolliran les subseus.

Té com a objectiu principal, consolidar un esdeveniment cultural de primer ordre i de qualitat que potenciarà l’oferta en les set poblacions on es realitzarà.

El Festival Gollut se celebra amb un altre objectiu específic: dinamitzar culturalment i turísticament una zona pirinenca en forta regressió demogràfica com és la Vall de Ribes i el Ripollès. No és doncs, només un certamen amb objectius culturals, sinó també turístics, perquè la Vall de Ribes, tot i ser un emplaçament amb serveis i instal·lacions turístiques de referència al Pirineu, no té dins de l'agenda d'esdeveniments anuals, un esdeveniment cultural de magnitud.

La principal novetat és l’expansió d’espais i localitats. Es farà una primera projecció per al públic de la ciutat de Barcelona, en un lloc tant especial com la Filmoteca de Catalunya, prèviament s’hauran realitzat ja dues sessions a localitats del Ripollès que no tenen cinema, com Queralbs i Sant Joan de les Abadesses, que s’estrenen també com a seus del Festival Gollut, abans però de la sessió inaugural a Ribes de Freser, es realitzarà una sessió al Museu Etnogràfic del Ripoll que repeteix com a seu. I Vall de Núria s'estrena també amb la projecció d'una sessió de la nova secció de muntanya i medi ambient. Dues localitats importants seran Figueres, prendrà un protagonisme especial, perquè 4 sessions del Festival Gollut es realitzaran allà. Figueres, i el cineclub Diòptria, organitzarà per primera vegada el jurat de curtmetratges que valoraran els films que es projectaran els dies 5 i 6 d’octubre. Una altra ciutat gironina celebrarà per primera vegada una sessió del Festival Gollut, que serà Cassà de la Selva a través del seu cineclub 8 i ½.
Una segona novetat, molt significativa, és que per primera vegada, Ribes de Freser comptarà amb dues sales de projecció, el ja tradicional Cinema Catalunya i també el Teatre Municipal, que antigament també va ser un segon cinema, el cinema Puigmal. Les sessions simultànies es realitzaran durant 3 dies, del 12 al 14 d’octubre.

La tercera novetat és l’ampliació del focus, per primera vegada també es realitza una única secció de curts i una única secció de llargs, aglutinant, ficció i documental. L’objectiu de fer-ho així, és degut a un estudi de l’audiència i espectadors que va revelar que hi havia una demanda major de ficció, tot i mantenir el tema social.
La quarta novetat és una petició del territori, la secció de medi ambient i muntanya. Sense perdre l’esperit de la secció principal, i amb l’augment creixent de curses de muntanya exigents i del turisme que valora el medi ambient i el nou Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, l’organització del Festival Gollut ha optat per crear una nova secció, per donar veu a esportistes i a les empreses del sector i per marcar una línia nova a seguir en el futur. Vall de Núria tindrà un protagonisme especial ja que organitzarà sessions i promourà els premis de medi ambient i muntanya.

Programació

Petit Cineclub Manresa

Cineclub Manresa, Ajuntament de Manresa i Imagina’t inicien un nou projecte de cinema adreçat al públic familiar, el PETIT CINECLUB MANRESA.

Us convidem a la primera projecció dins dels actes de la Festa Major de Manresa.

GRAND PRIX (Noruega, 1975). 88 minuts.
Recomanada a partir de 6 anys
Auditori Plana de l’Om