Butlletí 515. 12 de maig 2017

3 noves propostes de "Película dels cineclubs"

LA MANO INVISIBLE de David Macián (Espanya, 2017, 80 min)

Sinopsi: Un mecànic, un paleta, una dona de la neteja, un telefonista, un mosso de magatzem i un informàtic són reclutats per portar a terme el seu treball habitual davant d'una audiència. Sota aquesta premissa, i mitjançant una sòbria posada en escena, La mano invisible converteix els treballadors de coll blau en un producte d'entreteniment. Aquesta condició d'espectacle, precisament, buida els oficis amb que aquests personatges han bastit la seva identitat de qualsevol sentit productiu i els torna encara més vulnerables a l'explotació laboral. A mesura que la pressió s'agreugi, la dimensió escènica del seu treball serà una font suplementària de conflictivitat.

FORMATS: BR/DCP

LINK: informació, poster i trailer.

LOS NADIE de Juan Sebastián Mesa (Colòmbia, 2016, 84 min)

Sinopsi: Rodat en blanc i negre en set dies, amb un pressupost declarat de 2000 dòlars, el primer llargmetratge de Juan Sebastián Taula constitueix una crònica de dues jornades a la vida de cinc joves punk i artistes de carrer a Medellín, Colòmbia. Aquests nois són part de "un dels moviments més enigmaticos i radicals del nostre temps", afirma Taula, qui sosté que la seva pel·lícula "parla d'una generació de somiadors desencantats que senten que necessiten abraçar el desconegut i explorar el món per si mateixos" . Mitjançant la filmació d'aquest eclèctic grup de xavals que tracten de sobreviure amb astúcia als carrers, Taula fa molt més que un retrat de grup: retrata la lluita diària de les classes baixa i mitjana-baixa, així com una ciutat que, ignorant a una àmplia perifèria de la seva població més jove, posa a les mans un perillós però infinit pati d'esbarjo.

DISPONIBLE A PARTIR DE SETEMBRE

FORMATS: BR VOSE/DCP VOSE

LINK: informació, poster i trailer.

CONFLUÈNCIA (2016) De Gerard Dalmau.- Catalunya 2016.- 67min

Tres confluències: El Lluís, un home de gairebé noranta anys.
L’Assumpció, dotze anys més jove que el seu marit, el Lluís, amb qui van tenir tres filles que viuen i treballen a la ciutat.
I el Josep, nebot del Lluís i l’Assumpció. La seva dona l’ha abandonat i el seu fill viu a l’estranger. Arribat fins aquí, es jubila i torna al seu poble natal d’on fa gairebé trenta anys que va marxar. S’ha venut les seves terres, és membre de la coral del poble i ajuda als seus dos tiets amb l’últim tros de terra que els hi queda.

trailer: https://vimeo.com/195342047

"Confluència" és una obra que s'ha estrenat al Cinema Alhambra amb l'ajuda del Cineclub la Garriga, i els agradaria que fos projectada en petites sales de barris i pobles, aconseguint la màxima difusió i visualització. Faciliten link de visionat

Altres propostes de films...

Programació fins el 28 de maig 2017

Cineclub Manresa. "Recordant Almendros"

En el 25è aniversari de la seva mort, Cineclub Manresa i l’Ajuntament de Calders volem homenatjar el director de fotografia Néstor Almendros per la seva brillant trajectòria en el món del cinema i la seva vinculació amb la comarca del Bages, on fou enterrat al poble de Calders.

ACTIVITATS

Taula Rodona “Recordant Néstor Almendros”
amb Tomàs Pladevall (Director de Fotografia) i Jaume Perecaula (Director de Fotografia)

Modera: Àngel Torrent de Cineclub Manresa
Dimarts, 16 de maig a les 20.00 h. Espai Plana de l’Om de Manresa

Homenatge a Calders
Ofrena i visita al Cementiri de Calders on està enterrat Néstor Almendros.

Tot seguit, acte al Centre Cívic amb la projecció de:”Néstor Almendros, artesano de la Luz” i les intervencions de Lluís Cerarols, Joan Serra, Jordi Bordas i Jordi Estrada.
Dissabte, 20 de maig. Trobada a les 18.00 h a la plaça Major de Calders
Organitza: Ajuntament de Calders i Cineclub Manresa

Projecció: Días del cielo, EUA/1978
Dir. Terrence Malick