Butlletí 512. 21 d'abril 2017

Programació abril 2017

Cineclub Sala 1. Mostra de curts Vilanovins

5ª Mostra de Curts Vilanovins

El Cineclub Sala1 està preparant la cinquena edició de la Mostra de Curts Vilanovins que tindrà lloc el divendres 28 d'abril al Teatre Principal.

La Mostra és una iniciativa que s'ha anat consolidat en els darrers any i que en l'anterior edició va reunir treballs de catorze autors vilanovins. Amb aquesta activitat el Cineclub Sala1 vol facilitar l'accés al material audiovisual que es produeix a la ciutat o que produeixen els vilanovins, alhora que proporcionar un punt de trobada entre els professionals del sector.

En aquests moments, els organitzadors està buscant el material que es projectarà, totes aquelles persones que tinguin curtmetratges susceptibles de ser projectades a la Mostra es poden adreçar a info@cineclubsala1.org. Els curts poden ser actuals o antics, de ficció, documentals, experimentals, etc. L'únic requisit és que algú de l'equip del curtmetratge sigui de la ciutat i que tingui ganes de mostrar el seu treball en el marc de la Mostra.

Per a més informació 620 081 928 (Núria Claver)

Cineclub 39 escalons de Manacor. Taller de guió

Guió de cinema: aspectes formals i pràctics de l'escriptura
La cuina del guionista

Organitza el Cineclub 39 escalons de Manacor

A partir del treball amb guions propis o aliens, el taller pretén que l’alumne s’acosti directament a les veritables claus del treball d'un guionista.
Des del punt de partida de la història fins a les primeres versions de guió, el guionista reprodueix a l'aula les diferents fases de treball que duu a terme al seu taller a l'hora de plantejar-se una nova història.
A partir d'aquests models, els assistents al taller s’introduiran a l'escriptura del cinema de manera directa, creativa i estimulant.

Temari:

• Aspectes essencials de la forma del guió.
• Components d'una faula: l'essència de la dramatúrgia.
• Guió: sentit comú i intuïció.
• Punt de partida d'una història. Els moments claus de l'escriptura.
• Imaginació i creativitat.

Michel Gaztambide
França, 1959.

El seu primer guió per al cinema va ser per al film de José María Tuduri Santa Cruz, el cura guerrillero (1990). En 1991 va col·laborar amb Félix Rotaeta en l'escriptura del film Chatarra, i un any més tard amb Julio Medem en l'òpera primera d'aquest director, Vacas. El film va obtenir el Premi del Cercle d'Escriptors Cinematogràfics al Millor Guió a més de vint premis internacionals. En 2002 coescriu amb Enrique Urbizu el guió del thriller La caja 507. Per Urbizu ha escrit també els guions de La vida mancha (2003) i No habrá paz para los malvados (2011), amb el que va guanyar el Premi Goya al Millor Guió Original. Ha treballat també com a guionista en els films Un poco de chocolate (Aitzol Aramaio, 2008), El idioma imposible (Rodrigo Rodero, 2010) -pel qual va ser nominat al Premi al millor Guió del Cercle d'Escriptors Cinematogràfics-, Baztan (Iñaki Elizalde, 2012) i Neckan (2015) de Gonzalo Tapia. Gaztambide ha desenvolupat alhora una important activitat docent, impartint cursos i màsters de guió i direcció en centres com ESCAC (Barcelona), Universitat Internacional Menéndez Pelayo (València), Bande à Part (Barcelona), Universitat Pompeu Fabra (Barcelona), CECC (Barcelona), Universitat de Gandia, Universitat Politècnica de València, Universitat de Navarra, Universitat Carlos III (Madrid), Larrotxene (Intxaurrondo, Guipúscoa), Aula de cinema SAROBE (Urnieta, Guipuzkoa), Escola de Guionistes Juan de Antxieta (Bilbao), Lycée René Cassin (Baiona, França), Tutorial Fundació Autor (Madrid), Filmoteca d'Extremadura (Càceres), etc.

Dates: Del 22 al 26 de maig
Horari: de 16 a 20 h
Lloc:
Institució Pública Antoni M. Alcover
C/ Pare Andreu Fernández, 12. Manacor
Durada: 20 hores
Preu: 100 euros

Data límit de matriculació: fins el 12 de maig
Places limitades: 25
Certificat d’assistència

Informació i inscripcions:
www.39escalons.org
cinemaclub@39escalons.org

Organitzen: 30 escalons, Departament de Cultura de l'Ajuntament de Manacor
Col·labora: Institució Pública Antoni M. Alcover

Club Cinema Castellar. Programació

Programació 2n trimestre 2017 del Club Cinema Castellar del Valles

Us presentem la programació abril-juny!

A destacar: ▶ Un munt de pel·lícules d'arreu del món i multipremiades: "Un hombre llamado Ove" (millor comèdia europea 2016), "El viajante" (Oscar 2017 a la millor pel·lícula de parla no anglesa) o "Los exámenes" (Millor Director a Cannes 2016) ▶ Un cap de setmana de cinema català amb "La Millor Opció" (ens visitarà el director Oscar Pérez) i "Incerta Glòria" ▶ La participació en el Dia de l'Associacionisme Cultural Catala el 2 de juny amb la projecció de Frágil Equilibrio (Goya al millor Documental) gràcies a la col·laboració de la Federació Catalana de Cineclubs ▶ Propostes molt interessat del DocsBarcelona del Mes, juntament amb Cal Gorina i L'Aula d'Extensió Universitària!

Comencem el 28 d'abril!