Butlletí 508. 17 de febrer 2017

Convocatòria per participar com a jurat internacional FICC

Cineclub Sala 1 de Vilanova i La Geltrú. Màscara d'Or 2017

Luce Vigo, in memoriam

Luce Vigo va néixer el 30 de juny de 1931 a Niça de mare polonesa (Elisabeth "Lydou" Lozinska) i pare d'ascendència catalana, el realitzador Jean Vigo. Luce Vigo va estudiar literatura i psicologia a la Universitat de la Sorbonne a París. Després de crear i organitzar un cineclub en 1960, va començar a col·laborar a la revista Jeune Cinéma. Va triar l'entrevista com a gènere periodístic per fer crítica cinematogràfica i en ocasió de la seva visita a l'Escola de cinema d'estiu a Uherske Hradiště, va afirmar "Jo prefereixo fer entrevistes amb els autors que criticar pel·lícules. Jo prefereixo la seva paraula, la seva visió del seu propi treball ". Va treballar amb Jacques Kermabon com a directora general de les Trobades de EÅLpinay, abans d'assistir a Jacques Barrault, director general de la Internacional de Curts de Grenoble i el festival de cinema documental.

Va ser programadora de cinema al teatre MC93 durant deu anys, alhora que va contribuir amb diverses revistes. Va escriure "Jean Vigo, compromès amb el cinema" (petits quaderns), i va coeditar amb Catherine Schapira  "Anem al cinema nens!" una petita antologia de pel·lícules per a un públic jove. Com actriu va participar a Le Havre (2011), El quart prohibit (2015) i Le fantôme d'Henri Langlois (2004) entre d'altres. Es va dedicar a la preservació i restauració de la filmografia del seu pare Jean Vigo, va presidir l'associació i el premi Jean Vigo i des de 2010 va ser escollida presidenta cultural de la Federació Internacional de Cineclubs a l' Assemblea general de la FICC celebrada a Moreno (Brasil).

Va venir a Catalunya en diverses ocasions. El Cineclub La Garriga la va convidar en el seu 10è aniversari on Pascal Comelade va musicar en directe "À propos de Nice" de Jean Vigo. També va ser a Catalunya convidada per la Federació catalana de cineclubs i la Filmoteca de Catalunya amb motiu del cicle dedicat a l'integral Vigo en motiu del centenari del naixement del realitzador francès i pare de Luce, jean Vigo al 2005. Tenia bons amics a Catalunya dins l'ambient cineclubista.

Ha mort l' 11 febrer 2017 a París.

Convocatòria per participar com a jurat internacional FICC

FICC JURIES 2017.-  57th Krakow Film Festival.- May 28 – June 4, 2017, Kraków (Poland)
Deadline for nominations March 13th

Aquest premi és organitzat per la Federació Internacional de cineclubs que facilita a les diferents federacions la possibilitat de que els cineclubs participin en aquests festivals com a jurat.

Jury will watch all films selected for the international short film competition (documentary, animated and feature films with a running time of 30 minutes or less) and choose the FICC Don Quixote Prize winner.

• 3 Jury members, including 1 from Poland;
  • Working language: English
  • Type of invitation: The Festival covers: B&B SGL hotel (4 nights: May 28 – June 1), lunch vouchers, full accreditation and free entry to all festival events, up to 100 EUR refund for foreign Jury members' travel expenses.
  • www.krakowfilmfestival.pl

El candidat que es presenta, adquireix el compromís d'assistir al festival. En cas de no ser així, haurà de proporcionar un substitut per al seu lloc al jurat del festival. També haurà d’enviar una fotografia i un cv.  Els membres del jurat han d'escriure un article en català i Anglès o Francès i portar un catàleg del festival per a la FCC.

Els criteris que es seguiran a l'hora d'escollir els membres del jurat prioritzaran aquells cineclubs i cineclubistes que no hagin participat abans o que ho hagin fet fa temps. En cas de dubtes també es donarà prioritat a aquells que hagin enviat abans la seva candidatura.

La candidatura s'enviarà al comitè de selecció de la FICC qui terminarà de decidir.

Els qui  estigueu interessats en ser un dels membres del jurat,  ompliu el formulari que trobareu a http://www.federaciocatalanacineclubs.cat/forms/juratficc

Programació fins el 5 de març 2017

Cineclub Sala 1 de Vilanova i La Geltrú. Màscara d'Or 2017

Un any més el Cineclub Sala1 organitza la "Màscara d'Or", una cerimònia d'entrega de premis als vídeos satírics que realitzen les entitats vilanovines per promocionar el seu Carnaval. La gala tindrà lloc el dimecres 22 de febrer a les 20h al Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú.

Durant la gala es projectaran tots els vídeos candidats de les entitats, tant els que ja han circulat per xarxes socials com els que es desvetllen exclusivament al Teatre Principal. Com cada any el públic votarà quin és el "Millor Vídeo de Carnaval 2017", i al final de la cerimònia, un cop fet el recompte de vots s'entregaran les Màscares d'Or. Les dues categories premiades són la de "Millor Vídeo" i "Millor Interpretació", tot i això, enguany s'afegirà una nova categoria sorpresa.

D'altra banda, com l'any passat el joc de la "Pastanaga del Rei" tornarà a donar el tret de sortida durant l'espectacle.

En els darrers anys, la Màscara d'Or ha anat creixent i guanyant públic, motiu pel qual  i per facilitar l'accés als espectadors aquest anys s'han inclòs algunes novetats.

Per una banda, es durà a terme la venda anticipada d'entrades on-line a través de la pàgina web del Teatre Principal http://www.elprincipal.cat/venda-entrades-online/. La venda començarà el divendres 17 de Febrer a les 10h i s'acabarà el dimecres 22 de Febrer a les 19:00 (1 hora abans que comenci la gala).

D'altra banda, també s'habilitarà un espai per seguir la retransmissió de l'espectacle en directe, que com altres anys s'oferirà a través del Canal Blau. Aquest segon espai, batejat com a "Sala2" serà el local social de Can Pistraus ubicat al C/ de la Unió 104.

El hashtag oficial de l'esdeveniment serà #mascarador17

Per ampliar la informació  podeu trucar al 620 08 19 28 (Núria Claver)

Amb la col·laboració del Departament de Cultura  Membre de la Federació Internacional de cineclubs