Butlletí 500. 17 de Novembre 2016

Club Cinema Castellar. Concurs de curts
"Cineclub Vic. Orígens" El documental

13 anys de butlletins de la Federació catalana de cineclubs

A finals de novembre de 2003 començava a publicar-se el butlletí de la Federació catalana de cineclubs. 16 anys ambs els que arribem avui a la xifra rodona de 500 números publicats. Per les seves planes han anant passant les activitats tant de la FCC com del cineclubisme català. Una eina que haurà de permetre en el futur poder estudiar el nostre moviment. Una bona part, des del 2016, està online a la nostra plana web. La resta, els conservem en el nostre arxiu a la federació. El butlletí arriba a pràcticament 600 adreces que inclou cineclubistes, administracions i interessats en el cineclubisme.

Programació fins al 4 de desembre 2016

Cineclub Sala 1 + Festival REC= Bon cinema

El Cineclub Sala1 de Vilanova i la Geltrú enceta enguany una nova col·laboració amb el REC- Festival Internacional de Cinema de Tarragona.

Dins la seva programació regular al Teatre Principal, el proper dimarts dia 22 es projectarà la pel·lícula "In the Crosswind" (Risttuules) de Martti Helde, que va ser premi del Públic de la passada edició del REC. La sessió anirà acompanyada de la presentació de la 16 edició del festival per part de la Núria Araüna, professora de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili i programadora del Festival de Cinema Rec de Tarragona.

Tanmateix, durant la projecció es sortejarà un abonament de cinc entrades entre els assistents. Aquesta iniciativa vol donar a conèixer el prestigiós festival de cinema REC entre la població del Garraf.

Club Cinema Castellar. Concurs de curts

El Club Cinema Castellar llença les bases del seu primer concurs de curtmetratges. Podeu consultar aqui les seves bases

"Cineclub Vic. Orígens" El documental

'Cineclub Vic. Orígens' es presentarà el dimarts 22 de novembre a l'Espai ETC de Vic.

Aquest documental explica els orígens de Cineclub Vic i els seus primers anys de vida, fins el 1975.
Durant el franquisme els moviments associatius es van multiplicar, i els cineclubs van destacar com un punt de trobada cinèfil on la projecció de la pel·lícula esdevenia una excusa per debatir, en els famosos cine fòrums, sobre l'actualitat política i social. Els cineclubs es van convertir en un mòdul de resistència contra el règim franquista i era un dels pocs llocs on es feia un ús públic de la llengua catalana.

Iniciat per noms tan il·lustres com Miquel Martí i Pol, Jaume Clotet, Armand Quintana, Anicet Altés, Lluís Jiménez o Candi Espona, el Cineclub Vic va ser un mirall precís i apassionat del millor cinema d'autor que es va estrenar en aquelles primeres dècades (1958-1978), després va viure la transició deixant de banda els cine fòrums i centrant-se en l'exhibició de cinema de qualitat.

El documental s'estrenarà, dins la programació de Cineclub Vic, el dia 22 de Novembre a les 22:00h

CINECLUB VIC. ORÍGENS
Un documental de Quim Crusellas i Miquel Pérez
Durada: 46 minuts