Butlletí 496. 14 d'octubre 2016

SUMARI

NOTICIES DE LA FEDERACIÓ

"Je suis le peuple" un altre títol "Per estrenar"

Abans de l'estrena comercial (21 d'octubre) del documental "Jo soc el poble" (Je suis le peuple) es farà una tournée del film per diferents cineclubs catalans del 11 al 17 d'octubre. La realitzadora Anna Roussillon participarà presentant el film a:

• DIMECRES 12 OCTUBRE: CINECLUB MANRESA 18:30
  • DIJOUS 13 OCTUBRE: CINECLUB LA SEU D'URGELL 21:30h
  • DIVENDRES 14 OCTUBRE: CLUB CINEMA CASTELLAR (CASTELLAR DEL VALLÈS) 21:00Hh
  • DISSABTE 15 OCTUBRE:FILMOTECA DE CATALUNYA: 19:00h

El film es projectarà en la seva versió original amb subtítuls al català

El documental ha estat seleccionat a més de 90 festivals, com el Festival de Cinema de Rotterdam, l’Acid de Cannes i premiat amb més de 20 guardons. D’entre d’ells el premi a millor documental internacional al Festival de Jihlava i a l’ Entrevues Belfort de França.

La projecció comptarà amb la participació de la directora Anna Roussillon amb un col·loqui a posteriori

Sinopsis: “La revolució? Només has de mirar la televisió!”, crida en Farraj a la realitzadora Anna Roussillon quan esclaten les primeres manifestacions a Egipte, a principis del 2011. Un gran cant revolucionari s’aixeca a la plaça Tahrir. A 700km de distància es troba el poble de Gezira, on hi viu en Farraj, un pagès egipci i la seva família. Allà no hi ha un sol moviment. A través de la televisió, en Farraj segueix les agitacions que sacsegen el país. Al llarg de 3 anys, la directora dibuixa un diàleg amb en Farraj. Ell falç a l’espatlla, ella càmera en mà. Les seves trobades i intercanvis són testimoni de les esperances de canvi pel poble egipci.

Les projeccions són dins el nostre projecte "Per estrenar" en el que fem circular films que encara no han tingut una estrena comercial.

Amb la col·laboració de:

Compacto
Mostra de Cinema àrab i del mediterrani
Sodepau

"Vides diverses". Docu sobre la discapacitat física

Tenen les persones amb discapacitat física el control sobre la seva vida?
‘Vides Diverses’, un documental d’ECOM que promou la vida independent de les persones amb discapacitat física

El documental Vides Diverses mostra la necessitat i capacitat d’autonomia de les persones amb discapacitat física. Des de la defensa de la diversitat en la societat, ens interroga sobre com ens veiem i com ens afecta la mirada dels altres, i ens apel·la a defensar el dret de totes les persones a decidir sobre la pròpia vida i a tenir les mateixes oportunitats.

Fitxa tècnica
Durada: 36 minuts.
Realitza: Productora NewDivision.es
Dinamitza el procés col·lectiu de creació: Càmeres i Acció.
Impulsa ECOM, el moviment associatiu de la discapacitat física, amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, dins el projecte per la difusió de la vida independent i la campanya VIDA INDEPENDENT #feselpas

És possible tenir una vida pròpia i plena més enllà de la discapacitat. Així ho demostren i ho reclamen les persones que relaten la seva experiència en vida independent al llarg del documental Vides Diverses. Realitzat per iniciativa d’ECOM -el moviment associatiu de la discapacitat física-, el documental mostra la necessitat i la capacitat d’autonomia de les persones amb discapacitat física. Ofereix models de referència per a persones amb discapacitat que no han fet el pas per iniciar el procés de decidir el seu projecte de vida i que no es creuen capaces de fer-ho. Alhora, visibilitza aquestes persones, sovint silenciades en la societat. Tota la info al dossier de premsa aqui

Si esteu interessats poseu-vos en contacte amb nosaltres

Documental italià sobre els refugiats siris "Yo estoy con la novia"

El cineclub Igualada vol proposar-nos aquest documental no estrenat a l'estat i que tracta sobre els refugiats siris d'una forma original. La peli ha estat al IDFA i al Festival de Venècia

Sinopsi: Un dia qualsevol d'octubre de 2013, 01:00 jove periodista italià, Gabriele del Gran i un poèta palestí, Khaled Soliman A l'Nassiry conversaven a l'estació de tren de Milà. Atret per les seves paraules en àrab, Abdallah Sallam, un jove acabat d'arribar de Yarmouk el campament de refugiats palestins a Damasc (Síria), es va acostar per preguntar-los per algun tren que el portés fins a Estocolm. Buscava una pista que li s'aproximés a una nova vida. Enrere deixava la guerra, el setge de Yarmouk, la destrucció provocada pel règim d'Al-Assad i Daesh; però també un naufragi del que es va salvar fins a arribar a Lampedusa. Abdallah, igual que milers de supervivents més, volia despertar d'aquest malson en alguna ciutat del nord d'Europa. El tren que esperava no existia. Tot i això, van buscar una alternativa per arribar al seu destí i que al seu torn servís a altres companys d'anhel. Com aconseguir-ho? Com burlar les tanques, límits i controls des de Milà a Estocolm? A través d'una estratègia molt particular: la celebració d'un fals seguici nupcial.

Suports: BR/DVD o arxiu descarregable
més info a la plana web http://www.iostoconlasposa.com/

Cinema infantil per a tothom! Rita i Luca Films

En acord amb la Federació catalana de Cineclubs, la distribuïdora Rita & Luca Films apropa el seu cinema familiar als Cineclubs, amb diferents tarifes per adaptar-se a cada entitat.

Rita & Luca Films és una distribuïdora de cinema per a nens i nenes que proposa una acurada selecció de pel·lícules, tendres i divertides per volar amb la imaginació. Programes de curts sota un mateix fil temàtic i llargmetratges de qualitat artística i pedagògica són les nostres senyes d'identitat. A Rita & Luca Films creiem en un cinema que meravelli als nens, que els faci créixer, que els diverteixi i els tracti com a éssers intel·ligents, imaginatius i crítics. Des de l’ excel·lència artística, la voluntat educativa i el sentit de l'entreteniment.

El catàleg:

Pas a pas. Programa de curtmetratges. A partir de 2 anys. 45 minuts. Català. Sis històries poètiques, tendres i divertides que ens narren les peripècies d'un nen de cartró molt imaginatiu, d'un nen que descobreix el mar fent-se preguntes i experimentant amb tot tipus de sensacions, d'uns animals de la selva espantats per un soroll estrany, d’un nen que recull pedres....

Les aventures del petit talp. Programa de curtmetratges. A partir de 2 anys. 40 minuts. Sense diàlegs. El petit talp és un mític personatge de l'animació txeca que ha donat la volta al món. El personatge destaca per la seva curiositat i la seva picardia que el porten a viure unes aventures divertides i entranyables, que fan les delícies dels més petits.

Petits herois. Programa de curtmetratges. A partir de 3/4 anys. 60 minuts. Català. Set històries plenes de sorpreses, enginy i creativitat. Amb un punt en comú: els seus petits herois protagonistes que intenten fer front de forma enginyosa a diferents reptes vitals. Amb material didàctic.

El nen i el món. Llarg. A partir de 7 anys. 80 minuts. Sense diàlegs.

Programació fins el 31 d'octubre 2016

Cineclub Adler de Lloret de mar. Programació

El Cineclub Adler de Lloret de Mar presenta nova temporada amb 10 títols que es projectaran entre el 20 d’octubre i el 26 de gener al Teatre de Lloret. Així, estrena temporada amb un documental cinèfil, l’aclamat Hitchcock/Truffaut (Kent Jones, 2015); seguit del film d’aventures El abrazo de la serpiente (Ciro Guerra, 2015), el 10 de novembre; la singular producció independent Transeúntes (Luis Aller, 2015), l’1 de desembre; la deliciosa comèdia romàntica Ahora sí, antes no (Hong Sang-soo, 2015), el 29 de desembre; i el recent Premi Jose Maria Nunes a la Millor Pel·lícula Catalana 2015, La academia de las musas (José Luis Guerín, 2015), que l’entitat projectarà, en col·laboració amb el Club de Lectura de la Biblioteca Municipal, el 26 de gener.

Aquesta temporada l’entitat també presenta el cicle Cinema i Dona, que organitza juntament amb l’Associació de Dones L’Aurora. Dins d’aquest acord de col·laboració, projectaran dos títols integrats dins la present temporada, i un tercer, encara per determinar, dins la següent: Les amigues de l’Àgata (Laia Alabart, Alba Cros, Laura Rius i Marta Verheyen, 2015), el 15 de desembre, amb la presència del seu equip directiu; i Mia madre, (Nanni Moretti, 2015), el 26 de gener. En acabar aquestes projeccions, el Cineclub Adler i el Teatre de Lloret coordinaran un post-screening amb l’Associació de Dones L’Aurora al hall del teatre.

Finalment cal destacar també que El Meu Primer Festival, la mostra internacional de cinema per a nens de 2 a 12 anys que des de fa 9 anys se celebra amb èxit a diversos municipis catalans, aterrarà a Lloret aquest any per primera vegada de la mà de Cineclub Adler. Serà el 19 de novembre, en plena Festa Major de Sant Romà. L’entitat també ha previst una sessió de cinema infantil durant les vacances de Nadal. Serà el dimecres 4 de gener i projectaran El sostre del món (Rémi Chayé, 2015), un film d’aventures premiat internacionalment. Ja per acabar, el 21 de desembre l’entitat s’afegirà per segon any consecutiu a la celebració del Dia més curt amb projeccions de curtmetratges d’arreu del món a la Sala Polivalent de la Casa de la Cultura.

Segons paraules de Joan Moret, president de l’entitat, “és la temporada més potent que el cineclub ha organitzat fins ara, amb una aposta decidida per la producció nacional així com pel teatre municipal com a espai de trobada entre autors i públic en post-screenings que organitzarem puntualment”.

Amb la col·laboració del Departament de Cultura Membre de la Federació Internacional de cineclubs