Butlletí 484. 6 de juny 2016

SUMARI

NOTICIES DE LA FEDERACIÓ

Dia de l'associacionisme cultural
Convocatòria per ser jurat i atorgar el premi Miquel Porter al Rotlle d'en Roig de Vilanova i la Geltrú

3er Festival Gollut. Cineclub amics del cinema de Ribes
Cineclub Manresa. 60 anys. Cloenda
Cineclub Sala 1. Concurs de curtmetratges El Rotlle d'en Roig

Dia de l'associacionisme cultural

Els cineclubs catalans s'han adherit al Dia de l'associacionime cultural i projecten entre el 2 i 9 de juny sessions de cinema i jornades de portes obertes

El 4 de juny a les 19h la FCC i Filmoteca de Catalunya rendrà homenatge i record a la figura de l'Arnau Olivar, que va ser president i redactor dels primers estatuts de la FCC. Aprofitant el dia de l'Associacionisme Cultural el 4 de juny s'organitzarà una petita taula rodona a la Filmoteca de Catalunya amb en Hilari Raguer, Josep Maria López Llaví i en Pablo Sancho.

Diu la gran enciclopèdia catalana sobre l'Arnau Olivar: "Fou un pioner de l’organització de cineclubs a Catalunya, activitat que inicià el 1948; entre altres, creà les sessions anomenades “Llanterna màgica” i el cineclub del monestir de Montserrat. Autor del guió del film Vida de familia i d’articles de tema cinematogràfic en revistes especialitzades."

Després es projectarà el film "Rebobine por favor" de Michel Gondry

Aquesta és una convocatòria URGENT per participar com a jurat cineclubista al Concurs de Curtmetratges El Rotlle d'en Roig organitzat pel cineclub Sala 1 de Vilanova i la Geltrú i atorgar el premi Miquel Porter del cineclubisme català. CONTESTEU ABANS DEL 12 DE JUNY.

Entre els dies 13-17 de juny, enviarem un enllaç d'una llista de reproducció privada del Youtube, perquè el jurat, pugui previsualitzar els curts fàcilment.

El dissabte 18, el dia de La Festa d'en Roig, comencem les activitats al Parc de Baixamar (antiga Pirelli), a partir de les 18h de la tarda.

A les 20h, en un reservat de la festa, el jurat Miquel Porter es reunirà i deliberarà, no tenim previst que tornin a mirar tots els curts, però si que en podràn veure algun si ho necessitéssin.

A les 21h (aprox), sopar a la fresca. El jurat Miquel Porter estarà convidat al sopar.

A les 22h30 començarà la projecció dels curts d'El Rotllo d'en Roig.

A les 24h (depèn de la quantitat de curts presentats...): entrega de premis per part del jurat Miquel Porter.

No hi ha pressupost per pagar l'hotel si voleu quedar-vos a Vilanova. Si voleu reservar hotel el cineclub us podria ajudar a buscar lloc.
Aquest premi està organitzat per l’Associació d’amics de Miquel Porter i per la FCC. Té una dotació de 150€
Esperem les vostres candidatures de forma urgent donat que no queda molt de temps.

Necessitem dues persones, la tercera serà un integrant del cineclub de Ribes

Programació fins el 31 de juny 2016

3er Festival Gollut. Cineclub amics del cinema de Ribes

Ja tens a l'abast el programa del 3r Festival Gollut. Les entrades amb descompte ja són a la venda

El Festival Gollut 2016 d'enguany incidirà en problemàtica dels refugiats i homenatjarà al Gran Wyoming, que recollirà a Ribes de Freser un dels Premis Gollut a la trajectòria i respondrà a les preguntes dels espectadors.

Enguany en un certamen que es consolida, aprofundint la seva temàtica en obres audiovisuals que emocionen i indignen alhora, que no et deixaran indiferent. Una programació dificil de veure a mitjans de comunicació i cinemes.

El Festival Gollut es realitzarà durant dos caps de setmana del mes de juny, els 18, 19, 24, 25 i 26 coincidint el gruix del 3r Festival Gollutamb el Pont de Sant Joan.

És dels pocs certamens de Catalunya que combina festival de cinema i entorn natural i turístic privilegiat. L'abonament del Festival inclou descomptes considerables en allotjament, restauració, SPA i Cremallera de Vall de Núria.

Per tercera vegada els Premis Gollut tornaran a reconèixer les obres dels creadors audiovisuals, cinematogràfics i fotogràfics, i a banda de reconèixer el talent audiovisual també ho faran específicament amb el contingut i els valors transmesos en les obres. El nom del Festival i dels seus premis són un reconeixement a la injustícia i vulneració dels drets socials a tota la comunitat de Golluts que habitaren a la Vall de Ribes, com a exemple del que passa en la vulneració dels drets humans a tot el món.

Descarrega el programa

Cineclub Manresa. 60 anys. Cloenda

Cineclub Manresa, en la cloenda de les activitats del seu 60è aniversari, vol homenatjar tots els projeccionistes i totes les persones que al llarg d’aquests 120 anys han fet arribar la màgia del cinema a la nostra ciutat.

Us hi esperem!!!

Cineclub Sala 1. Concurs de curtmetratges El Rotlle d'en Roig

L'Associació d'amics de la Carpa Juanita junt amb el Cineclub Sala1 organitza la segona edició del Concurs de Curtmetratges El Rotllo d'en Roig.

Proposem fer un curtmetratge de 3 minuts amb una temàtica/paraula clau, on els participants hauran d'enregistrar i editar una història amb aquests paràmetres concrets en 72 hores.

El Rotllo d'en Roig forma part de les activitats dins del Premi Roig Toqués, qui a part de donar el porró a la Carpa Juanita, col·leccionar milers d'andròmines i objectes marins, era un prolífic "cineísta" que va fer curtmetratges de temàtiques variopintes i enregistraments de la Vilanova de l'època.

El concurs començarà el divendres 10 de juny a les 12h, on anunciarem els paràmetres a les xarxes socials i a través del correu electrònic a tots els participants que s'hi hagin inscrit prèviament. A partir de llavors, tindran 72h per crear el seu curtmetratge, fins dilluns 13 de juny a les 12h.

L'entrega de premis serà el dissabte 18 de juny, durant La Festa d'en Roig, que tindrà lloc al Parc de Baix a Mar (antiga Pirelli), on es projectaran tots els curtmetratges i es revelaran els noms dels premiats. A la festa comptarem amb actuacions musicals de la mà de La Medusa, tallers, sopar dels Gambots i moltes coses més que ja us anirem concretant.

El concurs comptarà amb un premi de 300€, i un segon premi dels cineclubs catalans Miquel Porter, de 150€, així com entrades gratuïtes al Cineclub Sala1.

Per consultar les bases del concurs, punxeu aquí.
Per veure els curtmetratges de l'any passat, punxeu aquí.
Per a més informació: 617 43 55 64 (Alba Cruells)

Amb la col·laboració del Departament de Cultura i Mitjans de
Comunicació de la Generalitat de Catalunya

Casanova 3-5-7, entresol 7a porta (esc. esquerra)