Butlletí 480. 22 d'abril 2016

SUMARI

NOTICIES DE LA FEDERACIÓ

AIDA ANTONINO ENS EXPLICA EL SEU PAS PEL FESTIVAL DE FRIBOURG

CINECLUB AC GRANOLLERS. Neix ‘En pantalla gran’, convocatòria oberta per a l’exhibició de curtmetratges de nova creació
CINECLUB PATRONAT DE PREMIÀ DE MAR

AIDA ANTONINO ENS EXPLICA EL SEU PAS PEL FESTIVAL DE FRIBOURG
Quan l’aprenentatge del cinema es converteix en experiència vital.

El dia de Reis vaig rebre el missatge de Julio Lamaña comunicant-me que havia estat seleccionada per formar part del Jurat de la Federació Internacional de Cineclubs en la 30 edició del Festival Internacional de Cinema de Friburg, FIFF. Temps enrere el meu germà i jo érem la mainada a casa i per a nosaltres el dia de Reis era infinitament màgic. El temps passa, ens fem grans i aquest dia acaba sent un més amb la família, però Julio amb el seu missatge em va fer reviure l’emoció i l’alegria que experimentava de petita.
El Festival Internacional de Cinema de Friburg ve celebrant-se per trenta anys en aquesta petita localitat a l’Oest de Suïssa, a una hora de Ginebra en direcció a Berna. El riu Sarine travessa aquesta acollidora i tranquil·la ciutat de cases baixes i cuidat casc antic: la catedral de Sant Nicolàs d’estil gòtic i l’abadia de Maigrauge. No obstant el fet de tenir una universitat pròpia i una estació de tren a ple rendiment fan de Friburg una ciutat molt dinàmic i oberta a culturalment.

Continua llegint...

Programació fins al 8 de maig 2016

Cineastes de Granollers, amb la finalitat d’afavorir la creació cinematogràfica i l’exhibició de curtmetratges dins de les activitats del Cineclub de l’Associació Cultural, enceta un nou projecte,‘En pantalla gran’. Amb aquest, proposa a tots els realitzadors la creació d’un curtmetratge a partir d’una proposta temàtica. Aquesta convocatòria compta amb la col·laboració de Filmin, el Club de Vídeo Vallès, la Federació Catalana de Cineclubs, el Fantàstik Granollers i el Gra-Equipament Juvenil de Granollers.

El curtmetratge haurà de tenir una durada màxima de 5 minuts i, en aquesta primera convocatòria,  girarà al voltant de la idea ‘La meva primera vegada…’. La convocatòria està oberta a qualsevol cineasta, sense cap tipus de límit d’edat, fins el 31 de juliol de 2016.

El jurat estarà format per membres del col·lectiu Cineastes de Granollers, del Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers, de la Federació Catalana de Cineclubs, del Fantàstik Granollers i del GRA-Equipament Juvenil de Granollers.

Els curtmetratges guanyadors es projectaran a partir del mes de novembre en les sessions de cap de setmana del Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers. A més, els guanyadors rebran un passi doble gratuït durant 3 mesos en totes les projeccions del Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers, una targeta regal del Videoclub Vallès i un abonament de Filmin durant 1 mes.

Per més informació, podeu consultar les bases aquí.

CINECLUB PATRONAT DE PREMIÀ DE MAR