Butlletí 390. 27 de setembre 2013

SUMARI

NOTICIES DE LA FEDERACIÓ

- INFORME DE LA 8a JORNADA DEL CINECLUBISME CATALÀ. CASSÀ DE LA SELVA (GIRONA)

- CINECLUB VILAFRANCA, ARRIBA EL MOST. PENEDES FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINEMA DEL VI I EL CAVA
-
JA POTS INSCRIURE'T PER PARTICIPAR EN EL FESTIVAL JULIUS DEL CINECLUB VIC ‘Un conte de Nadal’, tema del Julius 2013

INFORME DE LA 8a JORNADA DEL CINECLUBISME CATALÀ. CASSÀ DE LA SELVA (GIRONA)

28 cineclubs i unes 60 persones ens vam trobar a Cassà de la Selva (Girona) a la 8a Jornada del cineclubisme català que any rere any es consolida com un moment de trobada privilegiat per tractar de temes que a tots ens interessen i per compartir experiències i activitats comunes. Aquest any el tema era obligat, el de la digitalització i la fi del cinema analògic. Varem treure interesants conclusions dels ponents que van participar: el productor i distribuïdor Paco Poch (Mallerich Films) i les empreses Kelonik i Instalcine. També varem commemorar el nou soci d'honor de la FCC, el cineclubista històric de Cassà, en Ramon Rabassedas i varem lliurar els Premis Jose Maria Nunes als millors cineclubs de Catalunya. També es va celebrar l'Assemblea General de la FCC on vam tenir eleccions a la Junta Directiva, on va sortir per dos anys més la candidatura encapçalada per la Rosa Llinàs del Cineclub Diòptria. Molt ben acollits pel cineclub vuitimig de Cassà de la Selva varem donar el relleu per a la 9a jornada al Cineclub Imatges de Santa Coloma de Gramanet.

Els cineclubs assistents i els seus representants a la matinal de digitalització i el dinar de germanor van ser els següents:

Cineclub 8 ½ de Cassà de la Selva (Josep Ferrer, Anna Noguera, Jordi Crous, Pol Figueres, Josep Puigvert, Nil Figueras, Carles Brucet i Lluis Ribas); Cineclub Adler de Lloret de Mar (Joan Moret); Cineclub Altafulla Link (Marisa Méndez Vigo i Araceli Rilova);  Cineclub amics del cinema de la Vall de Ribes de Ribes de Freser (Joaquim Roqué i Eugeni Casals ); Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers (Jordina Medalla, Ricard Caussa i Lambert Botey); Cineclub de l’associació d’Enginyers de Barcelona (Juan Manuel García); Cineclub Barcelona Espai de Cinema (Olga Iglesias, Ema Fernández i Julio Lamaña); Cineclub Bigues i Riells (Lola Paris); Cineclub Diòptria de Figueres (Rosa Llinàs i Xavier Cairó); Cineclub El Casal – La mirada del cinema de Mollet del Vallès (Miquel Coll i Enric Pérez); Cineclub Hal2002 de Molins de Rei (Pere Vila); Cineclub Igualada (Toni Cuadras); Cineclub Imatges de Santa Coloma de Gramanet (Ginés Fernández (Soci d’honor de la FCC, Beatriz Patraca i Pedro Marín); Cineclub La Garriga (Carme Amador i Núria Benages); Cineclub Les Valls d’Andorra (Pere Sementé); Cineclub La Seu d’Urgell (Jesus Galindo i David Canut);  Cineclub Manresa (David Torras); Cineclub Olot (Josep Costa); Cineclub Pessic de Dénia (Pais Valencià) (Paco Ximenes); Cineclub del Cercle Artístic de Barcelona (Jordi Artigas); Cineclub Sabadell (Antoni Carné, Gloria Soler i Jordi Poblet); Cineclub Sitges (Ferran Martínez i Jep Panyella); Cineclub Vic (Quim Crusellas, Gloria Bernet, Àlex Crusellas, Joan Puigdollers i Antoni Carmona); Cineclub Vilafranca (Josep Maria Escofet, Pablo Sancho, Montse Maldonado, Magda Pié, Marina Mestres i Andreu Navarro); Cinefòrum Vitraris de Vidreres ( Carles Puig); Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès (Lluís del Espino i Mariví Martínez); Club Cinema Castellar de Castellar del Vallès (Àlex Portolés) i Cineclub Garbí de Malgrat de mar (Gabriel Pujol).
Altres assistents:

Francesca Prats (FCC); Rosa Maria Ferrer (sòcia d’honor de la FCC); Josep Maria López Llaví (soci d’honor de la FCC); Meritxell Bragulat (Directora de la Mostra de cinema àrab i del mediterrani)

S’excusen: Cineclub del Centre de Lectura de Reus; Cineclub Cinemanet, Cineclub Culturarse de Sagunt; Cineclub dels amics del cinema de la capital del cava de Sant Sadurní d’Anoia; Cineclub Sant Jaume de Premià de Dalt; Cineclub Sant Esteve de Sant Esteve de Palautordera; Cineclub Emmetzinats d’Abrera; Cineclub Valls; Cineclub Sala1 de Vilanova i la Geltrú i Cineclub interludi Films de Calonge

En resum, 28 cineclubs i 63 persones que van participar de les activitats organitzades a la nostra jornada.

Cassà de la Selva.-Espai.-  Cinema Puig d’Arques.

10,00 - 11,00.- Rebuda dels cineclubs + esmorzar

11,00h - Presentació de la Matinal

La distribució davant l’arribada de la digitalització.
11,15h.- Amb la presència de Paco Poch de Mallerich Films.

Accedir als equipaments digitals.
12.00h.- L’empresa Instalcine farà una exposició dels seus materials i ofertes.
12,45h.- L’empresa Kelonik farà una exposició dels seus materials i ofertes.

14,00.- Dinar. Restaurant La Brasa Grillada
Durant el dinar es donarà a conèixer el nou Soci d’honor de la FCC proposat pel Cineclub Vuit i mig de Cassà de la Selva.

Espai. Auditori del Centre Cultural Sala Gaià. C/Molí, 9
16,15.- Assemblea General de la Federació catalana de cineclubs.

18,30h.- Lliurament dels Premis Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs 2012

19,00h.- Projecció d’una selecció dels curts realitzats en el marc dels Correcurts (MACCA),  festival de curts realitzats en 24h.

INFORME

El Cineclub Vuitimig de Cassà de la Selva va ser aquest any el nostre amfitrió, oferint-nos dos espais idonis com van ser el cinema Puig d’Arques i l’Auditori del Centre Cultural Sala Gaià. Després d’un suculent esmorzar proposat pel cineclub i de les presentacions de la presidenta de la FCC, na Rosa Llinàs i del president del Cineclub Vuitimig, Josep Ferrer, ens vam disposar a començar la matinal de treball.

LA DIGITALITZACIÓ. EL PAPER DE LA DISTRIBUCIÓ.  Amb la presència del productor i distribuïdor Paco Poch de Mallerich Films.

Paco Poch, productor de films com “Innisfree” de José Luis Guerin o “La leyenda del tiempo” d’Isaki Lacuesta i distribuïdor de pel•lícula com “Le père de mes enfants”, “Un amour de jeuneusse” (Mia Hansen-Love), “The Turin House” (Béla Tarr) o ara “Camille Claudel 1915” (Bruno Dumont),  va aportar el seu coneixement en el camp de la digitalització.

Va començar explicant que el circuit de cineclubs s’està convertint en essencial, al tenir ara mateix per a moltes distribuïdores un pes relatiu molt important en el seu negoci.

En quant als formats en Paco Poch va explicar que trobava lògic que el Blue Ray fos un format ideal per a projeccions dins el Non-Theatrical. Projectat amb un projector HD donava una qualitat perfecta. Podria ser l’opció per a aquestes sales alternatives, incloses les dels cineclubs.  Va dir que ell com a productor i distribuïdor s’adapta a la situació sempre que el resultat sigui òptim per l’espectador en quant a la imatge resultant. I el Blu-Ray està donant bon resultats en qualitat fotogràfica. Posa l’exemple de la pel•lícula que distribueix “Tango libre” que només ha sortit en còpia digital i que dóna una qualitat fotogràfica perfecta.  Per tant ell creu que els distribuïdors utilitzaran aquest format mentre els sigui rentable tirar còpies en BR.

També ens va explicar que hi ha un procediment  per fer una còpia en 35mm a partir d’una còpia digital i només per 1000 euros, i els distribuïdors estan utilitzant aquest procediment per guardar una còpia de seguretat.

L’Olga Iglesias, responsable de programació a la FCC, comenta que després de parlar amb altres distribuïdores, com Golem,  també es recull la idea de que els distribuïdors trauran còpies en BR. Diu que s’ha de veure el moment com una oportunitat per aquells cineclubs que estan programant en DVD ja que podran accedir a pel•lícules molt abans de que surtin a la venda a les botigues. Per tant el públic de la seva població tindria l’avantatge de veure-les abans.

En David Torras del Cineclub Manresa comenta que s’ha d’anar en compte en que dins un BR no hi hagi una gravació amb qualitat DVD com a ells els hi ha passat. Des de la taula es comenta que això no es pot permetre i és denunciable. I també s’afegeix que un BR per veure’l bé s’ha de projectar en un projector HD ja que sinó no es veurà com cal.

El format del BR permetria als cineclubs accedir a estrenes. Es proposa a Paco Poch fer una experiència amb la seva propera pel•lícula “Camille Claudel” i fer una estrena a la xarxa de cineclubs.

LA DIGITALITZACIÓ. ELS APARELLS DE PROJECCIÓ

Dividit en dues parts.
En primer lloc vam tenir la presentació de l’empresa Kelonik. Va repartir un dossier amb informació per a cada cineclub. La presentació va estar a càrrec de Llorenç Garcia i David Vega.

La presentació va començar explicant la llarga trajectòria de l’empresa i la seva presència internacional.

Els ponents van comentar com el digital en un inici necessitava d’un standard de projecció per unificar criteris. Per això apareix la norma DCI. El BR no és un standard.
Hi ha projectors HD per a BR des de 3.000€ a 30.000€. Comenten que s’ha de tenir en compte que a projeccions en aquest format també s’ha de tenir en compte les necessitats de la projecció: distància de l’aparell fins la pantalla, dimensions de pantalla, òptiques,... que tot és un conjunt de factors que s’han de tenir en compte abans de comprar un projector.

Comenta que la seva empresa es pot connectar via ADSL a distància per solucionar problemes.

En quant al finançament comenta que tenen acords amb entitats bancàries. I que dins el dossier està aquesta informació.

Dins el sector comercial els cinemes s’han finançat a través el Virtual Print Fee. Kelonik ha fet la consulta per saber si aquesta opció era viable i l’han contestat que no, que està pensada únicament pel sector comercial.

En Joan Moret del Cineclub Adler de Lloret diu que la norma DCI ha estat imposada per les Majors i està per fer servir els seus interessos. Li preocupa que els cineclubs no puguin accedir a l’standard del cinema comercial com ara teníem amb el 35mm i que el BR sigui un punt entremig. Que s’hauria d’arribar a poder projectar en DCP tal i com faran els cinemes.

L’empresa Kelonik diu que hi ha a tota Espanya unes 1000 sales sense digitalitzar i que això és una dada preocupant.

Davant de les possibles actualitzacions dels projectors l’empresa Kelonik comenta que hi ha un compromís de 10 anys pel qual els projectors han de poder funcionar perfectament i no veure’s afectat per possibles canvis a la indústria.

En Quim Crusellas del cineclub Vic aporta l’experiència del cineclub. Fa uns anys van comprar un projector HD per exhibir films tant en BR com des de disc dur. Defensa que el DCP no és cap paradigma i que es pot treballar amb altres alternatives com ells mateixos han fet amb éxit.

Kelonik defensa l’standrad DCI com el que ofereix actualment la màxima qualitat però reconeix la possibilitat d’altres formats com el BR i que donen una molt bona resolució, pràcticament la mateixa per l’ull humà que el DCI.

A continuació l’empresa Instalcine i el seu comercial Marc Iborra prenen la paraula. Ens comenta que la seva empresa s’ha especialitzat en sales petites per tot el territori. Tenen una aliança amb l’empresa Proyecson i treballen amb màquines Barco, Nec, Christie o Cinemeccanica. Per aquestes sales petites tenen projectors portàtils DCI com el que han portat a Cassà, un NEC 900. És un projector compacte (amb la conseqüent reducció de costos). El seu cost aproximat és de 35.000€. Una làmpara pot costar 600€ (3000 hores) i 70€ els filtres. Aquest projector pot circular per vàries sales. Només s’ha de tenir en compte l’òptica intercanviable. Amb aquests projectors es pot prescindir de la cabina de projecció. Aquests projectors s’adapten a tots els formats, DCP, BR i DVD. També és adaptable a un so analògic.

En quant al finançament, tenen acords amb el Banc de Santander, tant per renting com per leasing. Reparteixen un dossier per a cada cineclub.
En Julio Lamaña, de la FCC comenta que hem de tenir en compte el canvi del paradigma analògic al digital. Que abans un projector de 35mm podia tenir molts anys i funcionar perfectament. I que les reparacions eren principalment mecàniques. Entrar en el paradigma digital vol dir que ara haurem de tenir en compte les actualitzacions de software, la durada de les bombetes,,, i posa com a exemple el que passa amb les impressores.

Instalcine fa una demostració del seu aparell NEC 900 amb una projecció de traylers. Després la gent s’acosta al projector per veure el seu funcionament i fa preguntes al personal tècnic d’Instalcine.

Finalitzada la matinal fem la foto de grup a la porta del Cinema Puig d’Arques

DINAR DE GERMANOR I NOU SOCI D’HONOR

Ens dirigim al restaurant la Brasa Grillada i pel camí en Josep Ferrer ens fa de guia i ens fa la visita turística de Cassà de la Selva. Després del dinar, el president del cineclub vuitimig ens presenta al que serà el nou soci d’honor de la FCC, en Ramon Rabassedas. Es llegeix el següent text:

“Ramon Rabassedas i Colomer és un cassanenc que fa molt de temps que camina, observa i escolta, com ell mateix es defineix al seu llibre "Els termiters".Va ser president de la Colla Excursionista Cassanenca i fundador de l´Associació de Veïns del poble. Però avui és aquí, en aquesta Jornada nacional de cineclubs de Catalunya, perquè va promoure el primer cineclub de Cassà, a l´any 1965.

Per saber quines eren les seves intencions, em remeto a una entrevista publicada en un butlletí de la Colla Excursionista 5 anys després: "El cinema que ens donen els diumenges és un cinema que, si és ben fet, compleix la seva missió de fer-nos passar l´estona, però no crec que passi d´aquí. Aleshores em semblà que el cinema també ens podria servir per conèixer altres maneres de viure, altres països, i moltes coses que si no són tan maques són reals, i s´ha de viure de realitats..".

No trobeu que aquestes paraules són del tot vigents avui?. La majoria de la gent continua anant al cine, millor dit: continua mirant pel.lícules, moltes vegades amb l´única pretensió de passar
l´estona. Però , qui lluita encara per un cinema d´autor, personal, que no tingui per objectiu ser el més vist el primer cap de setmana?. Qui té clar que una pel.lícula pensada per passar l´estona pot ser, en el millor dels casos, una pèrdua de temps per a l´espectador?. El cineclub fundat per en Ramon i tots els que van néixer en plena dictadura franquista no estan tan lluny de nosaltres. Es veritat que ells no patien pel 21% d´IVA, ni per la substitució del format analògic pel digital, ni per l´actual competència de suports audiovisuals. No tenien aquestes preocupacions, però en tenien unes
altres: havien de demanar i esperar el permís d´algun delegat del règim per poder començar una projecció; o bé havien de vigilar els seus comentaris fets en veu alta per la presència inevitable d´una parella de la Guàrdia Civil vestits de paisà a la sala. La humanitat avança, però no progressa, com deia Josep Pla. En Ramon va tirar endavant les sessions de cine amb el seu entusiasme, la seva convicció, rebia els comentaristes vinguts de Barcelona i altres llocs de Catalunya que complementaven cada sessió, alguns es quedaven a dormir a casa seva. Un d´ells, gran amic seu, també era amic nostre:Miquel Porter i Moix. Les vegades que en Ramon m´ha explicat anècdotes del nostre mestre!: l´apreciava i admirava, gràcies a ell el vaig conèixer en una de les últimes projeccions del cineclub, abans que inauguréssim el Vuitimig: va presentar al nostre poble L´home elefant, de David Lynch, recordo quan va demanar al públic, entre altres coses, que ens havíem d´acostumar a veure les pel.lícules en versió original subtitulades en català. En aquest camp continuem anant endarrerits, encara queda molt per avançar.

Els membres del Vuitimig, ara que celebrem 25 anys, ens sentim hereus de la feina i la i.lusió d´en Ramon Rabassedas: no sé si sense ell haguéssim fundat aquesta entitat, suposo que sí, perquè de ganes de veure un altre cinema no ens en faltaven ni ens en falten, però potser no ho hauríem fet amb el nom de cineclub i, en conseqüència,no seríem aquí compartint aquest moment amb
vosaltres. Moltes gràcies Ramon per haver-nos ensenyat el nostre camí.”

Josep Ferrer

ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

L’Assemblea té lloc a l’Auditori del Centre Cultural Sala Gaià . Els cineclubs presents són:
Cineclub 8 ½ de Cassà de la Selva; Cineclub Adler de Lloret de Mar;  Cineclub amics del cinema de la Vall de Ribes de Ribes de Freser; Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers; Cineclub de l’associació d’Enginyers de Barcelona; Cineclub Barcelona Espai de Cinema; Cineclub Diòptria de Figueres; Cineclub Imatges de Santa Coloma de Gramanet; Cineclub Les Valls d’Andorra; Cineclub La Seu d’Urgell;  Cineclub Pessic de Dénia (Pais Valencià); Cineclub del Cercle Artístic de Barcelona; Cineclub Sabadell; Cineclub Vic; Cineclub Vilafranca; Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès i Club Cinema Castellar de Castellar del Vallès.

Es segueix l’ordre del dia. De tot l’exposat es farà l’acta que serà enviada a tots els cineclubs federats.

LLIURAMENT DEL PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS ALS MILLORS CINECLUBS DE L’ANY 2011
Per tercer cop, la FCC atorga uns premis als millors cineclubs de l’any. Vam triar el nom de Premis Jose Maria Nunes de la FCC considerant a aquest director com el que representava millor l’esperit de llibertat, gosadia i intrepidesa dels cineclubisme català. Cineclub de l’AC Granollers, Cineclub Barcelona espai de cinema i Club Cinema Castellar van ser els gran guanyadors. A continuació l’acta del premi:

PREMIS JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

MILLOR CINECLUB 2012.- Dotat amb 3 programacions en 35mm/DVD/BR facilitat per la distribuïdora GOLEM

MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ.- Premiat amb dues programacions en DVD de cinema català de qualsevol distribuïdora

MILLOR CINECLUB JOVE (10 Anys o menys).- Premiat amb dues programacions en DVD del catàleg CINESUD

El jurat composat per: Pablo Sancho, del Cineclub Vilafranca (guanyador del premi Jose Maria Nunes al millor cineclub 2011), Joan Puigdollers del Cineclub Vic (guanyador del premi Jose Maria Nunes a la millor programació de cinema català 2011) i Meritxell Bragulat, Directora de la Mostra de cinema àrab i del mediterrani de Barcelona, s’ha reunit per a deliberar el dia 19 de setembre de 2013 a les 17h a la seu de la FCC.

ACTA DEL JURAT:
Els cinc cineclubs presentats als premis Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs són una clara representació de l’empenta i l’esforç del cineclubisme català, treballant per portar el bo i el millor del cinema mundial a les seves poblacions. Demostren la diversitat de la pràctica cineclubista a Catalunya.

El jurat vol afegir alguns comentaris abans de proclamar els guanyadors:

Reconèixer la tasca del Cineclub Olot, un dels cineclubs històrics de Catalunya, amb 41 anys d’existència. Ha mantingut durant tots aquests anys una activitat intensa amb una programació engrescadora i exigent, tant amb cinema d’actualitat com de clàssics amb el seu conveni amb Filmoteca de Catalunya.

Al Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès li volem reconèixer una programació cinèfila de qualitat i el mèrit de treballar amb altres entitats de la ciutat i amb el seu ajuntament així com la dificultat de fer cineclubisme tant a prop de la ciutat de Barcelona.

PREMI MILLOR CINECLUB JOVE (10 Anys o menys)
Premi: dues programacions en DVD del catàleg CINESUD

Per ser un cineclub que amb només dos anys de vida està portant el bo i millor del cinema a la seva ciutat, que ha pogut reunir un nombre molt important de socis en molt poc temps, que presenta una programació constant i regular, tot incorporant altres activitats en paral•lel, com una mostra de cinema o com projeccions a la fresca. Per totes aquestes activitats el públic ha respost amb una mitja d’espectadors per sessió molt alta, la més alta de tots els cineclubs presentats. Per totes aquestes raons el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Club Cinema Castellar, de Castellar del Vallès.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL CINECLUB AMB LA MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ
Premi: dues programacions de cinema català i en DVD de qualsevol distribuïdora

Per tenir una programació que incorpora un tant per cent molt alt de producció catalana, per tenir sempre als realitzadors en totes les sessions de cinema català que projecta, per donar suport als joves directors i a produccions de treballs d’escoles, associacions,i universitats, per obrir una finestra a creadors emergents, per permetre al públic debatre amb els autors presents a la sala. Per tot això el jurat ha decidit atorgar aquest premi al Cineclub Barcelona Espai de Cinema.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL MILLOR CINECLUB DEL 2011
3 programacions en 35mm, DVD o BR; facilitat per la distribuïdora GOLEM

Per la seva llarga trajectòria; per l’esforç en diversificar la seva programació afegint a l’activitat regular altres activitats més cinèfiles; pel seu èxit en quant a nombre de públic assistent a les seves sessions amb més de 9000 espectadors durant el 2012; per donar suport als realitzadors locals, per estar molt presents als mitjans de comunicació locals i per estar molt propers al teixit social de la ciutat amb múltiples col•laboracions. Per tot això, considerem que el premi Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs al millor cineclub del 2012 és per al Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers.

Signem aquesta acta:

Pablo Sancho Cineclub Vilafranca
Joan Puigdollers Cineclub Vic
Meritxell Bragulat  Directora dela Mostra de cinema àrab i del Mediterrani

Els premis són possibles gràcies al patrocini de:

Golem distribució
Cinesud

PROJECCIÓ DUNA SELECCIÓ DE CURTS DEL CONCURS “CORRECURTS”
L’últim acta de la jornada va ser la projecció d’una selecció de curts realitzats en el marc del concurs “correcurts”. Són curts realitzats en 24h dins les activitats de la MACCA (Mostra d’animació i curtmetratges de Cassà de la Selva

Finalitzada la projecció vam donar per ben conclosa la nostra jornada, carregats d’energia per els nous reptes que tenim endavant.

Totes les imatges de la jornada a:

Programació del 27 de setembra al 13 d'octubre 2013

Data: 27/09/2013 Hora: 19 : 00 I 22,00

Teatre Municipal de l'Ateneu Igualadí. Cineclub de l'Ateneu d'Igualada.
BLU-RAY. VOSE.
Data: 27/09/2013 Hora: 21 : 00

Teatre Bartrina de Reus. Cineclub Centre de Lectura de Reus.
UNA PISTOLA EN CADA MANO
Data: 27/09/2013 Hora: 22 : 00

HANNAH ARENDT
Data: 27/09/2013 Hora: 22 : 15

LLÉVAME A LA LUNA
Data: 28/09/2013 Hora: 20 : 00

Casal d'Olesa. Cineclub Casal d'Olesa de Montserrat.
AMOR ES TODO LO QUE NECESITAS
DVD.VOSE
Data: 29/09/2013 Hora: 17 : 00

Data: 29/09/2013 Hora: 19 : 00

LLÉVAME A LA LUNA
Data: 29/09/2013 Hora: 19 : 00

ZARAFA
BLU-RAY. VDC.
Data: 29/09/2013 Hora: 22 : 00

Cinema Puig d'Arques de Cassà de la Selva. Cineclub 8 i 1/2 de Cassà de la Selva
EL EXÓTICO HOTEL MARIGOLD
DVD. VDE.
Data: 01/10/2013

Auditori Plana de l'Om de Manresa. Cineclub Manresa.
EL ALCALDE
DVD. VOE.
Data: 01/10/2013 Hora: 20 : 00

ARRUGAS
Data: 01/10/2013 Hora: 22 : 00

Sala d'Actes del Centre de Lectura de Reus. Cineclub del Centre de Lectura.
PERDICIÓ
DVD. VOSE. CINEMA NEGRE IANQUI.
Data: 02/10/2013 Hora: 19 : 30

Teatre Comunal d'Andorra la Vella. Cineclub Les Valls d'Andorra la Vella.
LA PARTE DE LOS ÁNGELES
Data: 02/10/2013 Hora: 22 : 30

EL PADRE DE MIS HIJOS
Data: 03/10/2013 Hora: 20 : 00

Ateneu de Cefdanyola del Vallès. Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès.
Data: 03/10/2013 Hora: 21 : 30

EL PADRE DE MIS HIJOS
Data: 03/10/2013 Hora: 22 : 30

Data: 04/10/2013 Hora: 19 : 00 I 22,00

Auditori municipal Miquel Pont de Castellar del Vallès. Club Cinema Castellar.
AMOUR
DVD. VOSE.
Data: 04/10/2013 Hora: 21 : 00

Cinemes Olot. Cineclub Olot.
BESTIAS DEL SUR SALVAJES
Data: 04/10/2013 Hora: 22 : 00

Teatre Bartrina de Reus. Cineclub Reus.
EL MAESTRO

SIMBAD Y LA PRINCESA
BLU-RAY. VDE.
Data: 06/10/2013 Hora: 17 : 00

Teatre Conservatori de Manresa. Cineclub Manresa.
UMBERTO D
Data: 06/10/2013 Hora: 18 : 00

Data: 06/10/2013 Hora: 19 : 00

Sala d'Actes del Centre de Lectura de Reus. Cineclub Centre de Lectura de Reus
FÉNIX 11*23
DVD. VOC. CICLE CINEMA i POLÍTICA.
Data: 07/10/2013 Hora: 19 : 30

ADAM
35mm.VOSE.
Data: 08/10/2013 Hora: 22 : 00

Teatre Comunal d'Andorra la Vella. Cineclub Les Valls d'Andorra la Vella.
TANGO LIBRE
VOSE. BLU-RAY.
Data: 09/10/2013 Hora: 22 : 30

Centre Cívic Casa Elizalde de Barcelona. Barcelona espai de cinema de Barcelona.
AMAYUELAS
DVD. VOE. CICLE: MIRADES. AMB LA PRESÈNCIA DEL DIRECTOR.  Amb la presència del realitzador
Data: 10/10/2013 Hora: 19 : 30

LE SKYLAB
Data: 10/10/2013 Hora: 20 : 00 i 22,30h

Cinemes Olot. Cineclub Olot.
BLUE VALENTINE
35mm.VOSE.
Data: 11/10/2013

Centre cultural Granollers. Cineclub Granollers
Data: 11/10/2013 Hora: 19 : 00 i 22,00

Auditori Municipal Miquel Pont de Castellar del Vallès. Club Cinema Castellar.
SIN DESTINO
.DVD. VOSE.
Data: 13/10/2013 Hora: 18 : 00

Teatre Conservatori de Manresa. Cineclub Manresa.
EL DESENCANTO
Data: 13/10/2013 Hora: 18 : 30

Centre cultural Granollers. Cineclub Granollers
Data: 13/10/2013 Hora: 19 : 00

Most Festival és un esdeveniment d'abast internacional i organitzat pel Cineclub Vilafranca que recull la millor producció audiovisual relacionada amb la cultura de la vinya, el vi i el cava. Així mateix, el festival brinda pel bon cinema amb la projecció de pel·lícules de grans directors no estrenades comercialment i una bona selecció de curts.

Situat al Penedès, una comarca molt propera a Barcelona amb una llarga tradició vinícola i diversos atractius enoturístics, el festival vol difondre les arts i les cultures vinícoles a través de la creació audiovisual, així com acostar-se a l'enologia des de totes les vessants possibles, potenciant valors com la qualitat, la diversitat o la implicació amb el territori.

Del 7 al 10 de novembre de 2013, el Penedès celebrarà la tercera edició del festival, amb un ampli ventall d'activitats vinculades a l’univers vitivinícola, cinematogràfic i enoturístic per a tots els públics. Most Festival també serà l'acte principal que s'organitzarà en motiu del Dia Europeu de l'Enoturisme (10 de novembre).

Durant la gala de clausura del Festival Julius 2012 es va donar a conèixer el tema de la propera edició:  Conte de Nadal, l’obra clàssica de Charles Dickens.

El tema nadalenc va ser una proposta d’un dels membres fundadors del Julius original. A partir de l’any que ve, el Festival endarrerirà les seves dates, a tocar del Nadal. Quina millor manera de fer-ho oficial que amb una història de caire nadalenc?

El Conte de Nadal, és una obra clàssica de l’escriptor britànic i ha tingut moltes adaptacions cinematogràfiques, algunes molt oficials i altres més personals. Tenim una versió protagonitzada per Mickey Mouse i companyia (Una Navidad con Mickey), una altra pels Teleñecos, una per Bill Murray, una altra per un -digitalitzat- Jim Carrey… la llista és llarga i interessant. I l’any que ve, en veurem un grapat més de personals i úniques.

Ara, tots a llegir aquest clàssic de literatura i a rumiar el curt del Julius 2013!

Pots inscriure el teu curt seguint aquest enllaç

Amb la col·laboració del Departament de Cultura Membre de la Federació Internacional de cineclubs
Casanova 3-5-7, entresol 7a porta (esc. esquerra)
08011 - Barcelona