Butlletí 304. 21 de gener 2011

NOTICIES DE LA FEDERACIÓ

- RESUM I CONCLUSIONS DE LA TROBADA DE CINECLUBS A VIC: EL REPTE DIGITAL
-
VOLEU PARTICIPAR COM A JURAT DEL PREMI CINECLUBISTA MIQUEL PORTER A CASSÀ DE LA SELVA I GRANOLLERS?
MOSTRA IBEROAMERICANA DE CURTMETRATGES CINESUD

- REC 2011. FESTIVAL INTERNACIONAL DE TARRAGONA. ASSOCIACIÓ KINO CINEMA CONTEMPORANI
PROGRAMACIÓ DEL CINECLUB DE LECTURA DE REUS

CINECLUB HAL 2002 DE MOLINS DE REI. UNA NOVA INICIATIVA CINÈFILA

ALTRES NOTÍCIES

- FILMOTECA DE CATALUNYA

RESUM I CONCLUSIONS DE LA TROBADA DE CINECLUBS A VIC. EL REPTE DIGITAL

EL REPTE DIGITAL: PROJECCIÓ, DISTRIBUCIÓ I REPTES DE FUTUR
Vic, 15 de gener de 2011
Centre Cívic Remei – Estadi. 11,00h

INTRODUCCIÓ
La situació actual al voltant de la projecció digital fa que moltes coses estiguin canviant. I no només en el camp de la producció sinó també en el de la distribució i de la exhibició. Noves oportunitats s’obren als cineclubs en el desenvolupament de la seva tasca de formació de públic i de projecció d’un tipus de cinema que no troba lloc a les sales comercials.
Coincidint amb que alguns cineclubs ja estan fent el salt a la projecció digital us volem convidar a participar en una trobada de cineclubs per conèixer les possibilitats que tenim al davant i els reptes de futur que de ben segur haurem d’afrontar tard o d’hora. És en aquest moment d’incertesa que els cineclubs podem incidir en les relacions que mantenim amb els distribuïdors de les nostres pel•lícules.

La projecció digital en HD permet ja actualment la projecció de films amb una definició professional. L’arribada de nous projectors amb altes prestacions de projecció i els camins que la distribució està realitzant per estrenar amb la disponibilitat de còpies en Blu-Ray, ens planteja nous reptes de futur que podem encarar creant accions comunes que ens resultin beneficioses per a tots. No podem deixar passar aquest moment per posicionar-nos en un nou marc de relacions que el HD ens proposa.

ORDRE DEL DIA

• Projectors digitals: Quines prestacions hem de tenir en compte a l’hora d’adquirir un? Preus i característiques.
• 2K versus Blu-Ray. Diferències i possibilitats. Qualitat de projecció
• El digital significa la fi del 35mm? Hi haurà limitacions a l’hora d’accedir a còpies digitals?
• Accés a les còpies digitals. Quines diferències poden aparèixer en comparació al 35mm i al DVD?
• Com pot afectar als cineclubs que ara programen en DVD?
• Possibilitats d’accedir a materials no estrenats comercialment
• Estratègies comunes.
• Projecció digital d’exemple.

RESUM DE LA TROBADA

Cineclubs participants:

Associació Cinebaix de Sant Feliu de Llobregat; Cineclub Adler de Lloret de mar; Cineclub Amics del cinema de la Vall de Ribes de Ribes de Freser; Cineclub Associació Cultural de Granollers; Cineclub Bigues i Riells; Cineclub BEC (Barcelona Espai de Cinema); Cineclub Casal d'Olesa de Montserrat; Cineclub Diòptria de Figueres; Cineclub El Casal. La mirada del cinema de Mollet del Vallès; Cineclub Hal 2002 de Molins de Rei; Cineclub Igualada; Cineclub La Garriga; Cineclub Manresa; Cineclub Vic; Cineclub Vilafranca de Vilafranca del Penedès; Cinefòrum Vitraris de Vidreres; Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès i Kino Cinema Contemporani de Tarragona.

18 cineclubs presents amb més de 30 persones representant al cineclubisme català.

1a part. Projecció de formats digitals

En la sala del Centre Cívic Remei-Estadi, que s’està condicionant per ser la nova seu del cineclub Vic, vam poder tenir una mostra de la millora de la projecció digital des de format Blu-Ray i disc dur.

Vam veure extractes de:

BLU-RAY (ho vam veure a 3000lumens, però el projector té una capacitat de 4500). La qualitat de la projecció es situa en 1.9K, molt a prop de l’estàndard comercial europeu del 2K:

BARAKA (1992). Un film rodat en 70mm restaurat per la seva conversió al format digital. Excel•lent qualitat d’imatge i millora dels colors respecte al seu format en cel•luloide. UN AMERICANO EN PARIS (1951) exemple d’un clàssic restaurat en format quadrat (4:3). Hom va comentar que les còpies en 35mm de clàssics solen estar ratllades, amb problemes amb el color i que la còpia digital en HD de clàssics pot donar una qualitat més gran que la còpia en 35mm. MARY AND MAX (2009) un exemple de llargmetratge d’animació australiana en stop motion per veure que l’animació, que sovint utilitza colors plans, resulta també espectacular en la projecció digital. També és l’exemple per a un film que no ha estat estrenat en cinemes i que podria ser susceptible d’una distribució cineclubista.

DISC DUR: L’altra de les opcions és projectar des de disc dur. S’utilitza un MODEL LACIE d’uns 170 €. Aquest sistema sembla ser ideal per cineclubs que organitzen festivals i mostres ja que poden tenir en el disc dur tots els films incloent curts, trailers, entradetes,. I en diversos formats d’imatge i so. També es interessant per descarregar en el disc dur films en format DVD. La projecció es torna més segura sense el perill de que s’aturi. En aquest format vam poder veure un extracte de PANE E TUPLIPANI (2000) un film italià cedit gratuïtament per la cinemateca italiana que cedeix molts films italians quan aquests ja han fet la seva trajectòria comercial. També és un film mai estrenat a Espanya. El cineclub Vic el va projectar dins la secció “Inèdits” i la sala es va omplir amb 150 persones.
També vam veure extractes d’altres films des del disc dur, amb qualitat HD, que dona un resultat igualment espectacular que la projecció en Blu-Ray. La capacitat dels discs durs, alguns arriben fins a 5.000 GB (5 TB), permet tenir moltíssim material a dins i per tant servir d’arxiu.

ALGUNES CONSIDERACIONS TÈCNIQUES

Les projeccions efectuades pel cineclub Vic amb un projector digital HD Mitsubishi XD600U han donat excel•lents resultats programant a una distància de 20 metres omplint una pantalla de 12x5metres. La resolució és de 1080 x 1920 (alta definició real i nativa). El projector és portàtil.
Es va insistir molt en relativitzar la importància dels lúmens quan es parla de projecció en HD ja que amb 3000/4000 lúmens n’hi ha suficient per a una projecció perfecta. Un aspecte que es va destacar és que el projector ha de ser a prop del reproductor Blu-Ray o el disc dur. La longitud del cable entre els dos aparells condiciona la qualitat de la projecció.
La durada mitja de la làmpara (400€) és de 3000hores però aquesta xifra varia segons projectis a 3000/3500/4000 lúmens reduint les hores en quant es projecta a més lúmens.
Es comenta la importància del so i d’aconseguir un so professional utilitzant la tècnica del HD. Els nous projectors digitals com el que vam veure permeten fer d’amplificador.
El cost d’aquest projector Mishubishi és de 2600€

2a part. Posada en comú

Després de la coca de Folgueroles (que va durar dos segons a la safata) i les presentacions, vam començar a debatre sobre els diferents aspectes plantejats en l’ordre del dia.

PROJECTORS I DUBTES

En Quim Crusellas del Cineclub Vic va ampliar la informació sobre les qüestions tècniques del projector (que recullo en les consideracions tècniques).

En Pere Vila, del Cineclub Hal 2002 de Molins de Rei, responent a una consulta del Cineclub Vilafranca, considera necessari l’ús d’objectius intercanviables per ajustar el projector a la sala. En Quim Crusellas creu que no és necessari i que el projector que ells utilitzen permet suficients ajustos per condicionar-ho a la sala (tamany de pantalla i distància des del projector) perquè té un zoom molt adaptable.

En Xavier Bachs, de l’associació CINEBAIX ens explica les diferències entre el 2K i altres tipus de projectors digitals HD. El sistema DCI de 2K que utilitzen les sales comercials és el Standard que la UE ha acceptat. És projecta des d’un disc dur que facilita la distribuïdora. És l’estàndard de les majors que utilitzen per projectar les seves estrenes. Sense aquest tipus de projector no es poden projectar les seves pel•lícules. Aquest Standard, sumat al 3D els hi assegura el control sobre les còpies. En Xavier ens explica com en alguna reunió d’Europe cinemas es va intentar que s’adoptés un standard per les sales alternatives, que fos aquest 1.9K, però que no va prosperar.
Els preus d’instal•lació són molt elevats. El projector + el servidor + l’adaptació a la sala pot pujar fins a 80000€.
També informa com, per exemple a França, els distribuïdors estan pagant la digitalització del parc de sales amb una tasa imposada per llei. A Finlàndia, ja han fet els deures i tenen totes les sales digitalitzades. El 2011 serà la fi del 35mm a Finlandia i totes les projeccions seran ja digitals.

Des del Cineclub El Casal. La mirada del cine de Mollet del Vallès es pregunta sobre la fiabilitat del Blu-Ray. En general tothom està d’acord en la poca fiabilitat del DVD amb pixelacions i aturades. El Blu-Ray és molt més segur. No es ratlla fàcilment. Pot tenir doble capa però el disc és més gruixut i té una capa amb un material protector. Això, juntament amb un reproductor tecnològicament més avançat, fa que el Blu-Ray no doni problemes durant la projecció.

En Quim fa un comentari sobre la necessitat d’actualitzar regularment el projector. S’ha de connectar a internet per rebre les actualitzacions que permet que estigui al dia. Si no es fa, pot donar problemes a l’hora de projectar.

També és important adquirir un reproductor Multizona per poder llegir tots els Blu-Ray. Si parlem de la possibilitat d’estrenar films sense distribució, és possible que arribi directament dels EUA, d’Àsia o d’on sigui i es fa necessari que sigui multizona.

DISTRIBUCIÓ

Un dels dubtes que apareix és el de l’accés a les còpies en Blu-Ray. En Julio Lamaña fa un resum de les converses que la FCC ha tingut amb alguns distribuïdors.

Distribuïdores com Golem disposa de còpies en Blu-Ray d’alguns dels seus films des de la data d’estrena. Nirvana decideix segons el títols. Per exemple si que va tenir de “Copia certificada”. Distribuïdores petites com Karma, Yedra, Avalon o Isaan estan sortint ja amb Blu-Ray directament pel que els suposa d’estalvi en fer les còpies en 35mm, transport, despesa de magatzem,... Alta Films per exemple està sortint amb 35mm i 2K i no preveu estrenar amb Blu-Ray.

Preus. Algunes distribuïdores ja ens han confirmat que el preu serà el mateix que per la còpia en 35mm. Des de la FCC hem argumentat l’estalvi que ells fan al no haver de fer còpies en 35mm, despeses de magatzem, repassar els films... però ells argumenten que el preu és per la pel•lícula sigui quin sigui el suport. També argumenten que els cineclubs també estalvien en projeccionista i transport. Altres distribuïdores accepten negociació en el preu

Cineclub Vilafranca pregunta si es podrà accedir abans a les còpies, si aquestes són en Blu-Ray. Es comenta que el fet que un film es pugui projectar en un cineclub depèn de la seva carrera comercial i no del suport. Haurem d’esperar, igual que ara, a que surti del circuit comercial. El que apareix com a avantatge és el fet de la disponibilitat d’un nombre major de còpies Blu-Ray. Ja que de vegades el nombre reduït de còpies en 35mm feia que el temps d’espera fos molt gran. Com el que ens va passar amb “La Cinta Blanca”. Creiem que aquest fet pot ajudar-nos a reduir el temps entre l’estrena comercial i el passi en el cineclub.

I els cineclubs que projecten en DVD? El Blu-Ray els hi dona la possibilitat d’accedir a materials d’estrena abans que surtin comercialitzats pel homevideo. Això pot produir un efecte beneficiós en quant que poden oferir al seu públic films que encara no estan disponibles a les botigues.

PROJECTES DE FUTUR

El Blu-Ray permet algunes accions fins ara impossibles per a nosaltres com l’estrena de films no estrenats. La dificultat del transport de còpies en 35mm i el cost elevat d’una subtitulació electrònica feia impossible plantejar-se accions d’estrena de films que no hagin passat abans pel circuit comercial.

El suport digital permet, entre d’altres coses, subtitular al català amb certa facilitat tècnica.

Actualment hi ha moltes pel•lícules, presentades i guanyadores de premis a importants festivals que no tenen distribució comercial a Espanya. El suport Blu-Ray ens permet contactar directament a la productora o al distribuïdor internacional i negociar directament un preu pel dret d’exhibició. Actualment el cineclub Vic o l’Associació Kino cinema contemporani de Tarragona ja han portat films inèdits a les nostres pantalles.

CONCLUSIONS

1. L’exhibició de prova que vam poder veure a Vic ens va convèncer de que la qualitat de projecció amb un projector HD i amb suport Blu-Ray o disc dur és excepcional. La deficient projecció de films en DVD en quant a definició i seguretat es veu totalment superada per la projecció en HD.

2. El Blu-Ray dona un suport ideal tant per films d’estrena, clàssics amb una qualitat de projecció professional. La diferència entre el 2K i el 1.9K no és significativa per l’ull humà.

3. La projecció HD + Blu-Ray ens pot permetre accedir a materials no estrenats al nostre país, en quant que podem negociar directament amb productors o distribuïdors internacionals i realitzar nosaltres mateixos els subtítuls en català.

4. És molt important tenir en compte els aspectes tècnics a l’hora de comprar un nou projector HD. La FCC, amb l’ajut del cineclub Vic i d’en Quim Crusellas es proposa per col•laborar amb l’assessorament a aquells cineclubs que ho necessitin. La FCC vehicularà els dubtes cap als experts.

5. El 2K no apareix com l’opció cineclubista. Sent com és, una estratègia de les majors, l’estàndard adoptat obliga a la instal•lació d’un projector amb uns costos econòmics molt difícils d’aconseguir. És possible que alguns cineclubs, que projecten en sales comercials, puguin accedir-hi, però es veu molt difícil per la gran majoria de cineclubs.

6. Durant un temps no determinat (algú va parlar de dos anys) conviuran el 35mm i el Blu-Ray en les còpies d’estrena abans del llançament del suport per al homevideo. Per tant haurem de conviure de moment amb la possibilitat de tenir dos projectors a les nostres cabines.

7. Els cineclubs que fins ara només projectaven en DVD se’ls hi obren noves oportunitats per oferir films abans de la seva comercialització en botigues i vídeo-clubs.

8. Els preus entre el 35mm i el Blu-Ray tendeixen a igualar-se. S’imposa un treball de negociació i de reforç d’iniciatives com “La pel•lícula dels cineclubs” per rebaixar els costos del lloguer per còpia.

9. La projecció en HD + Blu-Ray pot significar també un estalvi en comparació amb la projecció en 35mm (menys cost per transport i projeccionista).

10. La disponibilitat d’un major nombre de còpies gràcies al Blu-Ray podrà permetre acostar el passi del film en el cineclub a la sortida del mateix del circuit comercial.

11. El suport Blu-Ray dona més seguretat que el DVD en quant a fiabilitat (pixelació i aturades).

12. Pels avantatges ja comentats s’obra la possibilitat de realitzar una acció comuna entre els cineclubs interessats per a projectar films no estrenats a Espanya, premiats a festivals importants i amb subtítuls al català. S’acorda que la FCC coordinarà una trobada entre els cineclubs interessats per tirar endavant el projecte.

VIDA SOCIAL

Després de l’immersió tecnològica vam passar a temes més mundans com era el fet d’omplir-se la panxa. Al Restaurant Mandarí vam gaudir d’un bufet lliure amb especialitats asiàtiques. Allà vam confraternitzar i confabular plegats per tal que la digitalització de les pantalles cineclubistes signifiqui un esglaó més de la tasca cineclubista de formació de públic. Totes les fotos les podeu veure a:

Els festivals i mostres organitzats per cineclubs, l’Associació Amics
de Miquel Porter i Moix i la Federació Catalana de Cineclub hem decidit crear el premi "Miquel Porter i Moix del públic" que serà atorgat per cineclubistes catalans en les diferents Mostres i festivals organitzades per cineclubs a Catalunya.

El premI
 pretén retre homenatge i valorar la tasca que en Miquel Porter i Moix va realitzar en el camp del cineclubisme, tot presentant i moderant debats en cineclubs, així com també la seva faceta d’historiador i estudiós del cinema. La seva feina en tot el territori, en totes les comarques, fa que els festivals i mostres orga

nitzades per cineclubs, també ubicades a moltes comarques, comparteixin aquesta presencia d’en Miquel Porter a tot el territori català.

CONVOCATÒRIA PER DOS FESTIVALS: LA MACCA 2010 i CINEASTES DE GRANOLLERS

MACCA 2011. (Mostra de curtmetratges de Cassà de la Selva)

El cineclub 8 ½ de Cassà de la Selva organitza com cada any una nova edició de la MACCA (Mostra d’animació i curtmetratges de Cassà de la Selva), on es realitza el CORRECURTS, festival de curtmetratges realitzats en dos dies.

Busquem dos cineclubistes que conformaran el jurat que (conjuntament amb una persona del cineclub) atorgarà el premi Miquel Porter i Moix de 300€. El jurat haurà d’anar a Cassà de la Selva el diumenge 6 de febrer, al Restaurant Hotel l’Alzina de Cassà de la Selva. Carretera de Girona a Sant Feliu de Guíxols, s/n 17244 Cassà de la Selva. telèfon 972461233. Quedareu allà a les 14h. Se us convidarà a dinar i fareu allà el visionat i la deliberació.

Esperem poder conformar aquest jurat. Feu-lo còrrer entre els vostres socis i membres de la junta. Pot ser una magnífica oportunitat per conèixer altres festivals, altres cineclubs. Animeu-vos!!

El programa del dia 6 és el següent:

Cine Puig d´Arques

a 2/4 de 6: projecció de curts cassanencs
a 2/4 de 7: lliurament del 5è premi Domènec Torrent i Gelmà al Col.lectiu de Crítics de Cinema de Girona, pels 10 anys del Cinema Truffaut
a les 7: projecció i concessió dels premis del Correcurts.

CINEASTES DE GRANOLLERS

El cineclub de l’Associació Cultural de Granollers organitza com cada any una nova edició de CINEASTES DE GRANOLLERS, on s’atorgarà el premi Miquel Porter del cineclubisme català. CINEASTES DE GRANOLLERS acull als directors de Granollers i zona d’influència i proposen cada any un tema específic. Aquest any “La mitja”.

Busquem dos cineclubistes que conformaran el jurat que (conjuntament amb una persona del cineclub) atorgarà el premi Miquel Porter i Moix de 300€. El jurat haurà d’anar a Granollers el dissabte 19 de Febrer. La trobada serà al davant del restaurant Europa (C/Anselm Clavé 1) a les 11,30h. Es realitzarà el visionat dels films i se us convidarà a dinar. Allà fareu les deliberacions.

A la tarda, al es 19h hi haurà el passi d’un film del realitzador granollerí Agustí Coromines i a les 22h tindrà lloc el passi dels curts i el lliurament dels premis.

MOSTRA IBEROAMERICANA DE CURTMETRATGES CINESUD

Com alguns sabeu, la FCC treballa amb la iniciativa internacional “CINESUD. Difusión de films” que intenta difondre cinema de difícil accés entre cineclubs de tot el món. Us volem presentar la Primera mostra de curts iberoamericans CINESUD composta de dos programes. Si creieu que pot ser interessant en la vostra programació, o per proyectar abans dels postres llargmetratges, feu-nos una trucada o mail i ens posem a la feina.

CINESUD és un projecte que es vol participatiu on el públic es converteix indirectament en cooperant. Els autors reben directament de CINESUD els seus honoraris per la seva feina de directors. En quant que molts d’ells són llatinoamericans, el que podem recullir en euros resulta molt significatiu per a ells.

Aquí teniu l’enllaç als títols

Programació del 21 de gener fins al 6 de febrer 2011

Ateneu de Cerdanyola. Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès
EL ESCRITOR
Data: 27/01/2011 Hora: 21 : 30

La Cova. Cineclub Amics del cinema de la Capital del Cava de Sant Sadurní d'Anoia
LOS CAMINOS DE LA VIDA

BARAKA
DVD. VO Cicle Ecològic
Data: 04/02/2011 Hora: 19 : 30

Teatre Clavé. Cineclub de l'Associació d'Espectadors del Teatre Clavé de Tordera

NEDS

Teatre Comunal. Cineclub Les Valls d'Andorra la Vella

CAPITALISMO. UNA HISTORIA DE AMOR
Data: 02/02/2012 Hora: 22 : 30

Després de deu anys en continua evolució, traspassem la dècada d’existència amb les dues principals seccions internacionals totalment consolidades, les quals ens donen com a punt de referència l’eslògan ”des de les obres del present, parlem de la creació del futur”.
Mitjançant els nostres concursos i activitats paral·leles portem anys posant l’atenció als nous formats, nous directors i noves narratives. Posant l’objectiu i l’èmfasi en els processos de recerca i d'experimentació vigents, així com les noves pràctiques que sorgeixen a través de la xarxa. Conceptes que ens dibuixen un objecte complex i cerquen nous i possibles denominadors a l’hora de plantejar una definició contemporània de cinema.
El REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona per continuar traçant aquest diàleg amb la contemporaneitat del cinema actual, obre els seus concursos Opera Prima Internacional, Live Cinema Internacional, i Curtmetratges Nacionals (4 seccions). El festival a més a més desenvolupa polítiques i accions per apropar aquestes obres al seu públic.
Per a seguir amb els nostres objectius el REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona celebrarà la seva onzena edició del 29 d’abril al 7 de maig de 2011.

PROGRAMACIÓ DEL CINECLUB DE LECTURA DE REUS

28.1.11 Un profeta - Jacques Audiard
4.2.11 Un tipus seriós - Joel i Ethan Coen
11.2.11 Carancho - Pablo Trapero
18.2.11 Air Doll - Hirokazu Kore-eda
11.3.11 London River - Rachid Bouchareb
1.4.11 El silenci de Lorna - Jean-Pierre i Luc Dardenne

Totes les sessions al Teatre Bartrina a les 10 de la nit.

CINECLUB HAL 2002 DE MOLINS DE REI. UNA NOVA INICIATIVA CINÈFILA

Us volem parlar d’un naixement, d’una aventura que esperem i desitgem, que entre tots puguem veure créixer al llarg del 2011. És la proposta compartida pel Casal Autogestionat de Joves La Mola i pel Cine Club Hal 2002.

A partir del dijous 13 de gener, al local de La Mola, apostarem per fer projeccions de cinema amb una altra mirada. Ajuntem sinergies amb La Mola per oferir el cine que, com a Cineclub Hal 2002, no podem programar en les sessions del Foment, on ens hem d’ajustar a criteris d’actualitat i a gustos més generals.
I és molt el que se'ns escapa: la possibilitat de fer cicles temàtics, de projectar clàssics del cinema, d’oferir cine amb poc recorregut comercial, propostes arriscades i, sobretot no renunciar al comentari, al debat i a la reflexió sobre allò que proposi la pel•lícula. Sumem, doncs, una nova pantalla que complementarà la que ja gaudim al Foment. Tot això, sense oblidar que també a La Mola, els dijous alterns, s'ofereixen projeccions i fòrum més cenyits a temàtiques joves, i que La Peni us ofereix, un divendres al mes, els Documentals del Mes.
Creiem que el que sortirà de l’aventura valdrà molt la pena; l’entusiasme i la joventut de La Mola motiva l’experiència i la trajectòria del cine club, i també a l’inrevés. Recuperem l’esperit de cine club, d’aprendre amb el cine, de viure el cine com a eina de coneixement i convivència, com a finestra oberta al passat, al present i al futur. Creuarem interessos generacionals, i superarem amb les ganes i l’imaginació les deficiències tècniques que ens sigui impossible sol•lucionar. No cal dir que en tot això esperem que ens hi acompanyeu, i ens ajudeu amb el vostre suport i les vostres opinions.

Cicle “Viure el somni”.
Gener-febrer de 2011

Recuperem utopies que estimulen la imaginació de diverses generacions. Que han deixat i deixen encara petjada, i que de manera transversal, afecten l’experiència recent de la societat. Parlarem de somnis de llibertat i de miratges, de re-inventar la manera de viure i d’imaginar la vida.
Animem-nos-hi tots. A La Mola parlarem de cine; pensem que l’espectador cinematogràfic es fa a base de veure cine, d’entendre diferents propostes, de conèixer els seus autors, els gèneres en què es mouen i les seves trajectòries.

ALTRES NOTICIES

FILMOTECA DE CATALUNYA

François Truffaut i les pel·lícules de la seva vida

La feliç iniciativa de la distribuïdora catalana Classic Films de recuperar tota la filmografia de François Truffaut (1932-1984), ens permet acostar-nos de nou a un cineasta capdavanter del moviment anomenat Nouvelle Vague que el 2010 ha perdut dos puntals més: Éric Rohmer i Claude Chabrol. Tanmateix, l’onada renovadora del cinema sorgida ja fa més de cinquanta anys perviu encara en el cinema actual; a tall d’exemple, Rohmer i Truffaut han estat precisament les dues influències més reconegudes en el recent debut com a director de Jonás Trueba amb Todas las canciones hablan de mí. Per això és oportú recordar un cineasta que ens va deixar molt prematurament i amb moltes pel·lícules encara per fer. I ho fem, a més a més, oferint-vos també una selecció d’aquell cinema que tant va estimar Truffaut, aquell que el va influenciar i sobre el qual va escriure sovint, tant en revistes com en llibres. Un d’ells, Las películas de mi vida (Mensajero, 1975), ha servit de base per seleccionar els títols del cicle que ens acompanyarà durant les properes setmanes i per confeccionar part del suplement que li hem dedicat i que es publicarà amb el proper programa.

ACUDITS NOMÉS PER CINÈFILS

Amb la col·laboració del Departament de Cultura i Mitjans de
Comunicació de la Generalitat de Catalunya

Casanova 3-5-7, entresol 7a porta (esc. esquerra)