Notícies :: Notícies de la Federació :: Crònica d'una Assemblea General que va començar amb poques il·lusions i va acabar amb esperança

Dissabte 28 Desembre 2019

El 10 i 11 de novembre 2019 va tenir lloc l'Assemblea General de la Federació internacional de cineclubs (FICC) en el seu 72è aniversari. Es van reunir a la petita població d'Anadia al nord de Portugal. Coïncidia amb la XXIV trobada nacional de la Federació portuguesa de cineclubs. En Julio Lamaña ens fa la crònica

La FICC no feia una Assemblea General des del 2013 a Hammamet (Tunisia) i per un bloqueig d'alguns membres no es va poder oficialitzar l'Assemblea d'Óstia (Itàlia) al 2015. Divisions internes entre els diferents membres van mantenir una crisis aguda de l'entitat que va quedar paralitzada tots aquests anys. Certa irresponsabilitat d'alguns membres tristement va situar a la FICC, davant d'aquesta Assemblea a Portugal, en una situació límit. Jo assistia representant la Federació catalana de cineclubs i amb el càrrec de Secretari General de la FICC.

Els participants varen ser: Golam Rabbany Biplob (Bangladesh); Claudino de Jesus (Brasil); Julio Lamaña (Catalonia – Spain); Lázaro L. Alderete (Cuba); Kim Brunn (Dannemark); Raivo Olmet (Estonia) Elisabetta Randaccio i Marco Asunis (Italy); Bouchta elmachrouh (Morocco); Gabriel Rodríguez (México);Marte Stapnes (Norway) I Joao Paulo Macedo (Portugal).

Haig de dir tot d'una que anava amb poques il·lusions i amb un cert temor de que es repetís el bloqueig que vam viure el 2015. Així que arribava tens a la trobada. Peró ràpidament els companys van mostrar tots un bon ànim I una predisposició que em va semblar molt positiva.

En les diferents discussions vam acordar que el camp “Cinema, cineclubs i educació” era un dels reptes de futur I que s'estava treballant de forma aïllada peró coincident en molts païssos. Es va plantejar com un tema a tractar en profunditat a la propera Assemblea General al 2021.

També vam discutir en referència a la necessitat de treballar en vocació de servei a la base que són els cineclubs I que potser és més interessant, davant una situació de feblesa de la FICC, concentrar-se en projectes viables que ens permetin avançar en accions conjuntes. En aquest sentit es va parlar d'eixamplar els premis Quijote, en refermar els lligams entre federacions de cineclubs i filmoteques o afavorir l'intercanvi de cineclubistes per tal coneguin les realitats a altres països. Aviat hi hauràn novetats.

La Federació catalana de cineclubs a través de la seva Junta Directiva em va donar l'encàrrec d'oferir-se com a seu de la propera Assemblea General de la FICC 2021. Es va acceptar la proposta per part de la FICC.

El nou comité executiu 2019-2021a quedar conformat de la següent manera:

Presidente cultural: Kamran Shirdel/ Irán, President: João Paulo Macedo/Portugal; Vicepresident: Lázaro Alderete/Cuba; Secretari general: Gabriel Rodríguez/México i Tresorer: Raivo Olmet/Estonia a l'oficina central.

A les secretaríes dels grupo a Àfrica: Marroc, Amina Saibari  i Bouchta Elmachrouh, Asia: Premendra Mazumder/India, Europa nórdica Deborah Parker U.K, Europa: António Costa Valente/Portugal i Llatinoamèrica: Laura Godoy/Equador.

En les tasques especials van ser nomenats pels Jurats Don Quijote: Atle Hunnes Isaksen/ Noruega; Cinema i educació: Cristina Marchese/ Argentina i Isa Catarina Mateus /Portugal; Comunicació: Marcela Aguilar/ Colombia; Investigació en arxius: Elisabetta Randaccio/ Italia, Investigació i publicacions: Andrea Haines/ Nova Zelanda i cinema per a nens i joves: Günter Kinstler (Alemanya).

Així que finalitzava per a mi un llarg camí en les responsabilitats internacionals representant la Federació catalana de cineclubs i el cineclubisme català. Des del 2003 fins el 2019 ha plogut bastant. 16 anys en que he ocupat diferents càrrecs dins la FICC i on modestament he intentat aportar el meu granet de sorra. El nou Comité Executiu em sembla molt compensat i prou potent com per rellançar una entitat en hores baixes. Ànims a tots els companys!! #NosaltresSomElPúblic

Julio Lamaña

Més sobre...: ficc , assemblea general , Anadia , portugal