Notícies :: Notícies dels cineclubs :: Cineclub Sabadell. Programació

Cineclub Sabadell. Programació

Divendres 20 Setembre 2019

Des del Cineclub Sabadell et volem fer cinc cèntims de la programació del 1r trimestre del nou curs 2019-2020, que començarà el proper dijous 3 d’octubre, es desenvoluparà en 12 sessions i finalitzarà el dijous 19 de desembre. També, dir-te que en col·laboració amb la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell i amb motiu del seu 40è aniversari farem dues sessions més: “CITY FOR SALE” i “HOTEL CAMBRIDGE”, dos dimarts i que figuren incloses en el tríptic.

Aquest nou trimestre que passem a presentar-te suposarà el passi de pel·lícules incloses a les següents seccions dels dijous del Cineclub: estrenes, a l’octubre: cinema francès, cinema per descobrir, cinema català i clàssics.

Iniciarem curs i timestre amb l’estrena de: “HYMYILEVÄ MIES” (El día más feliz de mi vida) 2016 del director finès Olli Mäki. Surt dels esquemes habituals d’una trama de boxa ja que ens fa evident la vulnerabiltat i l’amor de les persones humanes.

Una estrena de ciència ficció del 2018: “HIGHLIFE” de la directora francesa Claire Denis. Una pel·lícula fascinant, enigmàtica, provocadora… Amb la Juliette Binoche i el Roberts Pattison com a intèrprets destacats.

L’última estrena serà: “IN DEN GÄNGEN” (A la vuelta de la esquina) 2018 del director alemany Thomas Stuber. Un bonic conte social que pot passar al costat de casa.

De a l’octubre: cinema francès passarem com homenatge a l’Agnes Varda el reconegut film seu: “CLÉO DE 5 A 7”

I “UN PEUPLE ET SON ROI” (Un pueblo y su rey) 2018 de Pierre Schoeller. Un pel·lícula històrica sobre la Revolució Francesa de 1789 amb un especial seguiment del paper del poder establert i de les classes populars més desfavorides (els sans culottes).

Com a cinema per descobrir passarem una pel·lícula del 2017 del Líban, o sigui molt recent. “L’INSULTE” (El insulto) de Ziad Doueiri. Interessant relat social i al mateix temps poètic. En la difícil situació de l’Orient Mitjà deixa una petita escletxa oberta a l’esperança. De la FilmoXarxa passarem: “TURNEJA” (La gira). Pel·lícula del director serbi Goran Markovic, una narració situada en el context de la guerra de l’ex Iugoslàvia i guanyadora del Premi al millor director del Festival de Montreal 2008. També passarem com a FilmoXarxa el film britànic. “KATALIN VARGA” de Peter Strickland. L’amor, l’odi i la venjança conseqüència d’un fet obscur…

També dins de la FilmoXarxa passarem com a cinema català de finals dels anys 60 el film de Josep Maria Forn: “LA PIEL QUEMADA” tot un extraodinari relat absolutament present a la nostra vella Europa.

De cinema clàssic un oferirem una de gènere negre: “THE BIG SLEEP” (El sueño eterno) del director nordamericà Howard Hawks amb el Humphrey Bogard i la Lauren Bacall en col·laboració amb Sabadell negre-La llar del crim literari. També podreu gaudir d’un dels millors westerns: “THE WILD BUNCH” (Grupo salvaje) de Sam Peckinpah - USA

.

Més sobre...: cineclub sabadell