Notícies :: Notícies de la Federació :: Torna El Dia més Curt, la festa del curtmetratge, amb més dates i projeccions. EL CINECLUBISME CATALÀ DÓNA SUPORT AL CURT!

Dimarts 2 Desembre 2014

Els cinecluns adherits són: Cineclub Diòptria de Figueres, Cineclub Culturarse de Sagunt, Cineclub La Lira de Roquetes, Cineclub La Seu d'Urgell, Cineclub Manresa i Cineclub Barcelona Espai de Cinema.

La festa del curtmetratge torna i ho fa amb novetats. Enguany no serà un únic dia de projeccions, com en l’anterior edició, sinó que l’esdeveniment es durà a terme els dies 19, 20 i 21 de desembre a diferents ciutats.
Tot coincidint amb la celebració de Le Jour le Plus Court, que se celebra a una desena de països, es programaran diverses sessions gratuïtes amb la projecció de curtmetratges d’un alt nivell i palmarès internacional per tal de potenciar, dignificar, difondre i reivindicar el paper del curtmetratge en el sector de la indústria audiovisual, i alhora apropar-lo a tots els públics.

Us convoquem a la roda de premsa que tindrà lloc el proper 16 de desembre, a les 12.30 hores, a la Sala d’actes de l’Arts Santa Mònica (Rambles 7, Barcelona). La presentació comptarà amb la presència de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals i Agustí Argelich, entre d’altres.

Més dies i nous espais
Els espais que participen en aquesta segona edició d’El Dia Més Curt a Barcelona són: CCCB, Cinemes Girona i Filmoteca de Catalunya.
A banda, també hi haurà projeccions a el Museu del Cinema (Girona), Teatre Bravium (Reus), Cinemes Illa (Andorra) i a la Margarete de Ciutadella (Menorca). A més, amb la col·laboració de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona es projectaran curtmetratges a 40 biblioteques i, a través de la Federació Catalana de Cineclubs, es programaran curtmetratges a 6 cineclubs d’arreu de Catalunya. També es podrà gaudir de la Festa del curtmetratge a Badalona, al Museu de Pintura de Sant Pol de Mar i  a un espai a Sant Cebrià de Vallalta.

Programació:
Un any més s’oferirà una programació d’allò més diversa i per a tots els públics. Els millors treballs de festivals com L’Alternativa, DocsBarcelona, FEC-Festival, Filmets. FICMA, MECAL, Memorimage, BCN Sports Film o Fire!, entre d’altres.
Els més petits també gaudiran d’una proposta de curtmetratges feta per El meu Primer Festival i l’Androrra Kid’s Film Festival.
A més, aquest any tindrà lloc un focus històric a la producció catalana de curtmetratges amb una selecció de treballs dels anys 90 i 2000s, que seran projectats en 35mm. Una ocasió única de veure treballs de directors com Juan Antonio Bayona, Jaume Balagueró, Mar Coll, Àlex Brendemühl o Marc Recha, en el seu format original.
Dins de la programació es podran veure també els 10 curts candidats als VII Premis Gaudí, la selecció de curts del Shortcat de Catalan Films&TV.

Podreu consultar més informació a www.eldiamescurt.cat, al twitter: @ElDiaMesCurt i al Facebook: facebook.com/eldiamescurt

I descarregar-vos els materials gràfics i l’espot a: http://mwcloud.sytes.net/public.php?service=files&t=5b86030f6cdb73a7201426d0b63e0dde

Organitzen: Catalunya Film Festivals i Marvin&Wayne, distribuïdora de curtmetratges.

Col·laboradors principals: CCCB, Moritz i Videolab.

Amb el suport de: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya – Institut Català de les Empreses Culturals, ICEC, Diputació de Barcelona-Xarxa de Biblioteques Municipals; l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, ICUB.

També hi col·laboren: Acadèmia del Cinema Català, Andorra Kids Film Festival, Arts Santa Mònica, Bande à Part Escola de Cinema, BCN Sports Film Festival, Catalan Films & TV, Choreoscope- International Dance Film Festival Barcelona, Cinemes Girona, Cinemes Illa Carlemany, CPAC - Col·legi de l'Audiovisual de Catalunya, DocsBarcelona, El Meu Primer Festival, FEC – European Short Film Festival, Federació Catalana de Cineclubs, FICMA- Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient, Filmets-Badalona Film Festival, Filmoteca de Catalunya, FIRE!- Mostra Internacional de Cinema Gai i Lesbià, Fundació SGAE Catalunya, l'Alternativa, MECAL- Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona , Mèdit- Festival de Cinema Mediterrani de Menorca, Memorimage, Moviola Produccions, Museu del Cinema de Girona, PROA-Productors Audiovisuals Federats de Catalunya, Pro-Docs, Subtravelling, Transports Metropolitans de Barcelona i Valdrada.

Participa a El Dia Més Curt, la festa del curtmetratge!

Contacte de premsa: Yolanda Viñals / 606 57 91 65 / yolvinyals@periodistes.org