Notícies :: Notícies dels cineclubs :: EL CINECLUB DIÒPTRIA DE FIGUERES REPRÈN LES SEVES SESSIONS

EL CINECLUB DIÒPTRIA DE FIGUERES REPRÈN LES SEVES SESSIONS

Divendres 11 Octubre 2013

als CatCinemes a les 20:30 h

El proper dijous 10 d’octubre el Cineclub Diòptria reprèn les seves sessions, oferint als amants del cinema de Figueres i comarca l’oportunitat de gaudir de cinema d’autor en versió original.

Programació mes d’octubre:
Sessions a les 20.30 h als Catcinemes

10/10/2013 - "Renoir"
17/10/2013  - "La caza"
24/10/2013 - "Paraíso: esperanza"

Aquesta nova temporada el cineclub afronta un repte important, el de mantenir una programació de qualitat davant les dificultats de tria de títols que suposa la progressiva desaparició del cel·luloide.
El cinema actual viu un ràpid i inexorable procés de reconversió del tradicional format cinematogràfic en 35 mm al cinema digital, sense que malauradament una bona part de les sales de cinema de casa nostra disposi encara de la tecnologia necessària per assumir aquest canvi degut a l’alt cost que suposa l’adaptació als nous formats. Així les coses, Diòptria està a l’espera de que l’Ajuntament de Figueres faci les gestions oportunes per poder adequar la sala de La Cate amb un equip digital permanent que, en un futur no massa llunyà, permeti al cineclub traslladar-hi les seves sessions.

Cal recordar que el Cineclub Diòptria és l’única iniciativa a la comarca que permet als empordanesos gaudir de cinema d’autor en versió original sense necessitat d’haver de desplaçar-se a Girona, i el seu habitual nombre d’espectadors, que va augmentar exponencialment després de que la temporada passada l’horari de sessions s’avancés a les 20.30 h, testimonia la seva bona acollida.

El mes d’octubre podrem gaudir de tres títols que són mostra de l’aposta del cineclub de presentar una programació eclèctica i de qualitat: Renoir, un tribut del director francès Gilles Bourdos al conegut pintor, que va ser mereixedor del guardó Un Certain Regard a l’edició del Festival de Cannes 2012. La caza, una pel·lícula del director danès Thomas Vinterberg que ha obtingut nombrosos reconeixements i que va valer al seu protagonista, Mads Mikkelsen, el guardó com a millor actor a la mateixa edició del Festival de Cannes. I per acabar el mes Paraíso: Esperanza, l’entrega més lleugera de la trilogia d’Ulrich Seidl que no ha deixat de recollir bones crítiques.

Més sobre...: cineclub diòptria , figueres