Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Notícies :: Notícies de la Federació :: LA FCC A L'ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS A TUNISIA

Titular notícies

LA FCC A L'ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS A TUNISIA

Divendres 19 Abril 2013

La Federació catalana de cineclubs (FCC) ha participat a Tunisia de dos esdeveniments importants: el Foro Social Mundial i l’Assemblea General de la Federació internacional de cineclubs (FICC).

Aquesta reunió històrica a Àfica i en el món àrab, especialment en el marc tunisià que viu immers en un procés revolucionari per la lluita d’una democràcia pròpia, atorgava un marc polític i social que ens va impressionar. L’equip organitzatiu de joves ens demostrà la força d’aquest poble. Volem agraïr des de la FCC el treball de l’organització dels amics i companys de la Federació tunesina de cineclubs. Mai en els últims 10 anys havíem pogut assistir a una trobada cineclubista internacional en el que es disposés d’una setmana per treballar. Va ser una gran oportunitat per debatre i conèixer realitats cineclubistes molt diferents. També va ser un rècord de participació en quant a països representats i a nombre de delegats. L’apertura a noves persones i noves generacions garantitza el futur de la FICC. Les persones que es van incorporar al nou comitè executiu representen a aquestes noves generacions. Les diferents taules de treball, la lectura dels informes de les diferents federacions i socis membres ens permeten constatar que el cineclubisme és un fenomen global, ric en la seva diversitat i que comparteix problemes comuns, especialment els que tenen que veure amb l’accés a les pel•lícules. Dins aquesta diversitat, la FCC va participar representant la realitat del cineclubisme català. Els delegats varen confiar en la continuïtat de la FCC dins el càrrec de Secretari General. Molts són els reptes de futur, com consolidar l’oficina de Barcelona i aconseguir finançament pels projectes de la FICC. Amb els ànims i l’energia renovada esperem que l’aportació de la FCC a la FICC estigui a l’alçada dels cineclubs de Catalunya.

Aquest document vol ser la crònica. Seguiu llegint...

La Federació catalana de cineclubs (FCC) ha participat a Tunisia de dos esdeveniments importants: el Foro Social Mundial i l’Assemblea General de la Federació internacional de cineclubs (FICC). Aquest document vol ser la crònica.

FORO SOCIAL MUNDIAL
Del 28 al 30 de març, la FCC va participar al Foro Social Mundial presentant la nostra iniciativa internacional CINESUD. Aquesta iniciativa, que rep l'acompanyament de la Federació internacional de cineclubs (FICC), vol difondre films de difícil distribució entre cineclubs de tot el món. L'accés a la cultura cinematogràfica és una eina fonamental per a la construcció democràtica en les nostres societats. Sovint els films no troben al seu públic ja que no poden accedir a les xarxes de distribució habituals, que es mouen naturalment amb una intencionalitat lucrativa. CINESUD vol promoure un tipus de cinema alternatiu entre el qual predomina el curt i el documental i al qual li resulta molt difícil traspassar les fronteres nacionals. La projecció de films CINESUD, a través de la plataforma internacional dels cineclubs, assegura la possibilitat de debat i intercanvi d'opinions al finalitzar les projeccions.
El dia 29 de març va tenir lloc a Tunísia i dins de les activitats del Fòrum Social Mundial una taula rodona per presentar el projecte on van participar Marcela Aguilar (CINESUD a Colòmbia), Claudino de Jesus (President de la Federació internacional de cineclubs (FICC ) - Brasil) i Julio Lamaña - Catalunya (Responsable CINESUD a Europa i nord d'Àfrica). Així mateix es van projectar dos programes del catàleg CINESUD. Una retrospectiva sobre el realitzador iranià Kamran Shirdel i el documental "Jerusalem: les veus de l'ocupació" de l'ONG Associació catalana per la pau.

ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS

Tres persones de la FCC vam assistir: la Rosa Llinàs com a Presidenta de l’entitat, Julio Lamaña, com a Secretari General de la FICC i l’Olga Iglesias en qualitat d’observadora.  Veiem una crònica dels treballs realitzats.

ELS TREBALLS
DIA 1 d’abril 2013.- Reunió del Comitè Executiu de la FICC sortint. Aquesta era l’última reunió del Comitè, essencialment destinada a preparar els treballs de l’Assemblea durant els dies següents. Es presentà la candidatura de la Federació de cineclubs del Nepal per ser afegida a la resta de membres provisionals i es van presentar els informes de cada membre de l’EC que serien presentats a l’Assemblea General (AG).
Al vespre va tenir lloc la inauguració de l’AG amb la presència del Ministre de Cultura de Tunísia i altres personalitats. Va haver un concert amb un cantautor tunisià que va cantar cançons protesta de diversos països del món.

2 abril 2013
Al matí van tenir lloc les reunions dels grups de la FICC. La catalana treballa oficiosament amb el grup Llatinoamericà ja que des de fa anys treballem plegats en projectes comuns com pot ser Cinesud o l’organització de les trobades iberoamericanes de cineclubs. Donat que érem vàries persones de la FCC també vam participar de la reunió del grup Europeu.
Grup Llatinoamericà. En aquesta AG hi havia un gran nombre de països llatinoamericans que presentaven la candidatura a ser membres plens: Bolívia, Xile, Equador i Puerto Rico. També Cuba, que feia anys que no participava d’aquestes reunions, tornava a la FICC. Tots ells van presentar les activitats als seus països constatant la varietat i la diversitat del moviment cineclubista a Llatinoamèrica. El cineclub de la Cinemateca Nacional de Equador presentà la seva intenció d’organitzar una trobada internacional de cineclubs al 2014 i es va presentar per imprimir almenys els dos propers números dels “quaderns dels cineclubs”del qual la FCC treballa en el comitè de redacció. Brasil va anunciar una propera trobada de cineclubs iberoamericans a Porto Alegre per finals d’aquest any. Altres reunions informals del grup van tenir lloc en altres moments de les jornades.
Grup Europeu.- Va sorgir una iniciativa per unificar els diferents grups europeus en un de sol. Reunificar el grup mediterrani, el grup Europa central i de l’est i el grup nòrdic. Finalment es va decidir que el grup nòrdic continuaria com fins ara i els altres dos grups s’unificarien. La primera reunió va servir per fer uns primers contactes entre els delegats. Altres reunions informals van tenir lloc en altres moments de les jornades.
A la tarda tots els delegats es van trobar per escoltar els informes dels secretaris dels grups. Mentre s’organitzava aquesta AG es va pensar en la importància de que les federacions també poguessin presentar un petit informe de les seves activitats. Es va preparar un qüestionari. Durant la tarda doncs es van poder escoltar part d’aquests informes, els quals seran editats en un número especial dels “Quaderns del cineclubs” que integrarà tota la informació generada en aquesta AG. La lectura d’aquests informes de les federacions va constatar les preocupacions comunes com l’accés a les pel•lícules i les formes de col•laboració per aconseguir-les i les diferents formes de treballar segons els continents. També es va debatre sobre la necessitat de la col•laboració econòmica del públic per mantenir l’independència del cineclub. Postures contraposades sobre aquest aspecte varen manifestar unes diferències en aquest punt. L’informe de la FCC va ser llegit per la nostra presidenta, na Rosa Llinàs.

Els informes del Comitè executiu, tant dels secretaris de grups, del “Main office”, com dels “special duties” els podeu consultar aquí i en la web de la FICC http://infoficc.wordpress.com

3 d’abril 2013
Al matí del tercer dia començaven els treballs del “Forum mundial del cineclubisme” pensat com a taules rodones per conèixer la situació del cineclubisme en el nostre temps i especialment en el món àrab i Africà. La taula del matí estava dedicada a conèixer la realitat del cineclubisme Africà i vam poder escoltar les interessants aportacions de la delegada marroquina Amina Saibari que va incidir en la importància del cineclubisme marroquí en l’alliberament de la dona ja que sovint els cineclubs eren els únics espais on les dones podien anar. Sobre la idea del cineclub com a cultura d’emancipació s’obre un debat sobre la identitat i com els cineclubs són espais de construcció d’identitats tot fomentant el sentiment de pertinència a un col•lectiu associatiu.  El delegat de Burkina Fasso, Casimir Yameogo ens va mostrar el difícil panorama en Burkina Fasso, la dificultat econòmica per promoure activitats cineclubistes. Constata la necessitat d’estendre el moviment per altres països d’Àfrica donada la poca presència d’aquest continent en la FICC. Es comenta la necessitat de col•laborar amb els festivals africans importants com el FESPAKO de Burkina Fasso o les Jornades Cinematogràfiques de Cartago a Tunis com una forma de potenciar les sinergies. El delegat Aziz Arbai, del Marroc proposa la creació de una xarxa de cineclubs africana per afavorir els intercanvis. Felipe Macedo comenta els aspectes positius a l’Africà pel cineclubisme. Ja que hi ha poques sales de cinema, els cineclubs poden ocupar aquest espai.
Per la tarda es van procedir a la lectura dels informes dels membres del Comitè Executiu i la segona part dels de les diferents federacions.

4 d’abril 2013
Dijous al matí estava dedicat al coneixement del cineclubisme tunisià dins les taules del Fòrum mundial. Els ponents ens van acostar a la realitat del cineclubisme a Tunísia en el que existeixen més cineclubs que sales de cinema. Tant des d’un punt de vista històric fent un repàs per la història del cineclubisme tunesí com posant-nos en antecedents dels treballs que en paral•lel s’estaven fent en una sala contigua a la nostra. Es va evidenciar l’entusiasme d’un moviment cineclubista molt jove que encara un futur cineclubista des d’un moviment general d’esquerres post-revolucionari. El debat va girar en torn de la cinefília i de les diferents formes d’entendre-la. En un país com a Tunísia, amb clares influències franceses, la cinefília com “amor al cinema” s’entén de forma diferent en altres països. Aquesta part del debat ens va portar al final dels treballs del matí.
 
A la tarda teníem una sessió anomenada “Planificació estratègica de la FICC” on es volia plantejar què pensaven els delegats de la FICC i cap a on volien que la FICC anés en els propers dos anys. Anteriorment s’havia passat un document. Els delegats d’Equador van demanar ajut a la FICC per organitzar una trobada internacional el 2014 i va insistir en la importància de generar publicacions cineclubistes de reflexió. Com que ells tenen facilitat per realitzar publicacions es van proposar per editar el proper número dels “Quaderns dels cineclubs”.

El delegat de Burkina Fasso Casimir Yameogo proposa la necessitat que la FICC col•labori amb ells per incrementar la presència de federacions de cineclubs de l’Àfrica negra a la FICC. La delegada suïssa Eva comenta la importància de la solidaritat entre federacions de diferents continents i amb possibilitats econòmiques diferents.

El delegat de Brasil Luiz Cassol comenta la necessitat d’organitzar trobades “virtuals” per tractar d’assumptes concrets. Es podria utilitzar Skype, plantejar un tema i coordinar que la trobada quedés enregistrada.

Felipe Macedo proposa que els “Quaderns dels cineclubs” sigui una publicació oficial de la FICC amb dos anys com a mínim.
Ramzi Laâmouri de Tunisia comenta la necessitat de generar un informe financer per poder incrementar els ingressos, que actualment són pocs. Comenta la necessitat de diversificar els ingressos que actualment són únicament el de les quotes dels afiliats. L’organització de l’AG a Tunisia ha estat molt difícil econòmicament. Proposa la creació d’un secretariat permanent que sigui en la Federació que organitzi la AG i duri fins la següent assemblea.
 
Chokri Mediouni de Tunísia insisteix en la importància del Premi Quijote de la FICC i en la necessitat de recuperar el Festival Internacional de cineclubs que s’organitzava a Itàlia anys enrere amb els premis Quijote de l’any. També vol proposar que un dels punts de la nostra constitució faci referència a la lluita contra la violàcia. El president de la FICC, Claudino de Jesus comenta que un canvi en els Estatuts necessita d’una Assemblea per fer-hi modificacions. Proposa que la proposta de Chokri s’incorpori a la Carta final de Cartago. Creu que el premi Quijote hauria d’estar dotat d’una quantitat de diners.
 
El president comenta la necessitat de treballar en el cens dels cineclubs que conformen la FICC. Hem de saber a quants cineclubs representem.

Olga Iglesias, de la FCC comenta la importància d’obrir els treballs de la FICC a altres persones de les federacions. Insisteix en la importància de reforçar la comunicació interna i externa. Proposa que el logotip de la FICC i les informacions que genera la FICC ha d’arribar als cineclubs. Proposa reforçar els intercanvis entre els grups. Explica algunes iniciatives dins la FCC com el projecte “Per estrenar” o la col•laboració amb la “Mostra de cinema àrab” que va fer que dos persones de la federació de cineclubs de Tunisia poguessin venir a Barcelona. Proposa potenciar CINESUD com a plataforma d’intercanvi i apropar-se a altres entitats com escoles de cinema i altres professionals del món del cinema. Planteja la necessitat de que la FICC es plantegi el tema dels subtítuls de pel•lícules de cinesud o altres per afavorir la circulació.

Ryan Reynols de la Federació de cineclubs de Nova Zelanda llença la pregunta de què volem de la FICC més de 60 anys després del seu naixement. Comenta que ell va conèixer la FICC el 2010 i que no sabia res abans. Que el que ell pensava que era local era de veritat global. Creu necessari els intercanvis de pel•lícules i posa a disposició de Cinesud un programa de curts de Nova Zelanda.

Marcela Aguilar, representant de Cinesud Colòmbia proposa la necessitat de treballar en el camp dels nens i joves. I que seria molt important accedir a les pel•lícules realitzades per a aquest públic i que pugui circular entre les federacions. També comenta com està treballant Cinesud a Colòmbia. Primer a partir d’una convocatòria per tal arribin materials i després un circuit de films cinesud entre els cineclubs de Colòmbia.

Felipe Macedo proposa fomentar mercats de films en els esdeveniments organitzats per la FICC. Un “cinesouck” que es podria organitzar en la propera AG.

Alfredo Scaglia de la Federació Argentina de cineclubs creu que s’han de recollir les històries del cineclubisme de cada país a través de la revista “Quaderns dels cineclubs”.

Alvaro Valenzuela del Cineclub de la Universidad de Chile proposa que la FICC ajudi a difondre el cineclubisme dins la formalitat, ja que a molts països es treballa de forma informal i va en detriment del creixement del cineclubisme en aquells països.

Joao Paulo Macedo comenta que s’ha de disponibilitzar els premis Quijote per ser distribuïts ja que hi ha alguns que ja no tenen distribuïdor. Es podria recuperar alguns premis Quijote dels últims 10 anys i intentar una distribució.

En aquest moment de les discussions, arribà Paolo Minuto, expresident de la FICC. L’actual president Claudino de Jesus el convida a pujar a la taula. Paolo Minuto llença la idea de reflexionar sobre la responsabilitat de la FICC per distribuir films entre els països membres. Cinesud pot ser la solució per la distribució d’aquests films entre federacions membres. També comenta la importància de considerar les diferents formes en les que el públic col•labora econòmicament. Que s’han de buscar diferents formes de pagament quan el públic no pot pagar en alguns països. Que els cineclubs tenen el deure i la responsabilitat d’ofertar films alternatius als que es mouen de forma habitual. El president Antonio Claudino de Jesus va prendre la paraula per escriure un text dedicat a Paolo Minuto. Era el pas previ al lliurament del premi especial Don Quijote pel treball de tota una vida al expresident Paolo Minuto. Va ser un moment d’alegria compartit per tots els delegats.

Chokri Mediouni comenta la importància de que els cineclubs mantinguin la seva independència ja que dependre d’ajuts públics de vegades pot incidir en una manca de llibertat.

Joao Paulo Macedo comenta sobre la importància de tenir un treball professional dins l’oficina administrativa de la FICC. Creu que és necessari però que aquesta ha de treballar en projectes concrets i en projectes que siguin realitzables. No massa complexos. Luiz Cassol comenta en aquest sentit la importància de que l’oficina pugui ser itinerant acompanyant la feina del Secretari General. El president de la FICC, Claudino de Jesus comenta que la seva experiència com a productor és que l’oficina administrativa de la FICC ha de treballar en la captació de fons i ha d’estar lligat al secretari General.

Gabriel Rodríguez comenta la importància de la web de la FICC com la eina que ha de permetre mostrar tots els treballs de la FICC. Així, fa una presentació online de la proposta de la nova plana web de la FICC i dels apartats que es volen treballar. L’adreça és http://infoficc.wordpress.com . També comenta que la nova web estaria vinculada a les xarxes socials com Twitter, Facebook o Flickr. Àlvaro Valenzuela comenta que la plana web de la FICC és molt important per poder arribar a les noves generacions i que la FICC hauria de destinar diners a aquesta activitat de comunicació.

5 d’abril 2013
Aquest va ser el dia de la visita turística. Acompanyats pel grup de la Federació de cineclubs de Tunísia varem visitar la Medina de Tunis (alguns van poder regatejar i comprar), varem anar al fantàstic Museu del Bardo en el seu nou edifici i després de dinar varem visitar Sidi Busaid i el museu de la música. Després encara alguns van poder fer algunes compres i vam tornar a l’hotel. Al vespre es van realitzar reunions informals dels diferents grups, especialment perquè l’endemà tindrien lloc les eleccions al nou Comitè Executiu.

6 d’abril 2013
Al matí s’havia preparat la taula rodona que havia de tractar del centenari del cineclubisme. Felipe Macedo, Gabriel Rodríguez i Germain Lacasse varen fer aportacions sobre la història del cineclubisme mundial d’un gran abast. Es va llençar la idea de que els cineclubs no neixen com es pensava fins ara els anys 20 sinó que ja existien abans dins d’un ambient obrer i anarquista. Es va parlar de les publicacions sobre cineclubisme i la importància de l’oralitat en el medi cineclubiste com aspecte fonamental per a la formació de públics. Aquestes ponències seran publicades en el número especial dels “Quaderns dels cineclubs”.

Per la tarda arribava el moment de les eleccions al nou comitè executiu. Després d’aclarir alguns dubtes sobre l’informe financer comença el període d’eleccions. Va ser escollit com a secretari per aixecar acte, en Atle Hunnes de Noruega. Aquesta acta serà enviada més endavant en quant es disposi. Les persones que es proposaven al càrrec tenien un moment per proposar les seves línies d’acció. Es van aprovar els nous membres de la FICC: Bolivia, Equador, Filipines, Nepal, Puerto Rico, Sri Lanka, Ukaïna i Xile. Benvinguts!

Els resultats de les eleccions varen ser:


Cultural President
Luce Vigo – France

MAIN OFFICE

President
Claudino de Jesus – Brasil

Vice-President
Golam Rabbany Biplob – Bangladesh

Secretary General
Julio Lamaña – Catalonia – Spain

Treasurer
Ramzi Laamouri – Tunisia-

SECRETARIES GROUPS

AFRICAN GROUP
Amina Saibari – Morocco-

ASIAN PACIFIC GROUP
Rajesh Gongaju – Nepal

EUROPE GROUP
André Viane – Portugal

LATIN AMERICAN GROUP
Cristina Marchese – Argentina

NORDIC EUROPE GROUP
Maeve Cooke – Ireland


SPECIAL DUTIES

ARCHIVE
Robert Richter – Switzerland

RESEARCH AND PUBLICATIONS
Ryan Michael Reynolds – New Zealand

CHILDREN AND YOUTH FILMS
Kim Brunn – Denmark

COMMUNICATION
Gabriel Rodriguez – Mexico

SECRETARIAT AND JURY ADMINISTRATION
Joao Paulo Macedo – Portugal
Atle Hunnes Isaksen – Norway

Al final de la tarda es va presentar la “Carta de Cartago”, un document de consens que vol deixar constància dels treballs i de les intencions del moviment cineclubista internacional. Aquest va ser el text aprovat:

CARTA DE CARTAGO de la Federació Internacional de Cinema Clubs
Reunits al Centre Cultural Internacional de Hammamet de l'1 al 7 d'abril de 2013, representants de cineclubs, federacions, cinemateques, associacions i cineastes de 36 països que van participar de l'Assemblea General de la Federació Internacional de Cineclubs i en el Fòrum Mundial de Cineclubs, commemorant el centenari del cineclubisme, llancem aquesta Carta de Cartago, per tal de reivindicar la diversitat dels cineclubs al voltant del món i reconèixer el lideratge de la Federació Tunisiana de Cineclubs en l'organització del moviment associatiu del públic a l'Àfrica, així com el seu paper en el món àrab com a promotor d'un canvi social i una revolució pacífica protagonitzada per la societat civil. La FICC subratlla el paper que ha jugat el Ministeri de Cultura de Tunísia en la valoració del cineclubisme i la convicció del seu rol en la vida comunitària, acollint els representants de cineclubs de tots els continents, reconeixent l'extraordinari valor cultural de la transformació de tota la societat. Sent aquest un exemple per a tots els estats per considerar la cultura com un agent d'enriquiment civil de la humanitat, la FICC es manifesta reconeixent la importància, tradició i perspectives del cineclubisme tunisià com un motor d'integració regional, cultural i a favor de pluralisme democràtic religiós i civil, reivindicant el paper de les dones en aquest procés així com l'articulació d'institucions i organitzacions socials. En adhesió a la Carta dels drets humans i reivindicant la carta de Tabor dels Drets del públic, reconeixem el nostre desafiament de comunicar, informar i difondre el patrimoni cultural de les nostres associacions,
 
1. Ens oposem a les formes de monopoli, exclusió i censura per mitjà de la digitalització de les sales de cinema, així com l'ús indegut del vocable cineclub amb fins comercials.
2. Ens proposem organitzar i conduir el desenvolupament de línies editorials i d'investigació sobre la història del moviment cineclubista a tot el món.
3. Ens pronunciem per coordinar projectes permanents de formació de promotors culturals i formes de compartir al voltant del audiovisual que enriqueixin culturalment a la societat.
4. Ens manifestem a favor de l'organització d'entitats nacionals que permetin la interlocució de la societat amb els governs per tal de garantir l'accés als drets culturals a la informació i l'art.
5. Reiterem als estats i els ministeris i agències d'educació de tot el món, la nostra recomanació per incloure l'ensenyament de l'audiovisual en tots els nivells de l'ensenyament i ens pronunciem per implementar projectes d'educació visual per a nens, joves i adults.

Hammamet, Tunísia, abril 6, 2013

7 d’abril 2013
Pel matí es va realitzar la reunió del nou Comitè Executiu mentre que la resta de delegats aprofitaven per visitar la Medina de Hammameth i uns estudis de cinema amb decorats de “Peplum”. En la reunió del Comitè es varen determinar les primeres accions de la FICC a desenvolupar en aquest període de dos anys que comença.

Conclusions
Aquesta reunió històrica a Àfica i en el món àrab, especialment en el marc tunisià, immers en un procés revolucionari per la lluita d’una democràcia pròpia atorgava un marc polític i social que ens va impressionar. L’equip organitzatiu de joves ens demostrà la força d’aquest poble. Volem agraïr des de la FCC el treball de l’organització dels amics i companys de la Federació tunesina de cineclubs. Mai en els últims 10 anys havíem pogut assistir a una trobada cineclubista internacional en el que es disposés d’una setmana per treballar. Va ser una gran oportunitat per debatre i conèixer realitats cineclubistes molt diferents. També va ser un rècord de participació en quant a països representats i a nombre de delegats. L’apertura a noves persones i noves generacions garantitza el futur de la FICC. Les persones que es van incorporar al nou comitè executiu representen a aquestes noves generacions. Les diferents taules de treball, la lectura dels informes de les diferents federacions i socis membres ens permeten constatar que el cineclubisme és un fenomen global, ric en la seva diversitat i que comparteix problemes comuns, especialment els que tenen que veure amb l’accés a les pel•lícules. Dins aquesta diversitat, la FCC va participar representant la realitat del cineclubisme català. Els delegats varen confiar en la continuïtat de la FCC dins el càrrec de Secretari General. Molts són els reptes de futur, com consolidar l’oficina de Barcelona i aconseguir finançament pels projectes de la FICC. Amb els ànims i l’energia renovada esperem que l’aportació de la FCC a la FICC estigui a l’alçada dels cineclubs de Catalunya.
Julio lamaña


AQUEST ÉS ELS PROGRAMA DE LES ACTIVITATS I ELS DELEGATS PRESENTS A L’ASSEMBLEA GENERAL DE LA FEDERACIÓ INTERNACIONAL DE CINECLUBS

DELEGATES

Access CINEMA.- Ireland.- Maeve Cooke
Access CINEMA.-  Ireland.-  Finola Costello
Afghanistan Federation of Cinema Clubs.-  Afghanistan.- Diana Saqeb
Bangladesh Federation of Film Societies.- Bangladesh.- Golam Rabbany Biplob
Bangladesh Federation of Film Societies.- Bangladesh.- Abdus Selim's
British Federation of Film Societies United Kingdom.-  Peter Cargin
Bundesverband Jugend und Film e.V..-  Germany.-  Hauke Lange-Fuchs
Bundesverband Jugend und Film e.V..-  Germany.-  Felix Arnold
Cineclub Bravo.-  México.-  Gabriel Rodríguez
Cinélibre.- Switzerland.- Eva Furrer-Haller
Cinemaclab Kutaisi.-  Georgia.-  Tea Gabidzashvili
Conselho Nacional de cineclubes do Brasil.-  Brazil.-  Luiz Alberto Brizola Cassol
Conselho Nacional de cineclubes do Brasil.-  Brazil.-  Antonio Claudino de Jesus
Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber.-  Denmark.-  Kim Brunn
Eesti Filmiklubide Selts.-  Estonia.-  Raivo Olmet
Federação Portuguesa de Cineclubes.-   Portugal.-  André C. J. Viane
Executive Committee IFFS.-   Portugal.-  João Paulo Macedo
Federació Catalana de Cineclubs.- Catalonia-Spain.- Julio Lamaña Orozco
Federació Catalana de Cineclubs.- Catalonia-Spain.-  Rosa Llinàs Viola
Federación Argentina de Cineclubes Argentina.-  Cristina Marchese
Federación Argentina de Cineclubes Argentina.-  Alfredo Domingo Scaglia
Federazione Italiana dei Circoli del Cinema.-  Italy.-  Elisabetta Randaccio
Federation of Film Societies of India.-  India.-  Ramamoorthy Mani
Federation of Film Societies of India.-  India.-  Kiran Shantaram
Kathmandu Film Society.-  Nepal.-  Rajesh Gongaju
Kelab Seni Filem Malaysia.-  Malaysia.-  Wong Tuck Cheong
Magyar Filmklubok es Filmbaratok.-  Hungary.-  Krisztina Tajta
New Zealand Federation of Film Societies.-  New Zealand.-  Ryan Michael Reynolds
New Zealand Federation of Film Societies.-  New Zealand.-  Andrea Susan Haines
Norsk Filmklubbforbund.-  Norway.-  Jon Edvard Iversen
Norsk Filmklubbforbund.-  Norway.-  Atle Hunnes Isaksen
Polska Federacja Dyskusyjnych Klubów Filmowych.-   Poland.-  Maciej Gil Tymoteusz
Sveriges Förenade Filmstudios.-  Sweden.-  Torbjorn Kjellsson (IFFS auditor)
Sveriges Förenade Filmstudios.-  Sweden.-  Marie Öhgren
Federación de Instituciones de Cultura Cinematográfica del Uruguay.-   Urugay.-  Humberto Yamandú Testa
Fédération des ciné-clubs du Burkina Faso.-  Burkina Faso.-  Yameogo Lamoussa Casimir
Fédération des ciné-clubs du Burkina Faso.-  Burkina Faso.-  Ouattara Hakim Tidiane
Federación de cineclubs de Cuba.-  Cuba.-  Lázaro Lorenzo Alderete Terry
Fédération des ciné-clubs du Maroc.-  Morocco.-  Amina Saibari
Croatian Film Clubs Association.-  Croatia.-  Etami Borjan
Puerto Rico Cine Club.-  Puerto Rico.-  Caroline Gil
Russian Federation of Film Societies.-  Russia.-  Alie Zabanbark
Cineclub de la Universidad de Chile.-  Chile.-  Alvaro Nicolas Valenzuela Rocha
Cineclub de la Cinemateca nacional de Ecuador.-  Ecuador.-  Laura Godoy
Cineclub de la Cinemateca nacional de Ecuador.-  Ecuador.-  Wilma Grande Novoa
Sri Lanka Federation of Film Societies.- Sri Lanka.- Ashley Malcolm Ratnavibhushana
Cinemateca Boliviana.-  Bolivia.- Elizabeth Carrasco
Cinema Hall.- Ukrainia.- Illia Svidler
Cinemanila International Film Festival Foundation. Philippines.- Amable 'Tikoy' R. Aguiluz VI

ANOTHER GUESS

Luce Vigo (Présidente culturelle) France.
Felipe Macedo (Forum mondiale) Brazil.
Marcela del Pilar Aguilar Pardo (CINESUD) Colombia
Paolo Minuto (Ex IFFS president) Italy.
Aziz Arbai (Forum mondiale) Morocco
Germain Lacasse (Forum mondiale) Canada

OBSERVERS

Sociedad de Cine de Puerto Rico.-  Puerto Rico.-  Alexandra L. Vega
Federación Argentina de cineclubs Argentina.-  María Cristina Yolanda Fracchiola
Hungarian Federation of Film Societies.-  Hungary.-  Reka Szalkai
Federazione Italiana dei Circoli del Cinema.-  Italy.-  Marco Asunis
Federació catalana de cineclubs Catalunya - Catalonia - Spain.-  Olga Iglesias
North South University Cine and Drama Club.-  Bangladesh.-  Nasrin Pervin
Southern Region of FFSI.- India.-  Gangadhar Pandy
Cinemaclab Kutaisi - Georgia - Tamari Zamtadadze

L’agenda d’activitats va ser la següent:

Lundi le 01 avril 2013 :

    10H00 à 11H45 : Réunion du comité exécutif sortant au centre culturel international de Hammamet (Dar Sébastien)
   12H15 à 14H00 : Réunion du comité exécutif sortant    18H00 à 19H30 : Cocktail de bienvenue et allocation des participants à l'hôtel

Mardi le 02 avril 2013 :

09H30 à 12H30 : Assemblée générale de la FICC [Réunion des groupes]    15H00 à 19H00 : Assemblée générale de la FICC [Rapports secrétaires des groupes]
17H15 à 19H00 : Assemblée générale de la FICC [Rapports secrétaires des groupes

Mercredi le 03 avril 2013 :

09H30 à 10H45 : Forum [Afrique - Monde Arabe]- Modérateur : Kamel Ben Wannes
09H45 à 10H05 Intervention de Amina Saibari
0H05 à 10H25 L'intervention de la fédération de Burkina Faso
0H25 à 10H45 Aziz Arbai
5H00 à 16H45 : Rapport du comité exécutif sortant
17H15 à 19H00 : Rapport du comité exécutif sortant
22H00 à 00H00 : : Projection au centre culturel international de Hammamet (Dar Sébastien)>
    Court métrage : Vivre de Walid Tayaa
    Long métrage : L’homme de cendres de Nouri Bouzid

Jeudi le 04 avril 2013 :

09H30 à 12H30 : Forum mondial des ciné-clubs [Cinéclubisme en Tunisie]
9h30--10h : Histoire du mouvement des cinéclubs en Tunisie. -
0h –10h15 : Etat des lieux ( Les avancements des travaux du congrès national) - Intervention de: Sayda Hamdi (Membre du comité du ciné-club Menzel Bourguiba)
10h15-10h30: Perspectives - Intervention de: Ramzi Laâmouri (Membre du bureau fédéral de la FTCC)
15H00 à 19H00 : Forum mondial des ciné-clubs [Perspectives + planification stratégique de la FICC] - Modérateur: Julio Lama
16H45 à 17H15 :Pause-Café
7H15 à 19H00 : Forum mondial des ciné-clubs [Perspectives + planification stratégique de la FICC]- Modérateur: Julio Lamaña
    Court métrage : Pourquoi moi ? de Amine Chiboub
    Long métrage : Fleur d’oubli de Salma Baccar

Vendredi le 05 avril 2013 :

Visita turística

Samedi le 06 avril 2013 :

09H30 à 12H30 : Forum [Centenaire + Charte de Carthage]- Modérateur : Paolo Minuto
09H45 à 10H05 : Felipe Macedo
10H05 à 10H25 : Gabriel Rodriguez
10H25 à 10H45 : Germain Lacasse
15H00 à 19H00 : Election du nouveau Comite exécutif
22H00 à 00H00 : Projection de film [Le professeur]

Dimanche le 07 avril 2013 :
09H00 : Réunion du nouveau Comité Executif.
17H00-19H00 : Concert de clôture.

PANORAMA DEL CINEMA TUNISIÀ

Pels vespres vam poder veure una mostra de cinema tunisià amb les següents pel•lícules:

Khochkhach (Fleur de l’oubli)
Réalisateur: Salma Baccar
Scénario et dialogues: Salma Baccar et Aroussia Nallouti avec la collaboration de Fabrice Ziolkowski
Image: Andréas Sinanos
Son et mixage: Héchemi Joulak
Montage: Karim Hammouda et Kahena Attia
Musique: Rabiî Zamour
Décor: Taoufik Bèhi
Script: Saïda Ben Mahmoud
Production: C.T.V. services, 7, avenue Moheiddine Klibi, 2092 El Manar II Tunis-Tunisie - C.C.M. Rabat Maroc
Sortie Tunisie: mercredi 18 janvier 2006

Synopsis
Dans la Tunisie des années quarante, une jeune fille romantique de la bourgeoisie tunisoise, Zakia, se trouve prise dans le piège d’un mariage arrangé avec un homme dont elle va très vite découvrir l’homosexualité. Suite à un accouchement douloureux, elle devient dépendante du khochkhach (pavot), une plante que sa mère lui administra pour calmer ses douleurs post-natales. C’est le début d’une descente vers l’enfer qui l’amène dans un asile d’aliénés où elle va reprendre goût à la vie et à l’amour.

Le Professeur
Pays Concerné: Tunisie
Réalisateur: Mahmoud Ben Mahmoud
Avec: Sondos Belhassen, Ahmed Hafiène
Production: Familia Productions
Pays de production: Tunisie
Durée : 92’
Genre: portrait
Type: fiction
Lieux de Tournage : Nafta, Metlaoui, Redeyef, Tunis
et banlieues.

Synopsis
En 1977, Kh’lil Khalsawi, professeur de droit à l’université de Tunis est désigné par le parti au pouvoir pour le représenter au sein de la ligue tunisienne des droits de l’homme qui vient d’être créée. Sa mission est d’y défendre les positions officielles quant aux dossiers traités par la ligue. Mais la conjonction de plusieurs événements aussi bien d’ordre social que privé va ébranler la fidélité de Kh’lil à son parti.

VISA - La Dictée
Scénario: Ibrahim Letaief
Durée: 30’
Photo: Sofiéne El-Fani
Son: Yves Lévesque
Montage: Nadia Ben Rachid
Interprètes: Jamal Madani, Jamila Chihi, Lotfi Dzir
Année de sortie: 2004

Synopsis
Une amusante parodie sur les acrobaties les plus sophistiquées auxquelles sont contraints les Tunisiens pour obtenir un visa d’entrée en France. La dernière loi imaginaire impose un nouvel examen à passer: une dictée en langue française. Avec zéro faute, on obtient son visa. Pour le pauvre Rachid, c’est le début d’une immersion forcée dans le règne de la francophonie : émissions de France Culture,musique de Trenet et nouvelle cuisine…

Pourquoi moi ?
Réalisateur: Amine Chiboub
Scénariste: Amine Chiboub
Directeur photographie: Hazem Berrabah
Directeur artistique du son: Walid Ouerghi
Musique: Mehdi Ahmedi
Montage: Badi Chouka
Interprètes: Jamel Sassi , Abir Bennani , Mourad
Karrout , Riadh Hamdi , Mohamed Ali Mahfoudh
Décors: Bassem Marzouk

Synopsis
Le PDG d’une société se fait disputer par sa femme au téléphone. Impuissant, il fait passer sa colère sur son assistant qui s’en prend à la secrétaire, qui se défoule à son tour sur le coursier. Le coursier, une fois sorti de l’immeuble, propagera cette mauvaise humeur à l’ensemble de la ville.

L’homme de cendres
Réalisateur: Nouri Bouzid
Scénario: Nouri Bouzid
Photographie: Youssef Ben Youssef
Son: Faouzi et Riadh Thabet
Musique: Salah El Mahdi
Montage: Mika Ben Miled

Synopsis
Hachemi est sur le point de se marier et, dans la maison familiale, tous s’affairent pour préparer la fête. Pourtant, Hachemi semble bien peu concerné par l’événement : il refuse de saluer les invités de la noce, s’entête à ne pas répondre à son père, Mustapha, puis sort brusquement. Dans les rues de Sfax, il retrouve son ami d’enfance Farfat qui, comme lui, a appris très jeune le métier de sculpteur sur bois...

Essaïda
Réalisateur: Mohamed Zran
Durée: 1h40’
Année: 1996
Pays: Tunisie
Scénario: Mohamed Zran
Son: Hechmi Joulak
Image: Jean-claude Couty
Montage: Francis de Delemont
Musique: Les Colombes
Interprètes: Hichem Rostom, Chedli Bouzayen, Myriam Amarouchene
Production: Sangho films

Synopsis
A Tunis, trois jeunes garçons désoeuvrés tentent de faire la manche. L’un d’eux, Nidal, est bientôt abordé par un homme mystérieux. Nidal continue son chemin, poursuivi par l’homme qui le piste jusqu’à son quartier, dans les faubourgs de Tunis.

Fils de la Pauvreté
Réalisateur: Nidhal Ben Hassine
Montage: Yahya Ben Houria
Production: FTCA 2012

Synopsis
A partir des ordures, un jeune homme construit son propre monde intime, émotionnel et spirituel.

VIVRE (El Icha)
Réalisateur: Walid TAYAA
Durée: 17’ Interpretation: Sondos Belhssan

Synopsis
Hayet est une tunisienne quadragénaire. Elle est veuve et son fils de 20 ans est parti au Canada. Elle travaille comme opératrice dans un centre d’appels français délocalisé à Tunis.

Per trobar més informació I imatges de l’AG consulteu:
http://infoficc.wordpress.com

Més sobre...: ficc , assemblea general , Tunisia , tunisia
Últimes Notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016