Notícies :: Notícies dels cineclubs :: CINECLUBS GUARDONATS AMB EL PREMI JOSE MARIA NUNES ALS MILLORS CINECLUBS 2011

CINECLUBS GUARDONATS AMB EL PREMI JOSE MARIA NUNES ALS MILLORS CINECLUBS 2011

Divendres 5 Octubre 2012

El cineclub Vilafranca va guanyar el premi Jose maria Nunes de la FCC al millor cineclub del 2011 i el cineclub Vic a la millor programació de cinema català.

El jurat composat per: Jordina Medalla, del Cineclub de l’associació cultural de Granollers (guanyador del premi Jose Maria Nunes al millor cineclub 2010), Rosa Llinàs del Cineclub Diòptria de Figueres (guanyador del premi Jose Maria Nunes a la millor programació de cinema català 2010) i Ramon Font, ex programador de la Filmoteca de Catalunya, s’ha reunit per a deliberar el dia 27 de setembre de 2011 a les 17h a la seu de la FCC.

Aquí teniu l'acta del jurat

PREMIS JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS

MILLOR CINECLUB 2011.- Dotat amb 3 programacions en 35mm facilitat per la distribuïdora GOLEM

MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ.- Premiat amb dues programacions en DVD de qualsevol distribuïdora

ELS CINECLUBS QUE S’HAN PRESENTAT AL PREMI I COMPLEIXEN LES BASES PER OPTAR-HI SÓN:

• CINECLUB AMICS DEL CINEMA DE LA VALL DE RIBES
• CINECLUB BARCELONA ESPAI DE CINEMA
• CINECLUB MANRESA
• CINECLUB VIC
• CINECLUB VILAFRANCA
• CINECLUB XISCNÈFILS DE CERDANYOLA DEL VALLÈS

ACTA DEL JURAT:

Els sis cineclubs presentats als premis Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs són una clara representació de l’empenta i l’esforç del cineclubisme català, treballant per portar el bo i el millor del cinema mundial a les seves poblacions. Demostren la diversitat de la pràctica cineclubista a Catalunya.

El jurat vol afegir alguns comentaris per la resta de candidats

Al Cineclub Barcelona Espai de Cinema per tenir una vida social intensa. Reconeixen la dificultat de fer cineclubisme a Barcelona on l’oferta és immensa. Malgrat això organitzen cicles de documental i sortides cinèfiles pels seus socis a tot tipus d’activitats cinematogràfiques.

Al Cineclub dels Amics del cinema de la Vall de Ribes per la fita de mantenir obert el cinema del seu poble. Tanmateix el jurat queda impressionat per la forta presència de voluntaris i per l’alt nombre de socis (358), el més alt dels cineclubs presentats.

Al Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola del Vallès per mantenir dins la seva programació l’hàbit de la presentació i el debat, que hauria de fer-se extensiu a molts altres cineclubs, ja que donen al públic la possibilitat de donar la seva opinió.

Al Cineclub Manresa per la seva exigent programació, gens convencional i arriscada i per la seva capacitat de treballar amb altres entitats i promocionar els realitzadors locals.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL CINECLUB AMB LA MILLOR PROGRAMACIÓ DE CINEMA CATALÀ

Premi: dues programacions en DVD de qualsevol distribuïdora

Per ser el cineclub que més ha tingut en compte al cinema català tant en la seva programació habitual com en les sessions de cinema infantil. Per tenir un festival de curtmetratges que aposta íntegrament per la producció local, i per realitzar cinefòrums amb realitzadors catalans com Agustí Villaronga, Anna Solanes i Marc Riba, Lluís Galter, Rosa Vergés o Jordi Lara, el jurat ha decidit atorgar aquest premi a la milllor programació de cinema català al Cineclub Vic.

PREMI JOSE MARIA NUNES DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE CINECLUBS AL MILLOR CINECLUB DEL 2011

3 programacions en 35mm facilitat per la distribuïdora GOLEM

Per la seva llarga trajectòria; per l’esforç en augmentar els dies de projecció, pel seu èxit en quant a nombre de públic assistent a les seves sessions amb més de 6000 espectadors durant el 2011; per tenir una programació de qualitat tenint en compte la diversitat del públic amb propostes que inclouen films de diferents gèneres i  procedències, per ser un cineclub obert a la col•laboració amb altres entitats i que s’ha obert a noves perspectives amb una Mostra molt particular. Per tot això, considerem que el premi Jose Maria Nunes de la Federació catalana de cineclubs al millor cineclub del 2011 és per al Cineclub Vilafranca.

Signen aquesta acta:

Jordina Medalla  Cineclub de l’Associació Cultural de Granollers