Notícies :: Notícies dels cineclubs :: EL CINECLUB VILAFRANCA PROGRAMARÀ TAMBÉ A L'ESPAI DEL CASAL - SOCIETAT LA PRINCIPAL

Divendres 16 Desembre 2011

Les sessions de dijous també es podran veure els divendres

Cine Club Vilafranca i el Casal –Societat La Principal han presentat el seu projecte per programar més cinema de qualitat a Vilafranca. Després que el Casal anunciés fa unes setmanes la fi de la programació comercial a la seva sala, les dues entitats han volgut unir esforços per portar una programació cultural de cinema de qualitat que es complementi amb el cinema comercial que es projecta a l’altra sala de Vilafranca.

De moment, però, la intenció és anar pas a pas i veure com responen els espectadors per tal de configurar, en el futur, una programació de cap de setmana. El canvis immediats són, d’una banda, que s’amplien les sessions de Cine Club Vilafranca. Si, fins ara, CCV projecava els dijous a les 20 i a les 22 hores, a partir d’aquesta mateixa setmana, també hi haurà sessió els divendres a les 22 hores.

Cinema d’autor
L’objectiu de l’acord entre CCV i el Casal és que Vilafranca vegi passar per la sala 2 el millor cinema d’autor de l’actualitat, entenent el concepte d’autoria d’una manera molt àmplia. Cine Club continuarà amb la línia de programació actual i la segona pel·lícula seguirà també aquestes pautes. A més, quan sigui psosible, les sessions de la segona pel·lícula comptaran amb la presència d’algun membre de l’equip per farcir la projecció i donar-hi un valor afegit.

Projectar en digital
Una altra novetat important és que el Casal equiparà la seva sala amb un projector digital, fet que permetrà ampliar l’espectre de pel·lícules i documentals que es podrán veure a Vilafranca. Fins ara, cada cop que s’havia de fer una projecció en digital calia llogar l’aparell i instal·lar-lo. Cine Club podrá llavors portar a la vila pel·lícules que només circulen en versió digital sense problemes i el Casal deixa així les portes obertes a que la sala aculli altres tipus de projeccions, com ara retransmissions esportives o, fins i tot, operístiques. El projector estarà instal·lat de cara a la semana vinent.

Preus i descomptes
Respecte el preu de les sessions, el genèric será de 6 euros. Però al voltant d’aquest hi haurà tota una política de descomptes dels quals es podran beneficiar molts espectadors. Els socis de Cine Club Vilafranca, que són els qui sustenten l’entitat, seguirán entrant a la sala gratuïtament a les sessions de CCV. I, a les de la segona pel·lícula, tindran un descompte de 2 euros. També hi ha els descomptes per als alumnes de l’Escola Oficial d’Idiomes i als socis dels Castellers de Vilafranca. En tots els casos, el descompte será de 2 euros respecte el preu genèric, per tant l’entrada surt a 4 euros.

Escoltar els espectadors
Amb aquest acord entre les dues entitats, s’aposta per una proposta cultural de cinema de qualitat que pot ser un referent a la comarca i perquè anar al cinema sigui més que senzillament comprar una entrada i consumir un producte comercial. Però l’evolució de la proposta dependrà de la resposta del públic i, des de CCV i el Casal, consideren que cal treballar a fons per buscar espectadors i que ells se sentin partícips del projecte. L’objectiu será sempre que durant tot el capde semana hi hagi bon cinema a la vila.

Més sobre...: cineclub vilafranca