Notícies :: Notícies dels cineclubs :: PROJECTE CINEMATOGRÀFIC “UN OBJECTIU A L’ÀFRICA”. CINECLUB AMICS DEL CINEMA DE LA CAPITAL DEL CAVA DE SANT SADURNÍ D’ANOIA

Divendres 21 Maig 2010

El president del cineclub ens fa arribar aquesta nota per explicar-nos la feina feta en aquest projecte solidari de gran interès en el que nens catalans i africans participen al voltant de la realització de curtmetratges.

“Al Febrer de 2009 Octavi Royo i Albert Farnos, cineasta i fotògraf, venen a proposar-me, juntament a la nostra delegada a Gavà de CC ONG Pilar Gutiérrez, la possibilitat de fer un curt (finalment seran varis) que serveixi per ficar en contacte a dues escoles, una d'aquí i una d'Àfrica. Jo els hi vaig proposar la que CC ONG va inaugurar al 2004 a Garmi, Comuna Rural de Hombori. Vam quedar que treballaríem per intentar trobar els diners i sufragar les despeses de l’equip de producció i la presentació i distribució del curt. Es va treballar un projecte que es va presentar a tres ajuntaments: El Perelló, Gavà i Vilassar de Mar, amb una aportació de 1000, 12.000 i 5.000€, respectivament i que després de veure el resultat, en el cas de Vilassar, ens van concedir 3000 euros més i a Gavà, el projecte ha estat premiat com la millor iniciativa pedagògica catalana 2009.

Van anar a Mali i van viure dos mesos amb la gent de Garmi. Els nens africans van aprendre a filmar amb petites càmeres digitals i a muntar amb un ordinador les imatges que es van traslladar a Catalunya a totes les escoles del Perelló, Gavà i Vilassar. Es van fer tres exposicions espectaculars, amb multitud de projectors i els nens de les escoles catalanes van fer el mateix i es va passar als africans. Al mateix tems, a la comuna rural de Hombori com a "cinema a la fresca" van anar a 7 poblats a on mai avia arribat el cinema i els hi van projectar pelis de Disney de natura.

Espectadors a Hombori: 2.300
Espectadors al Perelló: 400
Espectadors a Vilassar: 2000 (totes les escoles de la vila)
Espectadors a Gavà: 1500 (dos escoles de la vila)

A més es va projectar el film principal Tyabu Garmi als tres pobles i a Celrà, fent tres sessions a l’Ateneu de Celrà amb 250, 250 i 100, total 600 espectadors, a l'Escola Pia del carrer Diputació de Barcelona amb 20 espectadors i tenim preparat les següents sessions:

La setmana que ve a Castelldefels a l'escola petits amb 100 espectadors
El 28 de maig a Samper de Calanda (Teruel amb 120 espectadors)
A Berga, al IES el 25 de maig (dilluns) amb 500 espectadors i a Sant Sadurní d'Anoia, a les 5 escoles de la vila a l'octubre amb 2000 espectadors.

Hem pres la sana costum de portar sempre els logos de la Federació, la Filmoteca, la Generalitat i la Diputació a fi i a efecte de fer curriculum i poder fer alguna cosa important cara al futur.

EN RESUM: FEM UN PROJECTE CINEMATROGRAFIC QUE S'ANOMENA "UN OBJECTIU A L'AFRICA"QUE ES PRESENTA A AJUNTAMENTS QUE DONAN FINANÇAMENT I ACABEM AMB UN PREMI IMPORTANT I LA POSIBILITAT DE ACONSEGUIR MOLTES MES COSES.

Aquest any hem proposat el mateix entre dues escoles, una del Perelló (Tarragona i altra de La Republica Dominicana) Estem esperant el resultat.”

Rafael Jariod