Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Divendres 4 Desembre 2020
O Fim do Mundo del director Basil da Cunha guanya el gran premi del Festival de Cinema Caminhos a Coimbra i el premi Don Quijote de la Federació Internacional de Cineclubs.

O Fim do Mundo és una ficció sobre la vida dels joves d'un barri popular de Lisboa format per originaris de Cabo Verde. El protagonista, Spira, torna al barri després de passar vuit anys en un correccional, allí es troba amb els amics, Giovani i Chandi, que passen el temps entre festes i tripijocs. Els joves entren en conflicte amb el cap local de la droga. Mentrestant les excavadores comencen a derruir el barri que es objecte d'una restructuració urbanística.

El jurat de la Federació Internacional de Cineclubs format per Julia Brow (Planet B Film Club, London) Vítor Ribeiro (Cineclube Joane, Portugal) i Víctor Feliu (Cineclub de Cambrils) ha destacat d'O Fim do Mundo la qualitat dels actors no professionals, el dinamisme de la càmera en mà que en segueix les evolucions, la expressivitat dels primers plans que transmeten molt més que paraules i la fotografia que crea una atmosfera nocturna claustrofòbica d'acord amb el desenllaç de la història.

trailer: https://vimeo.com/447867804

Dimarts 10 Novembre 2020
En Víctor Feliu del Cineclub Acte Cambrils serà membre del Jurat de la Federació Internacional de Cineclubs al Festival Caminhos do Cinema Film Festival a Coimbra - Portugal. Li acompanyaran en aquest jurat cineclubista

Portugal - Vitor Manuel Torres Ribeiro
United Kingdom - Julia Brow

Divendres 2 Octubre 2020
Ahir dijous 1 d'octubre a la Filmoteca de Catalunya donava inici la VII Setmana del cineclubisme amb el lliurament dels Premis Jose Maria Nunes que organitza cada any la Federació Catalana de Cineclubs. Aquests premis busquen donar visibilitat al moviment cineclubista de parla catalana així com reconèixer l'esforç de persones i entitats en la defensa d'un cert tipus de cinema i de la possibilitat que arribi a un públic interessat per aquestes programacions. La distribuïdora Avalon patrocina els premis

El jurat conformat per Glòria Soler (Cineclub Sabadell), Jep Costa (membre de la Junta de la FCC) i Marta Lladó (Catalunya Film Festivals) van decidir dos dels premis:

Dimarts 29 Setembre 2020

Divendres 26 Juny 2020
En Joan Miquel Gual @joanomada, escriu aquest article sobre la potència i dinamisme del cineclubisme a La Directa

En molts municipis de parla catalana ja no queden sales de cinema. En alguns d’ells, aquest servei ha passat a ser desenvolupat pels cineclubs, entitats de base en què, paradoxalment, les espectadores són tan protagonistes com les estrelles de la pantalla. Ho són perquè preserven una manera de mirar i gaudir el cinema, comunitària, que les plataformes digitals fan que cada cop sigui menys habitual. I ho són perquè programen de forma autogestionada el consum audiovisual, al marge dels designis de la indústria de la distribució, i perquè reivindiquen el cinema com a mitjà de debat, formació i dinamització cultural, i, en definitiva, perquè els resulta essencial trobar-se per compartir experiències davant la gran pantalla.

Podeu llegir l'article sencer aquí

Feed RSS de notícies