Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies

Divendres 20 Maig 2011
Els participants de la trobada van ser:

ARGENTINA: Cristina Marchese. Federación argentina de cineclubs i
Secretària del grup llatinoamericà de la Federació internacional de cineclubs (FICC)
BRASIL: Luiz Alberto Cassol. President del Conselho Nacional de
cineclubes
BRASIL: Antonio Claudino de Jesus. President de la Federació
Internacional de cineclubs (FICC)
BOLIVIA: Marcelo Cordero. Microcines
CATALUNYA-ESPANYA: Julio Lamaña. Federació
catalana de cineclubs i Secretari general de la FICC
COLÒMBIA: Marcela Aguilar. ANAFE. (Asociación Nacional de Festivales y
Muestras de cine)
XILE: Álvaro Valenzuela. Cineclub Universidad de Chile
EQUADOR: Laura Godoy. Cinemateca Nacional de Ecuador
MÈXIC: Gabriel Rodríguez. Director de la Conferència mundial de cineclubs.
Encarregat de l’àrea de comunicació de la FICC
PERÚ: Christian Velásquez. Grupo Chaski
PORTUGAL: Joao Paulo Macedo, Luiz Pereira i Vera Val, Federação Portuguesa de Cineclubes.
URUGUAI: Fernando Henríquez. FICCU. Federación de Instituciones de
Cultura Cinematográfica del Uruguay

Durant els 5 dies de la trobada varem poder conèixer les realitats de projectes molt propers als cineclubs com els que van presentar des de ANAFE Colòmbia o des del grup Chaski de Bolívia i Perú. La pauta de l’ordre del dia incorporava els següents punts:



Dijous 5 Maig 2011
 Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions per a l'organització a Catalunya d'esdeveniments audiovisuals, així com la seva promoció i difusió. A títol enunciatiu s'inclouen, entre altres, els festivals, les mostres i els cicles de cinema, així com les activitats de caràcter professional com els mercats, els premis, les jornades i els congressos.

Tota la informació aquí

Divendres 29 Abril 2011
Us volem fer arribar aquesta proposta de documental que creiem us pot resultar atractiva. Indicada per treballar temes d’agricultura alternativa, autosustentabilitat, tot presentant una iniciativa molt interesant. Està disponible en DVD i Blu-Ray. Tenim una còpia per si necessiteu fer un visionat previ. La preestrena es va realitzar al Museu Reina Sofia .

LA TIERRA ASOMA. AMAYUELAS (2011)
http://www.latierraasomaamayuelas.com
Llargmetratge documental, 77’
Format Panoràmic 16:9, Dxcam, Betacam Digital, DVD, Blue Ray. 

Divendres 15 Abril 2011
Entre els dies 12 i 15 de maig 2011 tindrà lloc a la ciutat brasilera de Atibaia la sisena trobada de cineclubs iberoamericans. Des de 2004, aquestes reunions han marcat la pauta de les activitats en cooperació entre les diferents federacions i entitats representades. En aquesta trobada seran presents els següents païssos: Argentina, Bolivia, Brasil, Catalunya, Colòmbia, Xile, Equador, Mèxic, Perú, Portugal, Puerto Rico, Uruguay i Veneçuela

Podeu veure aquí un resum de l'esdevingut en les 5 reunions anteriors



Divendres 15 Abril 2011

Del 20 al 23 d’octubre de 2011
La Mostra de Cinema Àrab i Mediterrani de Catalunya, neix l’any 2006 com un projecte cultural independent amb una clara voluntat d’incidència social i de la mà del treball conjunt de dues entitats, Associació CineBaix ( www.cinebaix.com ) i Sodepau ( www.sodepau.org) , que aporten cadascuna la seva experiència i bagatge per a fer possible aquesta iniciativa. I amb el suport de Beirut DC, una associació de professionals del cinema del Líban, organitzadors de l’Ayam Beirut Cinema’iya.



Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016