Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: Notícies

Titular notícies

Divendres 18 Gener 2013
Continua la mostra MIRADOCS, Mirades documentals des de Barcelona organitzat pel cineclub Barcelona Espai de Cinema.
Totes les sessions a la Casa Elizalde (C/València 302) a les 19,30h. Entrada Gratuïta

Amb la següent programació:

SESSIÓ PROPOSADA PEL MASTER DE DOCUMENTAL CREATIU DE LA UAB
18 de gener 2013

Amb la presència dels realitzadors

AUNQUE NO SEA CIERTO
Catalunya. Any: 2011. Durada: 30 minuts

IN MEMORI@M
Catalunya. Any 2011. Duració: 27 min


Sessió proposada pel taller de documental del centre cultural de dones Francesca Bonnemaison i el seu taller d’audiovisual
23 de gener 2013

Amb la presència de les realitzadores

PARTE DE MÍ
Catalunya. 2012. 30 min.

UN MATEIX ORIGEN
Catalunya. 2012. 30 min.

PASSATGERES
Catalunya. 2012. 30 min.


SESSIÓ DEDICADA A PLATAFORMA DE DOCUMENTALISTES INDEPENDENTS DE BARCELONA (INDOC)
24 de gener 2013

L'associació de Documentalistes independents de Barcelona (INDOC) ens proposa les obres guanyadores de Foradcamp, Mostra de Cinema amb la Natura coordinada per INDOC, i organitzada per l'Ajuntament de Figaró-Montmany i el Parc Natural del Montseny
Amb la presència dels realitzadors

CAMPOS, MALLORCA
Catalunya, 2012 / 2’37’’ / sense diàlegs

CAMÍ DE TERRA
Catalunya, 2012 / 17 minuts / català

MARCEL.LÍ DE L’HORTA
Catalunya, 201 / 30 minuts / català, castellà / subtítols: castellà


SESSIÓ "EL DOCU PREFERIT DE..." JOSE LUÍS GUERÍN
25 de gener 2013

A “El docu preferit de... José Luís Guerín” recuperem el multipremiat treball documental d’Óscar Pérez.
Amb la presència d’Òscar Pérez i José Luís Guerín

EL SASTRE
Fitxa tècnica: Direcció: Óscar Pérez; Producció i muntatge: Óscar Pérez i Mia de Ribot; Mescla de so: Salva Coromina
Catalunya, 2007, 32 minuts

EL GERMÀ DELSASTRE
Catalunya 2009. 32minuts
Fitxa Tècnica: Producció: Antoni Tortajada (TVC), Oscar Pérez (Getsemaní)

Divendres 18 Gener 2013
NEIX UN NOU CINECLUB AL GARRAF. CINECLUB SITGES

La presentació oficial de l'entitat i primera projecció serà el proper dijous 24 gener a les 20:30 al Cinema Prado. La pel·licula inaugural és Cesare deve morire dels germans Taviani en VOS.  Benvinguts a la Galaxia Cineclub!!


NOU CINECLUB A CALONGE. CINECLUB INTERLUDI FILMS.

23 de febrer  Fènix 11*23 i posterior col·loqui amb presència de l’Èric Bertran i Sergi Lara. Sala Fontova de Calonge a les 19 h

6 d’abril projectarem una pel·lícula d’animació infantil (a decidir). Sala Fontova a les 18 h

11 de maig projectarem el documental de la Sant Andreu Jazz Band Music and Kids amb posterior col·loqui i presència de director Ramón Tort i d’en Joan Chamorro. També oferirem un petit tastet de la Sant Andreu Jazz Band. Sala Fontova de Calonge a les 12h

8 de juny projecció del curtmetratge Luisa no está en casa. Presència directora i part de l’equip tècnic. Sala Fontova a les 19:00

Us donem la benvinguda!!

Divendres 18 Gener 2013
El Cineclub Associació d'Enginyers presenta un nou cicle -ja és el tercer- "Ombres Mestres. Les lliçons dels grans del cinema".

Com sempre, es tracta d'unes conferències desenvolupades per Pau Pérez, il.lustrades amb seqüències de films de grans directors de tots els temps, comentades i analitzades des del punt de vista del llenguatge cinematogràfic empleat.

Aquest cop són només tres sessions, de dues hores cada una. Les sessions es presenten a una sala a la seu dels Enginyers (Via Laietana, 39) i el temari és el següent:

1.- Dilluns 11 de Febrer 2013.- Take a train! El tren al cinema.

2.- Dilluns 18 de Febrer 2013.- Eros ronda el cinema.

3.- Dilluns 25 de Febrer 2013.- Una qüestió moral. Ètica per cineastes.

La participació requerida als assistents a tot el cicle, per cobrir les despeses, és de 30 euros.

Dates:
Dilluns, 11, 18 i 25 de febrer de 2013

Horari:
De les 18:00h fins les 20:00h a la seu dels EIC, Pl. Ramon Berenguer el Gran, 1, pral, 08002 Barcelona

Dijous 3 Gener 2013
La pel•lícula dirigida por Òscar Pérez i Mia de Ribot es va estrenar a la secció oficial a competició a la Mostra Internacional de Cinema de Venecia i al Festival Internacional de Cine de Gijón, i s’ha exhibit recentment en el Festival de Cine 4+1 (Bogotá, Buenos Aires, Ciudad de México, Madrid i Río de Janeiro).

‘Hollywood Talkies’ evoca la història d'un grup d'actors espanyols que, a la fi dels anys 20, van partir cap als Estats Units per a convertir-se en estrelles. Eren els inicis del cinema sonor i els grans estudis de Hollywood es van llançar a produir versions en espanyol de les seves pròpies pel•lícules per a no perdre el públic hispanoparlant. La pel•lícula és un viatge particular i subjectiu a través de llocs i espais on habita el temps i les seves presències. Un document construït a partir del buit i de l'absència.

Una producció de Getsemaní i Eddie Saeta, en col•laboració amb el Màster de Documental de Creació de la Universitat Pompeu Fabra, en producció associada amb Televisió de Catalunya, amb la participació de Canal +, i el suport de l’ambaixada d’Espanya a Washington, la Spain USA Foundation i la Spain Arts & Culture.

Us proposem una experiència cinèfila única. El programa que us proposem inclou:

• La projecció del film “Hollywood talkies” amb la presentació dels seus realitzadors Òscar Pérez i Mia de Ribot.
• La projecció de seqüències de les versions en espanyol d’alguns de films realitzats a Hollywood, com per exemple el “Dracula” de Tod Browning. Les seqüències seran comentades pels realitzadors de “Hollywood Talkies”.



Divendres 28 Desembre 2012
Les projeccions són al Centre Cultural (C/Joan Camps 1)

GENER
Divendres 11 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 13 a les 19h: "En la casa" de François Ozon
Divendres 18 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 20 a les 19h: "La parte de los ángeles" de Ken Loach
"DIJOUS SINGULAR" 24 de gener. 20h. "Educar és la millor manera de lluitar" d'Agustí Corominas
Divendres 25 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 27 a les 19h: "Reality" de Matteo Garrone
"DIJOUS SINGULAR" 31 de gener. 20h. "Restless" de Gus Van Sant

FEBRER
Divendres 1 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 3 a les 19h: "Amor bajo el espino blanco" de Zhang Yimou
Divendres 8 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 10 a les 19h: "Fenix 11·23" de Joael Joan i Sergi Lara
"DIJOUS SINGULAR". 14 de febrer. 20h. "295 dies" de Jaume Ginestà i Gerard Franch
Divendres 15 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 17 a les 19h: "Blancanieves" de Pablo Berger
Divendres 22 a les 19,00 i 22,00h i Diumenge 24 a les 19h: "Siempre Feliz" de Anne Sewitsky


TALLER DE CINEMA:
El taller vol ser un punt de trobada per realitzar un exercici crític d’alguns dels films programats pel cineclub de l’AC Granollers. Volem fomentar la participació activa dels participants, en tant que entre tots discutirem aspectes de les pel·lícules com: recursos cinematogràfics propis del llenguatge; guió; relació del film dins d'un context històric, de gènere, la pertinença a un grup, escola, moviment determinat, etc.  També es s’evidenciaran les relacions amb d’altres disciplines com la literatura, la història de l'art, etc.

El taller serà impartit per Julio Lamaña. En la primera sessió del taller (17 de gener a les 20h) es comentarà la pel·lícula “En la casa”, projectada a les sessions habituals de l’11 i el 13 de gener al Centre Cultural de Granollers.

Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016