Federació catalana de cineclubs

Gestionem programacions i serveis cinematogràfics a cineclubs, entitats sense ànim de lucre i administracions

Federació Catalana de Cineclubs :: News

Titular notícies

Divendres 1 Març 2013
Tres realitzadors catalans analitzen en els films del cicle les relacions que Hollywood ha mantingut amb Espanya. Des del paper dels actors espanyols en les versions dobles del Hollywood dels anys 30, passant per com va veure la fàbrica de somnis la història política espanyola des de la guerra civil fins al franquisme. Per finalitzar podrem veure la relació que va tenir una estrella com Ava Gardner amb Espanya.

Totes les sessions a La casa Elizalde a les 19,30h. C/València 302. Entrada Gratuïta

9 de maig 2013
Hollywood talkies

Any 2011. Durada: 61'. VO anglès subtítuls en català
Amb la presència dels realitzadors Mia Ribot i Òscar Pérez. Al final de la sessió podrem veure algunes seqüències de les versions dobles realitzades a Hollywood amb actors espanyols i comentades pels realitzadors de “Hollywood talkies”

23 de maig
Hollywood contra Franco

Any 2008. Durada: 92'. VOSC
Amb la presència del realitzador, l'Oriol Porta

6 de juny 2013
La noche que no acaba

Any 2010. Durada: 80'. VOC
Basada en el llibre ''Beberse la vida: Ava Gardner en España” de Marcos Ordóñez
Dir. Isaki Lacuesta

Divendres 25 Gener 2013
El cineclub Sabadell comença una campanya de microfinançament per fer front a la crisi. Es tracta d'una campanya a TEAMING i durarà 6 mesos. Es tracta de donar 1€ al mes. Voleu donar un cop de ma al millor cinema de Sabadell?

"Des de Cineclub Sabadell oferim cinema de qualitat, nacional o estranger. Una quarantena de films d'autor, de nous corrents cinematogràfics i produccions històriques. Obres que inciten a pensar sobre el propi cinema i la societat. En un context com l'actual apostem per la cultura. Perquè una programació arriscada i innovadora com la nostra pugui tirar endavant a un preu ben reduït, necessitem la vostra col·laboració. Entre tots, apostem pel Bon Cinema, per la cultura com a forma de llibertat!"

Podeu donar el vostre suport al seu projecte i fer-vos teamers en aquest enllaç

Divendres 6 Juliol 2012
La FCC, en la seva responsabilitat dins la Federació internacional de cineclubs (FICC) com a Secretaria General, va ser-hi a Tunisia per preparar la propera Assemblea General 2013. Els treballs van ser molt fructífers i es va avançar tant en la preparació del pressupost com dels continguts. Es va fer una visita al Ministre de Cultura de Tunisia per presentar el dossier del projecte que va ser rebut positivament per part del ministeri.

Us fem arribar la versió en castellà de l'informe dels treballs realitzats

Divendres 27 Gener 2012
IFFS INFORMATION
The International Federation of Film societies deeply regrets the tragic death of Theo Angelopolus, creator of cornerstones in world cinema and former President of the FICC/IFFS. It was a great honour to have Mr. Angelopoulos as our president. His work as an artist striving towards a better world through journalism and film, is an invaluable legacy. May he rest in peace and his films live on forever.

We have copied this from the British film journal Sight and Sound and recommend their links for further reading:

We were shocked and saddened to hear of the death last night of Theo Angelopoulos, one of the true greats of world cinema. The 76-year-old director was hit and killed by a motorcycle while crossing a road near the set of The Other Sea, which as discussed below was to be the closing chapter of a trilogy after 2004’s The Weeping Meadow and 2009’s The Dust of Time, his most recent features.

David Jenkins interviewed Angelopoulos last November for this article, which runs in our current February issue; we published it online two weeks ago. Time seems to have suddenly moved very fast, but we hope that David’s appraisal of Angelopoulos’s career, and the director’s own recent voice presented herein, will serve to honour the achievements of this master of the historical fresco and trailblazer of the sequence shot.

An obituary will run in our March issue. In the meantime, this transcript of a substantial interview conducted by Geoff Andrew with Angelopoulos on stage at the National Film Theatre in 2003 is further recommended reading.
www.ficc.info

Divendres 16 Desembre 2011
Dins els nostre projecte "La pel·lícula dels cineclubs" ofertem 4 títols d'éxit en 35mm. Els films són:

"Somewhere" de Sofia Coppola. Ja l'han programat: Cineclub del Centre de Lectura de Reus; Cineclub Diòptria de Figueres, Cineclub Les Valls d'Andorra i Cineclub Olot.
"Another year" de Mike Leigh. Ja l'han programada: Cineclub de l'AC Granollers; Cineclub del Centre de Lectura de Reus; Cineclub Diòptria de Figueres; Cineclub Igualada; Cineclub Les Valls d'Andorra; Cineclub Olot; Cineclub Sabadell i Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola.
"Melancholia" de Lars Von Trier. Ja l'han programada: Cineclub de l'AC Granollers; Cineclub del Centre de Lectura de Reus; Cineclub Diòptria de Figueres; Cineclub Manresa; Cineclub Olot; Cineclub Sabadell; Cineclub Xiscnèfils de Cerdanyola i Cineclub Vic.
"Los pasos dobles" de Isaki Lacuesta. Ja l'han programada: Cineclub 8 1/2 de Cassà de la Selva; Cineclub de l'AC Granollers; Cineclub del Centre de Lectura de Reus; Cineclub Diòptria de Figueres; Cineclub Manresa; Cineclub Sabadell; Cineclub Vic i Cineclub Vilafranca.

Amb un descompte promig de 80€ per sessió, l'estalvi total pels cineclubs serà d'uns 2800€



Feed RSS de notícies
Apunta't a les nostres newsletters
LES NOSTRES IMATGES

Trobada de programadors de cineclubs. Vilafranca del Penedès. 18.06.2016



PRESENTACIONS, CURSOS I TALLERS 2016